Gå til innhold

Nettbrett til en niåring.


Ogeilert

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

iPad Mini er klart å foretrekke, men det finnes andre alternativer.

 

https://prisguiden.no/produkt/samsung-galaxy-tab-a-10-1-2016-260940 Brukbart fra Samsung

 

https://prisguiden.no/produkt/huawei-mediapad-t3-10-16gb-303558 Fra Huawei

 

Lenovo har også noen billige, men de er treige, så om niåringen din skal spille spill på den er det kanskje best å velge noe annet.

 

Og ja, jeg har prøvd stort sett alle slike brett.

 

Selv har jeg en niåring som elsker sin iPad Mini. Nabogutten på 8 har derimot knust sin 3 ganger allerede. Så det kommer litt an på hvor forsiktig din er og hvor mye du kan bruke på dette.

 

Det finnes noe som heter Kurio. Den skal du ikke ha. Det er noe dritt.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forskjellen mellom iPad og andre nettbrett er at apple kjører en OS der de ikke lar noe installere på sine nettbrett utenom deres egen Apple store.. Android og Windows systemer lar brukere få installere litt hva de vill av aplikasjoner.

 

I bunn å grunn har du trolig litt bedre sikkerhet med Apple, du får ikke lov å installere et virus på en iPad selv om du prøver, men igjen så er du låst til ett enkelt system for kjøp og handel du gjør og det er ikke alle som er like glad i dette..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Hastighet og flyt. Noen av disse rimeligere brettene oppleves ofte som en del treigere enn en iPad av nyere type som har veldig god ytelse. Disse billigste lages ofte for småspilling og streaming av TV, mens en iPad er laget for å takle stort sett det meste. Derfor er de også litt dyrere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror ikke du får noe bedre for prisen en denne:

https://www.banggood.com/no/Original-Box-XIAOMI-Mi-Pad-4-Snapdragon-660-3G-RAM-32G-8-Inch-MIUI-11_0-OS-Tablet-PC-p-1316057.html?rmmds=search&ID=224&cur_warehouse=CN

 

 

Men skal den gies i julegave så rekker du neppe å få den til da grunnet juleposten. Sendes fra Kina.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Mange gode nettbrett der ute, men til en niåring, ja da avhenger det av hvor klossete han eller hun er. Til min egen tiåring som har knust litt allerede, lurer jeg på om jeg rett og slett skal kjøpe et superrimelig Amazon Fire-brett. Disse koster lite, har solid byggekvalitet og du kan sideload'e Google Play Store.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Er vel mulig å skaffe deksel til de fleste nettbrett, vil jeg tro. Kan være en fordel.

Trodde jeg også da jeg kjøpte meg et Lenovobrett. Selv Tokyos største elektronikkkjede hadde ikke ett eneste.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...