Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Drivstoff-priser på bensin-stasjoner er lave/ustabile?


Anbefalte innlegg

Er alltid vandt til at prisene er under 14-15 kroner på spesifikke dager, men i det siste har det vært under 14 kroner nesten hver dag utenom onsdag og torsdag.

 

Bare meg som opplever dette? Håper ikke det (for lommeboken).

 

Synes det er litt rart, er vandt til at prisene ligger på 15-16+ på alle dager utenom tirsdag, torsdag og søndag. Men i det siste var den på 13,80 kr pr liter på en ST1 stasjon nære der jeg bor.

 

Har det blitt noe som er endret på eller hva skjer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Circle K har skylden for dette ustabile systemet

Før de bestemete seg for faste høye priser så var det billig på bestemte dager og de mister kunder hver dag

Var nettopp en artikkel hvor en kunde hos Statoil i over 30 år, som har kaffeavtale hos K, men fyller drivstoff på andre stasjoner

Aldri i verden om jeg kommer til å fylle eller handle hos K

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Circle K har skylden for dette ustabile systemet

Før de bestemete seg for faste høye priser så var det billig på bestemte dager og de mister kunder hver dag

Var nettopp en artikkel hvor en kunde hos Statoil i over 30 år, som har kaffeavtale hos K, men fyller drivstoff på andre stasjoner

Aldri i verden om jeg kommer til å fylle eller handle hos K

 

Føler det blir noe meningsløst å skulle skylde dette på Circle K eller enkelte bensin-kjeder.

 

I mange år så var bensin billigst på søndag kveld og mandag morgen/formiddag. Så kjørte media (dinside++) en del "fyll for all del søndag/mandag"-artikler og Siv Jensen anla sitt mest alvorlige ansikt og "kalte bensinkjedene inn på teppet" for å si noen alvorsord angående potensielt samarbeid fordi media forlangte det. 

 

Nå har vi altså en situasjon hvor priser endres mer, og mindre forutsigbart, i løpet av uken.

 

En kan diskutere hvem som har skylden for at det nå er langt vanskeligere å time drivstoff-kjøpet, men Circle K alene har neppe skylden...

Endret av Zork
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Føler det blir noe meningsløst å skulle skylde dette på Circle K eller enkelte bensin-kjeder.

 

I mange år så var bensin billigst på søndag kveld og mandag morgen/formiddag. Så kjørte media (dinside++) en del "fyll for all del søndag/mandag"-artikler og Siv Jensen anla sitt mest alvorlige ansikt og "kalte bensinkjedene inn på teppet" for å si noen alvorsord angående potensielt samarbeid fordi media forlangte det. 

 

Nå har vi altså en situasjon hvor priser endres mer, og mindre forutsigbart, i løpet av uken.

 

En kan diskutere hvem som har skylden for at det nå er langt vanskeligere å time drivstoff-kjøpet, men Circle K alene har neppe skylden...

Circle K har 100% av skylden og er den dyreste kjeden/plassen å fylle

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Circle K har 100% av skylden og er den dyreste kjeden/plassen å fylle

Prisen i dag for bensin er 12,90 for diesel og 13,80 for bensin.

 

Hvis circle K er ille, da lurer jeg på hvem som er verst..

 

 

Jaha - må føles rimelig awesome for Circle K at de har den hele og fulle makt over bensinpriser i hele Norge.

 

This is CIRCLE K!!!!!!!!

fulle makt? Trodde det var flere i denne bransjen?

 

 

Circle K er ovar alt og de andre stasjonene legger seg 20 øre under de uten at de følger etter, så ja, de har stor makt da det ikke blir priskrig

Prisen ligger nå på 12,90 og 13,80 for diesel / bensin mens esso og en annen jeg kjørte forbi lå på 15-16 kroner. Stor pris-forskjell hos Circle K.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det går litt random opp og ned her også nå, ja. Billigste på lenge var i går, torsdag, da datt det under 14 kroner. Det var også 'billig' et par dager midt i forrige uke.

 

Forøvrig: Jeg kommer aldri til å forstå hvordan det kan ha seg at den leverandøren som konsekvent er dyrest på et produkt som er nøyaktig likt hos alle tilbyderne overlever fint i mange tiår. Da skjønner jeg like lite av hvorfor konkurrentene gidder å være billigere...

Lenke til kommentar

Denne pris JOJO .... pleier å fylle søndags kveld eller mandag før 12:00-13:00. Da pleier dieselprisen å være under 14 kr.

Må fylle 1x uka og da gidder jeg ikke betale 16kr ... eller håpe at prisen er rimlig akkurat på tirsdag, onsdag eller torsdag.

 

Har også lagt merke til at prisen var enda lavere disse dager ..... men sorry, sålenge det ikke er bankers fortsetter jeg å fylle sø/man såfrem ikke tanken er tom og prisen lav.

 

Ellers kan du fylle på de stasjoner med fastpris hele tiden.

https://tanken.one/     mest etablert i vestland men også en stasjon på ( Dronning Margretesvei 1, 3961 Stathelle, Norway)  

eller her i Drammen og Hokksund har vi https://www.ooes.no/ begge har konstant fast pris over flere uker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...