Gå til innhold

Jobbmuligheter innen regnskap og revisjon nyutdannede


Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg lurte på om det er noen her som vet hvordan arbeidsmarkedet er for nyutdanna økonomer som vil jobbe innenfor regnskap og revisjon? Jeg er for øyeblikket på sisteråret mitt på bachelordelen av en femårig sivøkutdannelse, men jeg har lyst til å begynne å jobbe litt ved siden av studiene med noe relevant. 

 

Jeg kan se på finn.no at de fleste regnskapsfirmaene krever at du har erfaring fra før av. Jeg har også gjort noe research på noen mindre regnskapsbyråer, hvor jeg har funnet ut at de fleste av de som jobber der er eldre folk og at jeg sjeldent ser yngre folk i de firmaen, så jeg lurer egentlig på om de tar inn yngre mennesker. Hvor bør jeg evt. skikke og søke for å kunne få en jobb som en regnskapsmedarbeider eller noe lignende? Jeg er veldig fleksibel. 

Endret av Stewie2K
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse jobbene er på vei ut, da de vil bli tatt over datamaskinene. AI og kunstig intelligens innen næreste framtid.

 

Det finnes mange kilder på dette.

Tja, "revisormedarbeider" er en av de titlene med mest sannsynlighet(eller hva slags tall det var) for å bli erstattet av roboter, men "revisor" var i motsatt ende av skalaen. Regnskapsførere vil også i stor grad forsvinne.

 

Til TS: Enkle regnskapsoppgaver er lette å automatisere, og veldig mye vil gå automatisk fremover. Det jeg ville satset på hvis jeg var deg er å starte hos en av "de fire store" revisjonshusene. De ansetter veldig mange nyutdannede hvert år og jeg vil tro de også vil gjøre dette de neste par årene. Etterhvert vil nok behovet for ferskinger dabbe litt av da mange av de lette oppgavene kan gjøres av roboter, men kommer du deg inn der vil du få kompetanse som mange etterspør i dag og som også vil være etterspurt etter robotenes tid også.

Lenke til kommentar

Disse jobbene er på vei ut, da de vil bli tatt over datamaskinene. AI og kunstig intelligens innen næreste framtid.

 

Det finnes mange kilder på dette.

Regnskapsjobber forsvinner allerede i stor grad til lavkostland, spesielt i større selskaper. Konsernet jeg jobber i flyttet mange stabstjenester innen regnskap, controlling, HR, kundeservice, etc., til Øst-Europa for fire-fem år siden. Deler av IT-tjenestene har blitt levert fra India i over ti år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...