Gå til innhold

Min første 144hz skjerm


Dominator X

Anbefalte innlegg

Jeg har lite peiling på skjermer, bare sånn det er sagt.

 

Jeg spiller type:

Witcher 3

Football Manager 2019

Watch dogs

Pillars of Eternity

Hitman

Gta V,

Far Cry 4

Fallout 4

Skyrim

 

Skjermkortet er et Rx 56 Vega og en 6600k Cpu.

 

Heller da mot en Freesync-skjerm, men er vanskelig å plukke ut den beste.

De to jeg vurderer sterkest er: AOC , ASUS.

 

Er disse bra, eller ville dere anbefale meg noe annet?

Helst under 2200,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri spilt online eller med andre, så det stemmer bra. Etter mye lesing, så fikk jeg inntrykk av det samme. 

1440p ja? Om jeg ville prøvd meg på litt Battlefield eller Cod, ville dette bli veldig dårlig opplevelse i 1440p - 60hz på en IPS-skjerm? 

Nei det ville blitt en helt ok opplevelse. Litt finere bilde, men litt dårligere ytelse enn en 144hz

 

Høy hz gir deg en fordel i skytespill siden skjermen viser litt mer nøyaktig og reagerer litt raskere

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, LG skjermen har kun VGA og HDMI inngang, den første Dell skjermen har kun HDMI innganger, så de er ute om du skal bruke DVI eller DP.

 

Skulle jeg velge mellom de skjermene, så hadde jeg nok valgt Dell 24" P2419HC da den også har DP utgang, noe som vel ikke er vanlig. Jeg hatt en 27" Dell og den var bra. Problemet med den var at det var helt umulig å vekke den opp igjen fra dvale modus når jeg brukte DP kabel. Med DVI funket den helt greitt.

 

Men jeg trodde at du skulle ha 144 Hz skjerm?

Lenke til kommentar

Tja, LG skjermen har kun VGA og HDMI inngang, den første Dell skjermen har kun HDMI innganger, så de er ute om du skal bruke DVI eller DP.

 

Skulle jeg velge mellom de skjermene, så hadde jeg nok valgt Dell 24" P2419HC da den også har DP utgang, noe som vel ikke er vanlig. Jeg hatt en 27" Dell og den var bra. Problemet med den var at det var helt umulig å vekke den opp igjen fra dvale modus når jeg brukte DP kabel. Med DVI funket den helt greitt.

 

Men jeg trodde at du skulle ha 144 Hz skjerm?

Den LG'n plukket jeg ut for jeg leste at den var kåret til en av de beste til gaming, med Ips, innen mitt budsjett.

Siden jeg ikke spiller så mye FPS-spill eller online, så har jeg vel ikke bruk for 144hz etter hva jeg har forstått?

Siden jeg også kun vil spille på 60hz, så spiller det vel ikke noe stor rolle om jeg bruker DP, Hdmi, Vga, eller Dvi, eller e rjeg helt på bærtur?

 

Sitter nå på en Benc, 24", 60hz VA-panel, så jeg er ikke så kravstor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...