Gå til innhold

Chili setter opp prisen på Fri Data og lanserer 25 GB til 399,-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regner med at dette var et skudd midt i baugen for Telenor og deres kumpaner i NKOM, tilbudet gikk fra riktig så bra til å bli helt fantastisk. Et lite skript og så har man det mye bedre enn tidligere, nå kan man dele fritt mellom egne enheter (lovlig) og 1TB grensen er også forsvunnet. Alt dette for en liten 100 lapp mer i måneden, vil forundre meg om ikke Telenor vil få et enda raskere nett nå (de vil vel neppe ha kunder igjen med sine 0,5GB til 1999,- + 5000,- hver gang man logger på en nettbank eller hva det nå enn er)

 

PS. Telenor er det selskapet som med NKOM sin godkjenning fikk omgå nettnøytraliteten, og det forklarer hvor sterke bånd det ligger innad i NKOM fra Telenor. De andre fikk også denne muligheten etterhvert, men ikke uten at Telenor fikk trenert det så lenge som mulig.

Du vet at nkom regelmessig bøtelegger telenor?

 

Sååå, folk klager fortsatt?

Ikkje overasket. Vi er tross alt Nordmenn.

 

Det desidert beste tilbudet så langt, og med dette i boks er det bare å håpe at kundene strømmer til slik at konkurrentene må slutte med disse 10gb+ abonnementene til 399+++.

Folk klager ikke, Nkom klager da aboet som det var brøt loven.

 

 

Endret av Countryman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er bare å gratulere alle drittsekkene som aktivt jobbet for å ødelegge Fri Data-abonnementet. Dere klarte det. Håper dere er jævla fornøyde.

 

Og håper NKOM er fornøyd med resultatet, og med at kundene får et dårligere tilbud. Godt jobbet, idioter! Takk så faens mye.

 

Nå er det mange konkurrenter som gnir seg i hendene. Kunden taper, konkurrentene vinner. Flotte greier.

Ikke fornøyd. Ikke før Chili er konkurs. Jeg skal sørge for å skaffe abonnementet nå. Er jo bare å sende en liten SMS eller satte opp et script som gjør det automatisk for å fortsette UENDELIG bruk av data.

Skal se hvor mange TB jeg kan få til om uken.

Verre grinebiter tror jeg en må lete lenge etter. Chili hjelper til å presse grensene på ett punkt Norge ligger langt bak resten av Europa på og du klarer å se negativt på det. Gratulerer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva er det for noe tull, nettnøytraliteten har absolutt ingenting å gjøre med prosessen i å registrere innsendt SMS...

Det har alt med det å gjøre. Om de ikke sørger for umiddelbart svar og en midlertidig (treg) tilkobling istedenfor å kutte helt til man får svart, så går dette imot nettnøytralitet siden det er en form for regulering. DET ER AKKURAT DET SOM SKJEDDE I SVERIGE

 

Verre grinebiter tror jeg en må lete lenge etter. Chili hjelper til å presse grensene på ett punkt Norge ligger langt bak resten av Europa på og du klarer å se negativt på det. Gratulerer.

De kommer til å fortsette å kaste ut kunder som de anser bruker abonnementet "unormalt". Hva som er "unormalt" er helt opp til dem.

 

 

Endret av Countryman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har alt med det å gjøre. Om de ikke sørger for umiddelbart svar og en midlertidig (treg) tilkobling istedenfor å kutte helt til man får svart, så går dette imot nettnøytralitet siden det er en form for regulering. DET ER AKKURAT DET SOM SKJEDDE I SVERIGE

Henvis gjerne til den svenske dommen hvor det gikk imot lovgivning for forskjellsbehandling av nettrafikk å ha andre systemer med forsinkelse som uansett ikke forskjellsbehandler nettrafikken.

Lenke til kommentar

Henvis gjerne til den svenske dommen hvor det gikk imot lovgivning for forskjellsbehandling av nettrafikk å ha andre systemer med forsinkelse som uansett ikke forskjellsbehandler nettrafikken.

Akkurat som i denne "saken", så er det ingen "dom". De fikk beskjed om å tilpasse seg reguleringer.

