Gå til innhold

Chili setter opp prisen på Fri Data og lanserer 25 GB til 399,-


Anbefalte innlegg

Det er bare å gratulere alle drittsekkene som aktivt jobbet for å ødelegge Fri Data-abonnementet. Dere klarte det. Håper dere er jævla fornøyde.

 

Og håper NKOM er fornøyd med resultatet, og med at kundene får et dårligere tilbud. Godt jobbet, idioter! Takk så faens mye.

 

Nå er det mange konkurrenter som gnir seg i hendene. Kunden taper, konkurrentene vinner. Flotte greier.

Ikke fornøyd. Ikke før Chili er konkurs. Jeg skal sørge for å skaffe abonnementet nå. Er jo bare å sende en liten SMS eller satte opp et script som gjør det automatisk for å fortsette UENDELIG bruk av data.

Skal se hvor mange TB jeg kan få til om uken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er som å betale en vis sum penger for å kjøre så mye taxi som du vil, men om du vil på en langtur en dag så blir du kasta av midt på fjellet, ikke får du sitte på hjem heller. Slikt skaper dårlig miljø.

 

De ville nok ikke aktivt gå inn for å ødelegge for andre, hvem har glede av noe slikt? Enkelte bruker mer data enn andre, så enkelt er det. Mange av dem fikk nok muligheten til å bruke mobilen utenfor wifi sone mer.

 

Be taxisjåføren kjære rundt kvartalet i to døgn og se hva som skjer :)

Er ca det som har skjedd som gjør at de nå har endret reglene..

 

Riktignok ikke bare derfor, men hadde folk hatt ett fornuftig forbruk hadde de antagelig kunne åpnet for all bruk uten å samtidig øke prisen og kreve sms.

 

Tipper de kommer til å skrenke inn mer etterhvert som enkelte finner måter å bruke mest mulig data på kortest mulig tid selv med sms.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Sukk. Dette er NKOMS jobb, på samme måte som andre statlige etater og institutt. De måtte gjøre noe for å sørge for at det er en presedens i markedet slik at forbrukernes rettigheter ivaretas. Om du er sur på NKOM, så bør du heller vøre sur på statlige reguleringer.

Ja, jeg forstår heller ikke det. Om politiet ilegger deg bot for noe, hvorfor bli sint på politiet? Det er ikke de som har laget reglene. NKOM må jo sørge for at regelverket overholdes. Er du ikke fornøyd med det NKOM gjør når de opererer i tråd med regelverket er det jo din lokale stortingsrepresentant du må skrive til ikke NKOM.

 

Føler ikke alle vet hvordan offentlige etater fungerer helt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg bryr meg fint lite om hverken pris eller upraktiske SMS-er. Det er flott at Chili tilbyr *fri* data og ikke "fri data" (1) hvor (1) betyr maks 30 gb i måneden før du blir strupa eller noe sånt tullball.

 

Chili må dog ikke få lov å diskriminere trafikken på noen som helst måte, hverken tjeneste, protokoll eller enhetstype. Da forsvinner nettnøytraliteten og det er bare et tidsspørsmål før du har alle forskjellige varianter med innebygget Netflix, dobbel pris for PC og jalla jalla jalla.

 

La de konkurrere på fart og pris, ikke innhold. Teleaktørene vil veldig gjerne ha sin bit av innholds-kaka, det er opp til oss å ikke la dem.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg bryr meg fint lite om hverken pris eller upraktiske SMS-er. Det er flott at Chili tilbyr *fri* data og ikke "fri data" (1) hvor (1) betyr maks 30 gb i måneden før du blir strupa eller noe sånt tullball.

 

Chili må dog ikke få lov å diskriminere trafikken på noen som helst måte, hverken tjeneste, protokoll eller enhetstype. Da forsvinner nettnøytraliteten og det er bare et tidsspørsmål før du har alle forskjellige varianter med innebygget Netflix, dobbel pris for PC og jalla jalla jalla.

 

La de konkurrere på fart og pris, ikke innhold. Teleaktørene vil veldig gjerne ha sin bit av innholds-kaka, det er opp til oss å ikke la dem.

