Gå til innhold

Fallout 76 Power Armor Edition får slakt – inneholder ikke det den lovet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke hva faen de tenker på, dette lukter lynkurs hos EA. Istedenfor å gi en beskjed om at innholdet i pakken ikke svarer opp mot det som er reklamert for, og gi litt kompensasjon for det, så kommer de i ettertid med en bullshit forklaring, og er frekk i tillegg. Syns det var meget gøy at de ga 500 atoms som kompensasjon for den fake bagen, skulle vært minimum 5000 og pengene tilbake for bagen. De er nok sikkert litt bitter og sure fordi ingen likte spillet deres, og ser at folk er ikke så lettlurte lengre.

Fallout 76 blir ikke rørt før de fikser spillet og kommer med en ordentlig undskyldning.

Lenke til kommentar

Fallout 76 blir ikke rørt før de fikser spillet og kommer med en ordentlig undskyldning.

 

Skal temmelig mye til for at dette blir fikset. Spillet er jo pil råttent. Greit at det florerer av bugs og serverproblematikk som jo naturligvis kan fikses. Tviler dog sterkt på at alt vil bli fikset med tiden, Bethesda har jo ikke for vane å finpusse spillene sine, ei heller med tiden hva gjelder bugs.

 

Hovedproblemet med spillet er jo dog at hele premisset er dårlig. De har fjernet alt som har vært bra med Fallout, forsøkt å gjøre det om til et rent survival multiplayer uten å endre på verken spillmotor eller spillmekanikker. Det er så utrolig mye som er feil med spillet her at det virker jo helt usannsynlig og temmelig urealistisk at dette er noe de skal klare å redde inn.

 

Og hva tilsier at de i det hele tatt skal gidde å forsøke å redde spillet? Toget har allerede forlatt perrongen. Om de på magiskvis hadde klart å gjøre det om til et bra spill i løpet av det neste året så viser vel det meste av statistikk at det er relativt få som vender tilbake til slike spill og gir det en ny sjanse. Så de har jo allerede skremt bort en fryktelig store mengde av den potensielle spillerbasen.

 

Spillet virker jo fortapt, og det er minimal gevinst for Bethesda å forsøke å redde det når det først er såpass akterutseilt som det er. Det vil koste en hel del ressurser også, noe de tilsynelatende ikke har vært villige til å investere i spillet så langt når det er så mye gjenbruk av assets, spillmotor og hele utviklingen ble satt til Bethesda Game Studios Austin til å begynne med.

 

Virker som et sideprosjekt uten noe kjærlighet fra Bethesda, som Tom Howard av en eller annen idiotisk grunn forsøkte å hype og selge som noe det overhodet ikke er. At dette har gått igjennom noen form for kvalitetskontroll er jo temmelig skremmende.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Spiller ingen rolle, neste gang de slipper Skyrim Gameboy colour edition, så vil millioner kjøpe det også.

Bethesda har Fallout og TES seriene, og derfor er de trygge, som med Trump kan de gå på gata i New York og skyte noen i dagslys og deres fans vil ikke bry seg. 

 

Når TES 6 kommer er alt glemt, pluttselig blir alle bugs og slikt bare "en del av bethesda sjarmen" igjen.

Lenke til kommentar

Nå er det mange som har det gøy i dette spillet, på tross av alt av bugs, så for noen er det faktisk et (relativt) ålreit spill.

 

Som andre har påpekt her tror jeg de kommer til å slite med å fikse spillet for resten av oss. Selv har jeg kjøpt det og prøvd det på Xbox One, og det er rett og slett uspillbart. Det er nede i 10-15 fps i visse områder og situasjoner, f.eks. var jeg med på en eller annen form for event der det kom masse mobs inn mot et område, det gikk rett og slett ikke rundt.

 

Bugs kan de fikse, ytelse kan de kanskje fikse, men de har både design problemer som de ikke lett kan fikse og konsept problemer som de sansynligvis ikke har planer om å fikse.

 

F.eks. det at spillmekanikk er koblet til framerate gjorde at i den eventen jeg nevnte over, så var det rett og slett ikke mulig å gjøre ting. Jeg fikk ikke healet meg, fordi spillet reagerte ikke på healing knappen, jeg fikk ikke ladet fordi mobs meleet meg og avbrøt ladingen. Jeg fikk heller ikke beveget meg fordi jeg hang fast i terrenget, tror det var en asfaltkant jeg sto og stanget mot, og når spillet kun sjekket slike ting 10 ganger i sekundet så var det dødsdømt.