Det er nettopp derfor man nå kan bruke Automate for å sende en TOPUP automatisk. De originalt sendte SMS uten nummer/med falsk nummer som en leverandør kan gjøre (dukker bare opp som ren tekst i avsenderfelt) med informasjon om nummer de skulle svare til i meldingen. Dette ble det brått slutt på og nå kan alle sette opp Automate til å oppdage korrekt nummer siden det krever et avsendernummer og ikke leverandørtekst.

Lenke til kommentar

Det har alt med det å gjøre. Om de ikke sørger for umiddelbart svar og en midlertidig (treg) tilkobling istedenfor å kutte helt til man får svart, så går dette imot nettnøytralitet siden det er en form for regulering. DET ER AKKURAT DET SOM SKJEDDE I SVERIGE

Nei, dette har ingenting med nettnøytralitet å gjøre. De bryter ingen regler ved å kreve en sms for å øke datakvoten med x GB etter at kunden har brukt x GB. Dette er noe alle leverandører gjør i dag, men de vil ha penger for ekstra datakvote, noe som Chili ikke ser ut til å kreve. Blir spennende å se hvordan dette utvikler seg videre.

 

 

 

NKOMs definisjon av nettnøytralitet fra 2009

NKOM (Nasjonal kommunikasjonsmyndighet) har sammen med en arbeidsgruppe med deltakere fra representative internettilbydere, innholdsleverandører, bransjeorganisasjoner og forbrukermyndighetene, utarbeidet et sett med retningslinjer for nettnøytralitet som har vært virksomme i Norge siden 24. februar 2009.[1] Formålet med retningslinjene er å bidra til å bevare Internett som en åpen og ikke-diskriminerende plattform for alle typer kommunikasjon og innholdsdistribusjon. Retningslinjene ble bygd opp rundt tre prinsipper for nettnøytralitet:

  1. Internettbrukerne har rett til en internettilknytning med spesifisert kapasitet og kvalitet.
  2. Internettbrukerne har rett til en internettilknytning som gir adgang til
    • å hente og levere innhold etter eget ønske
    • å bruke tjenester og applikasjoner etter eget ønske
    • å koble til utstyr og bruke programvare som ikke skader nettverket, etter eget ønske.
  3. Internettbrukerne har rett til en internettilknytning fri for diskriminering med hensyn til applikasjonstype, tjenestetype, innholdstype og hvem som er avsender eller mottaker.

Det første prinsippet presiserer at nettnøytraliteten gjelder kommunikasjonskapasiteten mot Internett, i motsetning til andre tjenester som kan tilbys på samme tilknytningslinjen (typisk i form av såkalte trippeltjenester, «triple play»). Det andre prinsippet beskriver at den grunnleggende internettilknytningen skal være til fri disposisjon for brukeren, og det tredje prinsippet utdyper den kvalitative tilnærmingen i prinsipp 2 med å presisere hvordan dette skal forstås kvantitativt sett. De utdypende kommentarene til prinsipp 3 åpner for å benytte trafikkstyring i nettet på visse betingelser, som for eksempel tilrettelegging for sanntidstjenester som telefoni og fjernsyn. Prinsippene i disse retningslinjene må naturligvis vike for eventuelle lovbestemte pålegg.[2]

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Verre grinebiter tror jeg en må lete lenge etter. Chili hjelper til å presse grensene på ett punkt Norge ligger langt bak resten av Europa på og du klarer å se negativt på det. Gratulerer.

De kommer til å fortsette å kaste ut kunder som de anser bruker abonnementet "unormalt". Hva som er "unormalt" er helt opp til dem.

Dette hadde i bunn og grunn ikke vært nødvendig om alle faktisk hadde fulgt retningslinjene, jeg ser jo opptil flere ganger at du alt her oppfordrer til å bryte de nye retningslinjene som er satt noe som garantert vil få følger for resten som faktisk har lyst til å bruke abonnementet.

Det chili holder på med er en prosess for å gjøre mobilabonnement bedre i hele Norge og det er en lang prosess som ikke blir gjort noe lettere ved at folk skal teste grenser og absolutt gjøre det så vanskelig som overhode mulig for chili, hvorfor skal en uansett ha lyst til å gjøre fremgang for mobilnett Norge vanskeligere? Dette er jo noe som til slutt vil gagne alle.