SMSene kan automatiseres og. https://swedroid.se/forum/threads/tele2-uppdaterar-sina-abonemang.143824/page-9#post-2203865

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er IKKE bra nok.

Dette betyr fortsatt at Chili får fortsette.

De brøt loven og burde stenges.

Alle, skaff abonnementet og legg inn automatisk SMS svar, vipps har du uendelig med data. KJØR DEM TIL KONKURS! Svindlere!

 

Eeeh, var da veldig?

 

De brøt et pålegg som aldri har vært prøvd før. De har føyd seg etter pålegget. Dessuten blir et selskap dømt for et lovbrudd kan ansvarlige bli idømt fengselsstraff og selskapet idømt bot/erstatning (som f.eks. ved Dieselgate), men man beordrer dem vanligvis ikke stengt...

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Fin løsning som også praktiseres i andre land, men Chili har fortsatt den laveste mengden jeg har sett internasjonalt før man må sende SMS...

Da er det bare å si takk til deg og dine medsammensvorne, som har sørget for at jeg og sikkert 99,9% av de øvrige fri data-abonnementene som ligger på 30-50 GB i mnd. nå må betale vesentlig mer.

Har hatt Fri Data i 1 måned i dag og er oppe i 450 GB :)

 

Grunnen er et helt ekstremt dårlig nett her i påvente av fiberutbygging og helt ærlig har jeg ikke dårlig samvittighet i det hele tatt. Endringen som nå skjer hadde skjedd på et eller annet tidspunkt uansett og når et abbonement skal være fri data opptil 1000GB, ja da bruker jeg det jeg ønsker.

Lenke til kommentar

Det er bare å gratulere alle drittsekkene som aktivt jobbet for å ødelegge Fri Data-abonnementet. Dere klarte det. Håper dere er jævla fornøyde.

 

Og håper NKOM er fornøyd med resultatet, og med at kundene får et dårligere tilbud. Godt jobbet, idioter! Takk så faens mye.

 

Nå er det mange konkurrenter som gnir seg i hendene. Kunden taper, konkurrentene vinner. Flotte greier.

Det er jo Chili som har solgt noe de ikke har levert (1TB/mnd), og brutt loven. Det eneste NKOM krevde så vidt jeg forsto, var at de skulle tillate deling til personlige enheter, at Chili velger å sette opp prisen av den grunn, samt legge inn brukssperrer viser jo bare videre at de ikke vil levere den mengden data de har solgt...
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Har hatt Fri Data i 1 måned i dag og er oppe i 450 GB :)

 

Grunnen er et helt ekstremt dårlig nett her i påvente av fiberutbygging og helt ærlig har jeg ikke dårlig samvittighet i det hele tatt. Endringen som nå skjer hadde skjedd på et eller annet tidspunkt uansett og når et abbonement skal være fri data opptil 1000GB, ja da bruker jeg det jeg ønsker.

Jeg er i samme situasjon. Kan du forklare hvordan du gjør dette? Setter du bare opp en mobil som "ruter", eller bruker du en ruter med simkort? Jeg antar at dette fortsatt er på papiret ikke lovlig, også etter disse reglene?

Lenke til kommentar

Nja dette ble vesentlig mer strikt enn det jeg forventet. Sms etter kun 5 GB det blir for mye stress.  Også må de få opp mengden data per sms. At de øker prisen med en hundrings er ingenting å sutre for. Nå følger Chili lover og regler. Men jeg tenker nok jeg avventer til man får minst 10-20 GB data døgnet uten å måtte sende sms.

Med mindre noen kommer opp med et clever script naturligvis.

 

Edit: Ser nå at det løses med automatisert sms. Ja da blir det bytte til neste år. Stoler dog ikke nok på Chili ennå så venter nok en måned eller to for å se om folk blir sparket ut om de bruker mye data. Eller om Chili på andre måter forsøker å sette kjepper i hjulene for storforbrukerne. Om ting virker å gå smooth frem mot mars neste år så skal jeg bytte til Chili. 

