Gå til innhold

Apple lager iPhone X igjen, etter at iPhone Xs-salget har skuffet


Anbefalte innlegg

 

Jeg har enda til gode å finne Samsungspesialisten, hvorav man har eksempelvis Applespesialisten.

Apple har ektreme lange ventetider på reprasjon man må avtale møte, og er hovedkortet defekt, må mobilen byttes.

Så er ikke gøy å være apple eier, særlig hvis man bor i oslo.

Jeg bor i Oslo, å sendte nylig min Iphone X inn til service med budbil til Apple (altså var ikke innom Eplehuset etc.). Det var problemer med skjermen, det tok meg totalt 6 dager (IKKE virkedager) før jeg hadde mobilen på plass igjen hos meg. Beste og raskeste servicen jeg har vært borti ihvertfall :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Apple har nå testet "hvor mye kan vi selge eplene våre for?" og har fått svar på det.

De må enten senke de alt for høye prisene sine og/eller godta en lavere avanserte/ overskudd.

Når du kan kjøpe et flaggskip fra konkurrentene billigere enn Apples egen "billigmodell" sier det sitt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Apple har nå testet "hvor mye kan vi selge eplene våre for?" og har fått svar på det.

De må enten senke de alt for høye prisene sine og/eller godta en lavere avanserte/ overskudd.

Når du kan kjøpe et flaggskip fra konkurrentene billigere enn Apples egen "billigmodell" sier det sitt.

 

*Avanse

Lenke til kommentar

Jeg bor i Oslo, å sendte nylig min Iphone X inn til service med budbil til Apple (altså var ikke innom Eplehuset etc.). Det var problemer med skjermen, det tok meg totalt 6 dager (IKKE virkedager) før jeg hadde mobilen på plass igjen hos meg. Beste og raskeste servicen jeg har vært borti ihvertfall :-)

Så bra for deg, https://www.digitalimpuls.no/apple/142753/arbeid-iphone-8-plus-skjerm-hvit-arbeid-og-deler

En del har 1 time reprasjonstid på bytte skjerm, men mistenker mye er dårlig kvalitet. Typisk ebay ligdene saker til under halv pris.

Beste ville være å kunne reparert det selv og fått delene i posten.

 

Er du klar over delene er billig:

For iPhone X 10 Display Touch Screen Digitizer Assembly Replacement

Men er litt komplisert å bytte.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Dette var helt vidunderlig lesning, rett og slett.

 

Jeg er stor fan av Apple telefoner, men i år ble det for første gang kjøpt pent brukt telefon. Prisene Apple driver med om dagen er ikke noe jeg vil støtte opp om. Fint om de går på en smell de også, alle har gått av det en gang i blant.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

Med stor risiko og mangel på reparasjon i ettertid, høy pris og nydelige konkurenter, så er jeg ikke overrasket over dette. På meg så blir det antakelig vis Nokia i neste runde for eksempel, å leve uten å bry seg om apple blir enklere desto mindre irritasjoner de fikser opp i. For du vet jo: "Tenk Annerledes".

 

Mangel på reparasjon i ettertid? iPhoner er nesten de eneste telefonene du kan reparere i 2018. Ja, det går an å reparere gluegate telefonene fra Huawei, men det er mer lim enn det er skruer. I tillegg kan du se på verksteder rundt omkring som reparerer iPhoner. Jeg har enda til gode å finne Samsungspesialisten, hvorav man har eksempelvis Applespesialisten.

 

Android-telefoner er laget for å gå i søpla når de ryker, og hvis du ikke tror det er det kun fordi du ikke jobber i bransjen. Serviceverksteder bytter telefonene i en erstatningsenhet tvert.

Samsung selger sine egne deler, så skaffer man seg noen enkle og passende verktøyer så er det faen meg ikke rart det IKKE er en liten industri rundt reparasjon av Samsung telefoner. Alt man trenger for samsung er en walktrough av hva man skal gjøre, verktøy, og dett var dett.

 

Mens folk kan leve av spesialisert apple-reparasjon (intil 2018+ apple versjonene deaktiverer utbytte deler i fremtiden) der Apple ikke hjelper til med en pøkk.

 

Grunne til at alle andre nå gjør dette er fordi firmaene så hvordan det spisset designet til apple(penere). Samtidig som at alt ble billigere + reparasjon ble ramponert. ALT HANDLER OM PENGER.

 

Og alt stammer fra de som gjorde det først, apple.