Om en også vil kan en vel sammenlikne med hvordan Telenor har gått frem, både med rettigheter til kunder samt. lovbrudd og sabotasje av konkurrenter... heller og rett fokuset ditover da de er den største banditten :-)

Lenke til kommentar

Dette hadde i bunn og grunn ikke vært nødvendig om alle faktisk hadde fulgt retningslinjene, jeg ser jo opptil flere ganger at du alt her oppfordrer til å bryte de nye retningslinjene som er satt noe som garantert vil få følger for resten som faktisk har lyst til å bruke abonnementet.

Det chili holder på med er en prosess for å gjøre mobilabonnement bedre i hele Norge og det er en lang prosess som ikke blir gjort noe lettere ved at folk skal teste grenser og absolutt gjøre det så vanskelig som overhode mulig for chili, hvorfor skal en uansett ha lyst til å gjøre fremgang for mobilnett Norge vanskeligere? Dette er jo noe som til slutt vil gagne alle.

Om en også vil kan en vel sammenlikne med hvordan Telenor har gått frem, både med rettigheter til kunder samt. lovbrudd og sabotasje av konkurrenter... heller og rett fokuset ditover da de er den største banditten :-)

Syns det er lattelig å skylde på telenor bryter loven så da kan chilimobil gi ubegenset data uten faktisk å holde det de lover.

Tenk på alle de som ikke har internett i heletatt, syns det er lattelig kun surfing og lett bruk skal være fri data på, men ikke som hotspot.

Chilimobil innså senere de må tilby inkludert hotspot. De kunne hatt 2 fri data avtale en med mobil bredbånd eller mobilavtale, samt også mobilavtale med inkludert 100 GB data i måneden.

 

At man gir fri data på feil primiser er fremdeles useriøs.

Ser heller chilmobil som en som ønsker kunder som betaler 500 kr måneden for lett bruk.

Hvorfor de har små datapakker er uforståelig for det er jo det som er poenget folk skal betale overpris på ting de ikke trenger for så chilimobil skal tjene penger på de kundene, men de kundene chilimobil taper penger på er ikke velkommen.

 

Skal elkjøp og komplett gjøre samme, kunder som kjøper på salg er ikke velkommen i butikken, men fremdeles lov å ha lokketilbud hvis det forutsetter man må kjøpe 1 vare til fullpris mist 1 gang årlig? Eller har forbrukerådet og markedføringsloven poeng man ikke kan ta slike forbehold?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

Dette hadde i bunn og grunn ikke vært nødvendig om alle faktisk hadde fulgt retningslinjene, jeg ser jo opptil flere ganger at du alt her oppfordrer til å bryte de nye retningslinjene som er satt noe som garantert vil få følger for resten som faktisk har lyst til å bruke abonnementet.

Det chili holder på med er en prosess for å gjøre mobilabonnement bedre i hele Norge og det er en lang prosess som ikke blir gjort noe lettere ved at folk skal teste grenser og absolutt gjøre det så vanskelig som overhode mulig for chili, hvorfor skal en uansett ha lyst til å gjøre fremgang for mobilnett Norge vanskeligere? Dette er jo noe som til slutt vil gagne alle.

Om en også vil kan en vel sammenlikne med hvordan Telenor har gått frem, både med rettigheter til kunder samt. lovbrudd og sabotasje av konkurrenter... heller og rett fokuset ditover da de er den største banditten :-)

Syns det er lattelig å skylde på telenor bryter loven så da kan chilimobil gi ubegenset data uten faktisk å holde det de lover.

Tenk på alle de som ikke har internett i heletatt, syns det er lattelig kun surfing og lett bruk skal være fri data på, men ikke som hotspot.

Chilimobil innså senere de må tilby inkludert hotspot. De kunne hatt 2 fri data avtale en med mobil bredbånd eller mobilavtale, samt også mobilavtale med inkludert 100 GB data i måneden.

 

At man gir fri data på feil primiser er fremdeles useriøs.