 

Creation motoren deres er håpløst på overtid og med dagens kraftigere PC'er og konsoller ser vi alle at den strikken er strukket for langt nå. Det at de også har planlagt å lage neste elder scrolls i samme motor gjør at jeg ikke engang kommer til å vurdere det spillet og det betyr også at det kommer ikke til å bli nevneverdig bedre i Fallout 76 sin levetid.

 

Men som sagt, bugs og ytelse kan de fikse til en viss grad.

 

Konseptet, derimot, treffer ikke det heller. Dette er et survival spill i Fallout universet og må ses på mer som et sandbox spill enn et fullverdig spill. Dette er egentlig minecraft minus graving pluss bedre grafikk, ikke noe mer. Vi har til og med samme endboss, men like meningsløst spillkonsept. Dog, jeg har hatt det mye mer gøy i Minecraft enn jeg hadde i Fallout 76.

 

Så selv om de skulle klare å dra ytelsen opp igjen til 30 fps på konsoll (gjerne 60 også), og rette alle bugs, så tror jeg fremdeles ikke at jeg kommer til å spille det, og jeg er ikke alene. Hvis dette er retningen Bethesda ønsker på spillene sine så tror jeg de må finne seg noe nytt å gjøre snart.

 

Hele greia med den kanvas-sekken i collectors edition gidder jeg ikke kommentere engang, det hadde vært å levert hele greia tilbake til butikken her i Norge, holder ikke det som er lovet. Antar og håper at forbrukermyndigheter verden over smekker dem over fingrene og sier at dette kan de rett og slett ikke gjøre.

Lenke til kommentar

Når TES 6 kommer er alt glemt, pluttselig blir alle bugs og slikt bare "en del av bethesda sjarmen" igjen.

 

På samme måte som myndigheter verden over har reagert på lootboxes så håper jeg faktisk at Fallout 76 får de samme forbrukermyndighetene til å våkne opp og se litt på praksisen rundt det å slippe spill som ikke holder det de lover.

 

Jeg håper faktisk på en shitstorm uten sidestykke rundt Fallout 76, full tilbaketrekking og refusjon for alle som har kjøpt spillet, slik at Bethesda faktisk trues såpass hardt at de kan gå dukken. Nå håper ikke jeg at de faktisk går dukken, jeg håper på et bra TES6, men hvis ikke trusselen om dette faktisk lurer i horisonten tror jeg ikke de kommer til å endre oppførsel.

 

Battlefront var dråpen som fikk lootbox-glasset til å renne over, håper Fallout 76 er dråpen som får slippe-uferdige-spill-glasset til å renne over.

Lenke til kommentar

På samme måte som myndigheter verden over har reagert på lootboxes så håper jeg faktisk at Fallout 76 får de samme forbrukermyndighetene til å våkne opp og se litt på praksisen rundt det å slippe spill som ikke holder det de lover.

 

Jeg håper faktisk på en shitstorm uten sidestykke rundt Fallout 76, full tilbaketrekking og refusjon for alle som har kjøpt spillet, slik at Bethesda faktisk trues såpass hardt at de kan gå dukken. Nå håper ikke jeg at de faktisk går dukken, jeg håper på et bra TES6, men hvis ikke trusselen om dette faktisk lurer i horisonten tror jeg ikke de kommer til å endre oppførsel.

 

Battlefront var dråpen som fikk lootbox-glasset til å renne over, håper Fallout 76 er dråpen som får slippe-uferdige-spill-glasset til å renne over.

 

Bedrifter blir nesten aldri straffet hardt for slikt, de får en token bot og det er det, 

Om Fallout 76 har tjent 10 millioner dollar for Bethesda(fiktivt tall) så vil boten være 100 000-200 000 dollar på det meste. 

Bedrifter er bedre enn mennesker, de er mer mennesker enn menneskser og har derfor mye mer beskyttelse i loven.

Lenke til kommentar

Dæven, vi skjønte jo at det var noe galt når de skulle bruke creation engine enda en gang, og nå skulle skiten brukes til å implementere en MMO!

 

Bethesda kan umulig være styrt av teknologer, en slik beslutning kan bare komme fra en som kan pøkk om teknologi, evt en som gir beng i de tekniske problemene og bare sier "fix it or you're fired".

 

Bag problemene er bare toppen av kaka, de surrer sikkert rundt der panisk for å patche de hordene med tekniske problemer de garantert har.

Lenke til kommentar

Å lage en ny engine er dyrt, derav Taletell brukte samme gamle stygge motoren, derfor CA har brukt warscape motoren sin i total war spill i snart 10 år selv om det virkelig ikke er en god motor for de spillene de prøver å lage.