 

Sånn blir nå industrien, når alle skal kopiere og "tenke annerledes". Jeg stemmer med lommeboka mi, fak it Nokia next time. Nesten samme produktet alt samma nå uansett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Med stor risiko og mangel på reparasjon i ettertid, høy pris og nydelige konkurenter, så er jeg ikke overrasket over dette. På meg så blir det antakelig vis Nokia i neste runde for eksempel, å leve uten å bry seg om apple blir enklere desto mindre irritasjoner de fikser opp i. For du vet jo: "Tenk Annerledes".

 

Mangel på reparasjon i ettertid? iPhoner er nesten de eneste telefonene du kan reparere i 2018. Ja, det går an å reparere gluegate telefonene fra Huawei, men det er mer lim enn det er skruer. I tillegg kan du se på verksteder rundt omkring som reparerer iPhoner. Jeg har enda til gode å finne Samsungspesialisten, hvorav man har eksempelvis Applespesialisten.

 

Android-telefoner er laget for å gå i søpla når de ryker, og hvis du ikke tror det er det kun fordi du ikke jobber i bransjen. Serviceverksteder bytter telefonene i en erstatningsenhet tvert.

Samsung selger sine egne deler, så skaffer man seg noen enkle og passende verktøyer så er det faen meg ikke rart det IKKE er en liten industri rundt reparasjon av Samsung telefoner. Alt man trenger for samsung er en walktrough av hva man skal gjøre, verktøy, og dett var dett.

 

Mens folk kan leve av spesialisert apple-reparasjon (intil 2018+ apple versjonene deaktiverer utbytte deler i fremtiden) der Apple ikke hjelper til med en pøkk.

 

Grunne til at alle andre nå gjør dette er fordi firmaene så hvordan det spisset designet til apple(penere). Samtidig som at alt ble billigere + reparasjon ble ramponert. ALT HANDLER OM PENGER.

 

Og alt stammer fra de som gjorde det først, apple.

 

Sånn blir nå industrien, når alle skal kopiere og "tenke annerledes". Jeg stemmer med lommeboka mi, fak it Nokia next time. Nesten samme produktet alt samma nå uansett.

 

Helt enig med deg, Apple er blitt et miljøsvin da de ikke vil at du skal kunne reparer din gamle pc, og fra og med 2018 så er maskinene utstyrt med t2 chip som ikke skal la de bytte ut skjerm, tastatur, osv da Apple vil bytte ut varen selv for overpris eller selge deg Apple care.

 

Apple nevner i lanseringen for t2 at denne chipen gjør avlytting av mic og camera vanskelig, hvorfor ikke bare ha hard on off knapp på mic og camera.. Desutten hjelper T2 lite når man er logget i Mac OsX.. Dette er bra at folk åpner opp øynene både her og i USA. Apple forsøker bare å få deg til å kjøpe nytt hardware..

 

#RightToRepair

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har vært ganske fornøyd med min iPhone X 256 GB men når jeg må ut med nesten 17000 kroner for iPhone XS Max 512 GB så føler jeg Note 9 512 GB, som jeg ga 10700 kroner for hos Telenor på forhåndssalg, gir meg mye mer valuta for pengene. Nå er ikke nesten 11000 kroner billig heller men det er fortsatt over 5000 kroner rimeligere enn iPhone XS Max med tilsvarende skjermstørrelse og lagringsplass.
 
Har pleid å kjøpe toppmodellene til Apple de siste årene men i år står jeg over. Jobben har gått over til å kun dele ut iPhone til ansatte så jeg får en iPhone XR 128 GB på nyåret som erstatning for en tilnærmet ødelagt Samsung S8, men denne kommer jeg til å gi til min samboer da 128 GB er litt for lite for min bruk og jeg er fornøyd med Note 9'en som hovedmobil.
 
iPhone har nok fortsatt et bra marked da det er mange som foretrekker iOs fremfor Android men jeg tror prissettingen deres i år har fått flere til å vurdere enten eldre Apple-modeller til rimeligere priser (iPhone X, 8/8+, 7/7+) eller rett og slett til å prøve noe nytt med en Android-mobil.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Morsomt å lese alle "ekspert" kommentarene på hvorfor ting er som det er.

 

Regner med at alle også har fått med seg at det dårlige salget det meldes om i denne artikkelen,  gjelder i Japan..

 

Jupp, og telefonene det her er snakk om er jo så mye dyrere i Japan kontra Norge må en vite ;) Så alle "ekspertene" som her uttaler seg å ytrer om at iPhone er overpriset er jo virkelig på jordet. iPhone koster jo selvsagt akkurat hva de skal koste, og egentlig er de nok underpriset, og burde kostet det dobbelte, for makan til utsøkt kvalitet skal du lete lenge etter ;)

*Ja, det kalles ironi, i tilfelle du ikke tok den ;)*

  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...