På hvordan måte har de brutt de de lover? De har gitt fri data (1TB) til de som har fulgt retningslinjene som ble satt for den fri dataen. Telenor har brutt flere og mer seriøse regler som både går utover personvern og rettighetene til folk selv som en skal ha som kunde.

Om jeg tenker på de som ikke har nett i det hele tatt tenker jeg også at det ikke er opp til chili å hjelpe disse. Det får i så fall bli fikset når Norge først har kommet seg på lik linje med resten av Europa når det kommer til mobildata (som ikke blir å skjer om folk skal fortsette å sabotere fremgang her). Større aktører som Telenor derimot (som har en helt vill omsetning i Norge og generelt verden over) kunne gjort stor forskjell her... :). Dette er ett steg fremover hvor ingen andre i Norge har prøvd å gå, det å tro feil kan skje men det at de våger å ta initiativ for å bedre tilbud i hele Norge er ikke noe annet enn bra.

 

De har så absolutt ikke gitt fri data på feil premisser. Det at de ikke tillot hotspot er i grunn en bi-effekt av at folk er dumme og dette er letteste måten å få folk til å skjønne at ett mobilabonnement er <PERSONLIG>

 

Ser heller chilmobil som en som ønsker kunder som betaler 500 kr måneden for lett bruk.

Hvorfor de har små datapakker er uforståelig for det er jo det som er poenget folk skal betale overpris på ting de ikke trenger for så chilimobil skal tjene penger på de kundene, men de kundene chilimobil taper penger på er ikke velkommen.

 

Skal elkjøp og komplett gjøre samme, kunder som kjøper på salg er ikke velkommen i butikken, men fremdeles lov å ha lokketilbud hvis det forutsetter man må kjøpe 1 vare til fullpris mist 1 gang årlig? Eller har forbrukerådet og markedføringsloven poeng man ikke kan ta slike forbehold?

 

Greia her er at det er forskjell på bruk og MISbruk. De som mistet tilgang var hovedsakelig folk som pushet grensene og på pur faen lastet ned ting for at chili skulle blø penger. Hvorfor gjøre noe sånt når Norge endelig begynner å få godt mobiltilbud?

 

Selv hadde jeg chili i 3 måneder før jobb tok over abonnementet mitt og jeg lå stabilt på en 50-100GB som er noe jeg aldri hadde fått lov til hos andre leverandører. I alle fall ikke til den flotte prisen! :-) Hva sipper du for da?

 

Sammenlikning din er ikke bare usaklig men også helt bak mål, chili har på ingen måte løyet eller tvunget noen til å betale ekstra.

 

 

Endret av Countryman
  • Liker 2
Lenke til kommentar

På hvordan måte har de brutt de de lover? De har gitt fri data (1TB) til de som har fulgt retningslinjene som ble satt for den fri dataen. Telenor har brutt flere og mer seriøse regler som både går utover personvern og rettighetene til folk selv som en skal ha som kunde.

 

De har så absolutt ikke gitt fri data på feil premisser. Det at de ikke tillot hotspot er i grunn en bi-effekt av at folk er dumme og dette er letteste måten å få folk til å skjønne at ett mobilabonnement er <PERSONLIG>

Når man selger noe ønsker man flest mulig kan dra nytte av varen, chilimobil nekter folk å lovlig bruke mobilen å laste noe gjennom pc, fremdeles er de mobilavtale da simkortet er i mobilen.

Forstår kanskje de har sak når folk kjøper 10 000 kr ruter med mobilavtale, men per dags dato er det ingen andre som forbyr det å bruke i en slik ruter, for ingen har så store datapakker.

 

Muligens telenor\talkmore har noen begrensinger forbruk per dag\uke\måned f.eks 1 GB gir kun 33 MB per dag slik man får mindre datapakke hvis man bestiller i slutten av måneden.

At mobilabonnement er personlig forbyr ikke kundene å dele nett med familje eller pcen i den forstand.

Det er nok ganske vanlig med netflix\tv2 sumo eller dplay man kan dele med venner\familje uten det nødvendigvis er ulovlig.

Men å selge det videre er vel kanskje ulovlig. Hvis man tjener mere penger er kostnadene.