 

Så bethesda spør seg selv; Vi skal lage TES 6 og Starfield. TES 6 vil selge 18 millioner kopier førte 6 månedene, dette gir oss så så mye penger, om vi bruker den gamle motroen er dette nesten ren profit, om vi bruker enrome summer på ny motor vil profitten synke med 15%.

 

Og Bethesda vil ikke miste de 15% 

Lenke til kommentar

Å lage en ny engine er dyrt, derav Taletell brukte samme gamle stygge motoren, derfor CA har brukt warscape motoren sin i total war spill i snart 10 år selv om det virkelig ikke er en god motor for de spillene de prøver å lage.

 

Så bethesda spør seg selv; Vi skal lage TES 6 og Starfield. TES 6 vil selge 18 millioner kopier førte 6 månedene, dette gir oss så så mye penger, om vi bruker den gamle motroen er dette nesten ren profit, om vi bruker enrome summer på ny motor vil profitten synke med 15%.

 

Og Bethesda vil ikke miste de 15% 

tror veldig på det du sier, men jeg vil også anta at en melding fra bethesa som lød "Vi tar ibruk en ny spillmotor til TES6!" vil kanskje skaffe mange nye spillere og kanskje gamle fans?

Lenke til kommentar

I bunn og grunn lovte Bethesda at de skulle levere en god opplevelse for alle sammen som valgte å kose seg med Fallout 76.

Single player spillerne skulle ikke bekymre seg.
Multiplayer spillerne skulle ikke bekymre seg.
Og de som elsket å ødelegge spill for andre skulle heller ikke bekymre seg.

Det ble levert et spill hvor man fra dag en får 50Gb med patcher, spillere føler at spillet oppleves som tomt om man spiller i singleplayer og både quests og fornuftig innhold føles feil og lite "fallout" aktig ut. Slash slash slash , oppgulp!

Multiplayer synes det er gøy en liten stund, så dukker problemene opp, ting fungerer dårlig, ting henger, kompiser faller ut, det ble plutselig en kjip opplevelse for ting er repetetive og fulle av rare bugs.

Så kommer de som jakter på å kunne ta andre spillere og så løpe og leke litt singleplayer, knuse alt de ønsker å ødelegge for å så komme tilbake som supermann og knuse mer på multiplayer og finner ut at det heller ikke fungerer. Jøss farsken, hva er galt...

Så mange gode eksempler på hva som plager denne utgiveren for tiden at jeg mer eller mindre gir dem opp, når vi så gradvis at skillsystemet ble endret fra de gamle spillene der man kunne fly, teleportere og ha mye kull magi så fikk man plutselig noe helt annet. Sukk....

Lenke til kommentar

 

Å lage en ny engine er dyrt, derav Taletell brukte samme gamle stygge motoren, derfor CA har brukt warscape motoren sin i total war spill i snart 10 år selv om det virkelig ikke er en god motor for de spillene de prøver å lage.

 

Så bethesda spør seg selv; Vi skal lage TES 6 og Starfield. TES 6 vil selge 18 millioner kopier førte 6 månedene, dette gir oss så så mye penger, om vi bruker den gamle motroen er dette nesten ren profit, om vi bruker enrome summer på ny motor vil profitten synke med 15%.

 

Og Bethesda vil ikke miste de 15% 

tror veldig på det du sier, men jeg vil også anta at en melding fra bethesa som lød "Vi tar ibruk en ny spillmotor til TES6!" vil kanskje skaffe mange nye spillere og kanskje gamle fans?

problemet er bare at de ikke vil selge så mye fordi TES6 vil se helt likt ut som skyrim i 2022 og det holder ikke. Kommer til og komme shitstorm deluxe.

Bethesda har jo totalt mista det. Kanskje like greit at de går dukken så kan noen som gir faen kjøpe ip'ene og lage noe bra ut av dem.

Lenke til kommentar

tror veldig på det du sier, men jeg vil også anta at en melding fra bethesa som lød "Vi tar ibruk en ny spillmotor til TES6!" vil kanskje skaffe mange nye spillere og kanskje gamle fans?

 

Kanskje, men om de selger 20% mer men fremdels bruker 15% mer i uvikling, kan det hende at 5% mer intenkt ikke er verdt det.

Spillutviklerer er ofte late, og vil ha max profit for minst mulig jobb.

Alle problemene som kommer av en ny motor er kanskje ikke rett og slett de ekstra 5% de får. eventuelt skal man  ikke overse muligheten at bethesda ikke er kompetente nok til  å lage en ny motor, med tanke på bugs og shit i alle de ørten siste TES/Fallout spillene, kan man ikke utelukke at å lage en ny motor er rett og slett en for stor jobb de.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...