Gå til innhold

65" UHD tv eller projektor?


Anbefalte innlegg

Jeg har per i dag en projektor som jeg drar frem når jeg skal se serier. Jeg har en vanlig Chromecast koblet til den og bruker NRK appen, Netflix, HBO og Plex for å velge hva jeg skal se. Hele den ene sideveggen er vindu men jeg har lameller i leiligheten og en persienne som kan tas ned utenfor verandaen sånn at jeg får dempet en del lys. Det er en projektor med 720p så det er ikke superbra oppløsning men det funker.

 

Jeg har fått mer og mer lyst på en tv som da blir stående på en Liatorp skjenk som er 145 cm bred. det skal da akkurat funke med en 65" tv. Jeg har et ganske bra surroundforsterker fra NAD med tilhørende høyttalere fra B&W så lyd er ikke noe problem. 

 

Og så til "problemet". Jeg har lyst på 4K og står da mellom å kjøpe en 4K tv eller en 4K projektor. Projektoren har sine fordeler med at den kan settes bort når den ikke brukes mens den har svakheten ved lysstyrke og sideveggen med vindu. Går jeg for projektor kjøper jeg en Xbox One S da den har UHD drev samt mulighet for å brukes som underholdningsmaskin. Skaffer jeg tv kommer jeg antagelig til å skaffe en UHD sppiller og bruke appene som følger med i aparaturet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde gått for TV. Gikk selv fra å ha 48" TV og 80" prosjektor til å erstatte begge med en 65" TV og jeg angrer hvertfall ikke. Prosjektoren ble mindre og mindre brukt, og jeg gikk lei av å vente på pære som bruker tid på å tenne/slukke og støyen den lagde. Var også godt å slippe kabler og kabelkanaler i taket. Hadde samme lysforhold som deg med vindu fra ene siden og lystette gardiner som trektes for. Jeg vil tro du vil få bedre bilde kontra pris også om du velger TV.

Endret av Nianen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...