 

Greia her er at det er forskjell på bruk og MISbruk. De som mistet tilgang var hovedsakelig folk som pushet grensene og på pur faen lastet ned ting for at chili skulle blø penger. Hvorfor gjøre noe sånt når Norge endelig begynner å få godt mobiltilbud?

Jeg har kontaktet chilimobil flere ganger, uten å få svar hvor grensene går, før har de sagt man ikke kan si opp internetlevrandøren hjemme, siden ønsker å droppe telenor\canaldigital men slik er det ikke. Ellers skulle jeg gjerne betalt. Men kan ikke risikere jeg ender uten nett. Når ikke chilimobil har gode svar på hvor grensene går må vi bare spekulere. Nei er ikke opptatt av å misbruke tjenesten for å gjøre det dyrt for chilimobil, men ønsker konkuranse slik telenor kan dra tilbake til kina. Hvis ikke telenor vil tilby meg dosis 3.1 eller fiber men vil øke linjeleie på nivå som get over nyttår, kan de se forvell til meg. Skulle ikke overraske meg 300 kr måneden + dagens priser ergo bra å ha et alternativ til 500 mbit linjen. Beste jeg har klart er 160 mbit ned og 70 mbit opp der jeg bor med oneplus 6t. Det er jo bedre å betale 500 kr måneden for det, en å betale 700 kr måneden for 100\20 mbit hos telenor.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

På hvordan måte har de brutt de de lover? De har gitt fri data (1TB) til de som har fulgt retningslinjene som ble satt for den fri dataen. Telenor har brutt flere og mer seriøse regler som både går utover personvern og rettighetene til folk selv som en skal ha som kunde.

 

De har så absolutt ikke gitt fri data på feil premisser. Det at de ikke tillot hotspot er i grunn en bi-effekt av at folk er dumme og dette er letteste måten å få folk til å skjønne at ett mobilabonnement er

Når man selger noe ønsker man flest mulig kan dra nytte av varen, chilimobil nekter folk å lovlig bruke mobilen å laste noe gjennom pc, fremdeles er de mobilavtale da simkortet er i mobilen.

Forstår kanskje de har sak når folk kjøper 10 000 kr ruter med mobilavtale, men per dags dato er det ingen andre som forbyr det å bruke i en slik ruter, for ingen har så store datapakker.

 

Muligens telenor\talkmore har noen begrensinger forbruk per dag\uke\måned f.eks 1 GB gir kun 33 MB per dag slik man får mindre datapakke hvis man bestiller i slutten av måneden.

At mobilabonnement er personlig forbyr ikke kundene å dele nett med familje eller pcen i den forstand.

Det er nok ganske vanlig med netflix\tv2 sumo eller dplay man kan dele med venner\familje uten det nødvendigvis er ulovlig.

Men å selge det videre er vel kanskje ulovlig. Hvis man tjener mere penger er kostnadene.

 

Greia her er at det er forskjell på bruk og MISbruk. De som mistet tilgang var hovedsakelig folk som pushet grensene og på pur faen lastet ned ting for at chili skulle blø penger. Hvorfor gjøre noe sånt når Norge endelig begynner å få godt mobiltilbud?

Jeg har kontaktet chilimobil flere ganger, uten å få svar hvor grensene går, før har de sagt man ikke kan si opp internetlevrandøren hjemme, siden ønsker å droppe telenor\canaldigital men slik er det ikke. Ellers skulle jeg gjerne betalt. Men kan ikke risikere jeg ender uten nett. Når ikke chilimobil har gode svar på hvor grensene går må vi bare spekulere. Nei er ikke opptatt av å misbruke tjenesten for å gjøre det dyrt for chilimobil, men ønsker konkuranse slik telenor kan dra tilbake til kina. Hvis ikke telenor vil tilby meg dosis 3.1 eller fiber men vil øke linjeleie på nivå som get over nyttår, kan de se forvell til meg. Skulle ikke overraske meg 300 kr måneden + dagens priser ergo bra å ha et alternativ til 500 mbit linjen. Beste jeg har klart er 160 mbit ned og 70 mbit opp der jeg bor med oneplus 6t. Det er jo bedre å betale 500 kr måneden for det, en å betale 700 kr månen for 100\20 mbit hos telenor.

