Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

IKEA oppvaskemaskin


Anbefalte innlegg

Satt nettopp på en maskinvask for oppvaskemaskinen. Tror jeg har gjort riktig, men innså at jeg egentlig ikke vet så mye om de forskjellige funksjonene på maskinen. Vi har en Ikea vaskemaskin (usikker på modell, og kan ikke sjekke akkurat nå da den er på). Jeg vet selvfølgelig for eksempel hvor tabletten skal, men det er en luke ved siden av av tabelettluken. Er det der maskinvaskemiddelet skal? Altså middelet som vasker selve maskinen? Det er også et mindre kammer i samme luke som du putter tabelettene i, hva er den for? Fant ikke noen gode svar på nettet, så kanskje noen her inne kan dele sin kunnskap? ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den lille luken er til glansmiddel, ofte blå væske. Som du da spruter i til det blir fullt.

Det vasker ikke maskinen men bidrar til mindre striper på visse glass under vask.

Det andre er muligens noe som ser ut som noe man kan vri på med noen tall rundt?? Den er for å regulere menge glansmiddel og trenger ikke å røres i Norge. Andre land har mye klor i vannet og må regulere på denne for å frigi mer glansmiddel.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...