Gå til innhold

Trøbbel med oppsett av D-link router hvor jeg skal bruke ICE sim-kort


Anbefalte innlegg

Har hatt ICE 50 GB mobildata en god stund og brukt tvillingkort i en D-link DWR 921, men så har SIM-kortet blitt deaktivert og aktivert igjen, og foreldrene mine ble bedt resete routeren slik at innstillingene var der forsvant (fungerte helt fint før). Har prøvd å finne hvilke settings man skal putte inn osv. til ingen nytte. SIM-kortet fungerer i en mobil. ICE-kundeservice er veldig lite behjelpelige da de tilbyr null assistanse til oppsett av routere. Er det noen som vet hvilke settings man skal putte inn? 

 

Her er link til manualen, 4G-setup står på side 20 og 21: ftp://ftp.dlink.ru/pub/Router/DWR-921/Description/DWR-921_B1_Manual_v1.02(WW).pdf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 9 måneder senere...

Sliter også med dette. Målet mitt er å få modemet til holde seg til Ice+ nettet. 

 

Abonnement:

• mobilabonnement med kvote 6G som er grensen for hva som kan trekkes fra Telia-nettet

• Datafrihet 1000 GB i Ice+ nettet

• ekstra data-SIM

 

Har ikke satt "Enable" på Roaming. Ser i fra oppskrift til iPhone at roaming skal stå på i utlandet, og jeg er her hjemme. 

 

Opplever at tilknytningen bytter mellom Telia N og Ice pluss og 242-14 (som jeg ikke vet hvem er, sikkert Telia eller Ice) "uansett" hvordan jeg setter opp modemet. 

 

Til høyre for APN-feltet står det (optional). Har hat ice.net liggende der. Nå har jeg slettet det. (rebooter modemet etter slike endringer). Alt fungerer likt likevel. Legger det tilbake nå - det virker som det tryggeste å si tydelig i fra at det er ice.net jeg skal bruke

 

Min "spekulasjon" er at Ice+ nettet ikke er godt nok og stabilt, enda dekningen i Ice sitt dekningskart er "topp" med "Meget God". Så derfor glipper tilgangen til Ice-antennen og så blir jeg satt over til Telia N. Eller; Telia N har bedre dekning og derfor vipper Ice meg over til dette. Ser ingen muligheter for å styre dette herfra - jeg tror det skjer i systemene til Ice. Men, vet ikke ennå. 

Lenke til kommentar

Sliter også med dette. Målet mitt er å få modemet til holde seg til Ice+ nettet. 

 

Abonnement:

• mobilabonnement med kvote 6G som er grensen for hva som kan trekkes fra Telia-nettet

• Datafrihet 1000 GB i Ice+ nettet

• ekstra data-SIM

 

Har ikke satt "Enable" på Roaming. Ser i fra oppskrift til iPhone at roaming skal stå på i utlandet, og jeg er her hjemme. 

 

Opplever at tilknytningen bytter mellom Telia N og Ice pluss og 242-14 (som jeg ikke vet hvem er, sikkert Telia eller Ice) "uansett" hvordan jeg setter opp modemet. 

 

Til høyre for APN-feltet står det (optional). Har hat ice.net liggende der. Nå har jeg slettet det. (rebooter modemet etter slike endringer). Alt fungerer likt likevel. Legger det tilbake nå - det virker som det tryggeste å si tydelig i fra at det er ice.net jeg skal bruke

 

Min "spekulasjon" er at Ice+ nettet ikke er godt nok og stabilt, enda dekningen i Ice sitt dekningskart er "topp" med "Meget God". Så derfor glipper tilgangen til Ice-antennen og så blir jeg satt over til Telia N. Eller; Telia N har bedre dekning og derfor vipper Ice meg over til dette. Ser ingen muligheter for å styre dette herfra - jeg tror det skjer i systemene til Ice. Men, vet ikke ennå. 

 

Det Ice skriver til meg nå på Messenger:

 

Jeg ser at det SIM-kortet du bruker, er data-SIM. Data-SIM vil alltid trekke av hovedmengden i abonnementet ditt. Det er kun hoved-SIM, som teller på de 1000 GB i Data Frihet.

 

Det betyr at jeg bruker av Telia N-kvoten der hvor jeg trodde at jeg ville bruke av Data Frihet-kvoten. Det er kanskje for å unngå at folk bruker for mye data, men - det måtte jo være poenget, da, å utnytte sitt eget nett til stor datatrafikk. Hmmm....

 

 

••••••

Noen ord til glede for Google 

 

Ice Pluss ice+ Telia data-SIM 

Endret av norchris
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...