Det er jo nettopp her grensen går, mobilabonnementet er IKKE en erstatning for hjemmenett, du viser jo at du ikke har satt deg inn noe i denne saken, du behandler det som at de selger mobilt bredbånd når de selger mobilabonnement.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Akkurat som i denne "saken", så er det ingen "dom". De fikk beskjed om å tilpasse seg reguleringer.

Det er nettopp derfor man nå kan bruke Automate for å sende en TOPUP automatisk. De originalt sendte SMS uten nummer/med falsk nummer som en leverandør kan gjøre (dukker bare opp som ren tekst i avsenderfelt) med informasjon om nummer de skulle svare til i meldingen. Dette ble det brått slutt på og nå kan alle sette opp Automate til å oppdage korrekt nummer siden det krever et avsendernummer og ikke leverandørtekst.

Det er fundamentalt forskjellige ting. Det du henviser til her har ingenting med forsinkelse å gjøre, ei heller nettnøytralitet, og du greide uansett ikke å henvise til pålegget fra myndighetene...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja forskjell på nå og før de tillatter hotspot som de i mild grad gjorde før, man kan bruke det litt men ikke så mye?

Ellers har EU pakken øket, men fremdeles får man ikke svar på hvor grensen går i GB per time.

 

For det syns jeg er viktig å vite.

 

du viser jo at du ikke har satt deg inn noe i denne saken, du behandler det som at de selger mobilt bredbånd når de selger mobilabonnement.

Jeg blosser om du kaller det hest\ku eller geit, fremdeles er det uklart forskjellene her på behov eller ikke.

Man får lov å bruke hotspot til surfing på laptopen. Er bare uklart i hvilken grad.

 

Man kan jo si laptop ikke er beregnet på 24\07 gaming, fordi kjølingen ikke er like god som stasjonær.

Men betyr det da man mister reklamasjon om laptopen skulle bli overopphetet med mindre man overklokker?

Produsentene må kunne svare på det. Ellers burde kundene få rett i å ta det på reklamasjon, samme med 165 hz paneler om de blir ustabile med mye gaming burde det defineres før kjøp i hvilken grad man kan bruke det før garantien påvirkes, hvis det ikke blir informert tydlig om er det produsenten som burde stå ansvarlig selv de prøver å dytte bort det ansvaret i praksis da kun norge har 5 års reklamasjonsfrist hos produsentene har ofte kortere 6 måneder til 2 år i bestefall. Folk må spørre inforcare om det før kjøp ellers tar kundene den risikoen selv. Eller sjekke forum. Er ikke sikkert slik er lov i praksis, men ferreste ønsker å ta slike saker i domstolen.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

270 SMS per måned må sendes for å potensielt oppnå forrige grense på 1000 GB.

 

Synes de latterliggjør seg selv litt med nye ordningen.

 

 

 

 

- En liten rettelse...:

-----

(((5)*(27))+((3)*(x)))=(1000) , X=(865/3) = Mindre = (288) eller Mer = (289)

-----

(((5)*(28))+((3)*(x)))=(1000) , X=(860/3) = Mindre = (286) eller Mer = (287)

(((5)*(29))+((3)*(x)))=(1000) , X=(285)

(((5)*(30))+((3)*(x)))=(1000) , X=(850/3) = Mindre = (283) eller Mer = (284)

(((5)*(31))+((3)*(x)))=(1000) , X=(845/3) = Mindre = (281) eller Mer = (282)

-----

(((5)*(32))+((3)*(x)))=(1000) , X=280

-----

 

 

 

Ja, jeg bommet litt i farten i min første post.

Det er et latterlig antall SMS, og det gjør det unødvendig komplisert.

Ikke morsomt om filmer stopper opp midt under streamingen pga dette.

Og økt pris på toppen av det?

De har bommet kraftig med endringen.

 

 

 

- Ved UHD-4k...:

Man rekker å få med seg 26 Minutter og 40 Sekunder før man må sende den første SMS'en.