Endret av bojangles
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nja dette ble vesentlig mer strikt enn det jeg forventet. Sms etter kun 5 GB det blir for mye stress. At de øker prisen med en hundrings er det ingenting å sutre for. Nå følger de loven så det er jo bra. Men jeg tenker nok jeg avventer til man får minst 20 GB data døgnet uten å måtte sende sms.

 

Med mindre noen kommer opp med et clever script naturligvis.

Går nokk helt fint å automatisere, Tasker eller Automate har begge sms auto svar funksjoner

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er IKKE bra nok.

Dette betyr fortsatt at Chili får fortsette.

De brøt loven og burde stenges.

Alle, skaff abonnementet og legg inn automatisk SMS svar, vipps har du uendelig med data. KJØR DEM TIL KONKURS! Svindlere!

 

Nei nå går du for langt her. De brøt loven men fikk beskjed om å endre praksisen. Det har de nå gjort. Å stenge Chili ville vært en reaksjon som ikke står i samsvar med lovbruddet, og en slik reaksjon er jo heller ikke vanlig. Normalt så straffes det jo med bøter, foretaksstraff eller tilogmed straff mot ledelse eller bedriftsstyret. Men å stenge ned virksomheter er ikke en vanlig reaksjonsform og kan ikke huske å ha hørt om saker der stenging har blitt resultatet etter tilsyn.  Dersom Chili nå følger loven fremover, så blir jo ting greit. Skulle det derimot vise seg at Chile fortsetter så bryte regler og ta snarveier så kommer nok Nkom på banen igjen, og da kan nok reaksjonen bli strengere enn vi så nå. 

 

At du ønsker den konkurs virker litt too much, Chili's dårlige gjennomføring var jo ikke gjort for å ramme deg personlig, så hvorfor du engasjerer deg så personlig at du ønsker dem konkurs skjønner jeg virkelig ikke. Jeg likte heller ikke måten de markedsførte fri data på og spesielt ikke måten de administrerte kundene på, men det skal de nå rette opp. Da må vi gi dem en sjanse til å faktisk gjøre endringer. Viser det seg at de fortsetter å lage faenskap så får heller Nkom gjøre en ny vurdering, og da blir det også opp til myndighetene å avgjøre hva evt. straff blir. Selvtekt er ingen tjent med. 

Endret av bojangles
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Kommer ikke chili til å slite enda mer nå da. vilkår er enda ikke oppdatert på siden men under fri data står det nå "Med Chili Fri Data får du ubegrenset datamengde i Norge og 19 GB i EU/EØS (fra 1. januar 2019). Du kan dele data til dine egne enheter."

Ubegrenset betyr vell man kan gå over 1TB tilogme? burde jo ikke vere noe problem med auto svar av en melding og bruke som fast bredband da

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er i samme situasjon. Kan du forklare hvordan du gjør dette? Setter du bare opp en mobil som "ruter", eller bruker du en ruter med simkort? Jeg antar at dette fortsatt er på papiret ikke lovlig, også etter disse reglene?

 

Joda Nkom slår fast at alle skal kunne dele (tethering) mellom egne enheter. Dvs du setter på mobilen som hotspot. Så kan laptop eller tv koble seg trådløst opp mot mobilen slik at du kan streame film på tv eller pc. 

 

Det som fortsatt ikke er lov er om du deler tilgangen til andre personer. Feks at du lar venner på besøk koble seg til din mobils hotspot og dermed bruker ditt abb for data. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kommer ikke chili til å slite enda mer nå da. vilkår er enda ikke oppdatert på siden men under fri data står det nå "Med Chili Fri Data får du ubegrenset datamengde i Norge og 19 GB i EU/EØS (fra 1. januar 2019). Du kan dele data til dine egne enheter."

Ubegrenset betyr vell man kan gå over 1TB tilogme? burde jo ikke vere noe problem med auto svar av en melding og bruke som fast bredband da

Jepp. Jeg skal kjøpe 5 abonnement, sette på autosvar via Automate appen for å fornye og konstant kjøre speedtester til de må legge ned

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...