Deretter rekker man å få med seg 16 Minutter før man må sende den andre SMS'en, og slik fortsetter det til man har sett ferdig.

 

De kunne i det minste ha satt grensen til 8,5GB før man i det hele tatt trenger å sende en SMS.

Siden serier flest har episoder som varer i 45 Minutter, og 8,5GB holder i 45 Minutter og 20 Sekunder.

 

Alternativt så kunne de ha satt grensen til 11,25GB, siden det holder i 1 Time.

 

Ideelt sett så burde grensen være satt til 33,75GB for 3 Timer uavbrutt underholdning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Man kan da fint si opp internettabonnementet man har hjemme om man har et forbruk som er egnet for mobilabonnementet. Om abonnementet skulle endres eller bortfalle kan man tegne nytt hjemmeabonnement. Hvor vanskelig kan dette være?
 

For min del blir abonnementet nå så dyrt at jeg like godt kan ha separat hjemmeleverandør og et mobilabonnement med lavere data. Så de nye retningslinjene gjør at de taper en kunde.

Lenke til kommentar

 

Så man får ikke 1000gb mnd. for 499,-? Skjønte ikke artikkelen jeg da :-p

Nei. Man får ubegrenset. Så lenge man sender topup meldinger.

Men mest sannsynlig vil Chili fortsette å gjøre som før og kaste ut de som faktisk prøver å bruke det. Det er helt opp til dem hva de anser som "normal bruk".

Det skal nok mye mer til nå før Chili kaster ut folk, virker som dere bare tar det som en selvfølge hvis dere bruker mye data på lite tid. Dette abn. er bra uansett hvordan man vrir og vender på det :-) Folk blir tydeligvis aldri fornøyd her, nå kan vi ha dette abn. å dele så mye vi vil til personlige enheter. Det må da være innafor folkens?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

- Ved UHD-4k...:

Man rekker å få med seg 26 Minutter og 40 Sekunder før man må sende den første SMS'en.

Deretter rekker man å få med seg 16 Minutter før man må sende den andre SMS'en, og slik fortsetter det til man har sett ferdig.

 

De kunne i det minste ha satt grensen til 8,5GB før man i det hele tatt trenger å sende en SMS.

Siden serier flest har episoder som varer i 45 Minutter, og 8,5GB holder i 45 Minutter og 20 Sekunder.

 

Alternativt så kunne de ha satt grensen til 11,25GB, siden det holder i 1 Time.

 

Ideelt sett så burde grensen være satt til 33,75GB for 3 Timer uavbrutt underholdning.

Du har et poeng her. Tv-kveld på hytta blir liksom ikke helt det samme ;)

Lenke til kommentar

Det mange her ikke ser ut til å fatte er at Chili Mobil sitt tilbud er et steg på veien. Dere kan gjerne utnytte systemet, prøve å sette Chili konkurs og dermed kanskje sørge for at denne utviklingen tar lengre tid.

 

Hadde forstått frustrasjonen (og fjortiss-tendensene) hvis det var binding på abonnementet de tilbyr.

 

Det er for meg mer ufattelig at Telenor/Telia får lov til å gi Spotify m.fler en egen tunnel for datatrafikk.

Endret av iMono
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Man kan da fint si opp internettabonnementet man har hjemme om man har et forbruk som er egnet for mobilabonnementet. Om abonnementet skulle endres eller bortfalle kan man tegne nytt hjemmeabonnement. Hvor vanskelig kan dette være?

Hvor mange andre tilbyr fri data\ eller over 100-200 GB?

Telia eller chilimobil ikke mye konkuranse.

 

 

Det mange her ikke ser ut til å fatte er at Chili Mobil sitt tilbud er et steg på veien. Dere kan gjerne utnytte systemet, prøve å sette Chili konkurs og dermed kanskje sørge for at denne utviklingen tar lengre tid.

Ja det er det, men ting går litt treg, har de ikke gjort jobben sin riktig, så ender de konkurs ja.

Men kan jo tenkes chilimobil betaler faste priser, og ikke alle misbruker?

 

Større datapakker blir det nok uansett selv om det tar tid. For kunder tar det for lang tid.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...