Gå til innhold

Ny skjerm, maks 3000,-


Mala

Anbefalte innlegg

Har fått i oppdrag og finn en habil nok skjerm i dette Black Friday styret. Eiger bruker i dag en Asus VG248QE,og den blir nok videre brukt også. Det er da snakk om en skjerm primært for spilling.

 

Er det noen gode skjermer på tilbud innenfor dette budsjettet? Hjertelig takk for svar :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den muligens utgåtte skjermmodellen skaffet jeg meg så sent som august 2018. Må jo være noe annet i fra Viewsonic som duger. Viewsonic skrøt av at den har filter for det blåe lyset som stjeler nattesøvnen fra folk. Er jo også noe å være obs på i våre helsebevisste dager ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje denne er innenfor det du er på jakt etter? Sikkert mange flere webshopper å lete på. Proshop.no liker jeg som webshop. Netonnet liker jeg at har fysisk butikk nær meg:

 

https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/pc-skjerm/27-43-tommer-skjerm/aoc-c32g1/1005735.10993/

 

Nå er dette en freesync og ikke nvidia's gsync da, dersom det er et veldig viktig punkt.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

et 780 til nok ikke kunne drive den skjermen optimalt på den oppløsninga...

 

G: Win 10 har også et blålys filter man kan legge på... hadde i hvertfall-

 

Tenker litt frem i tid, når det en gang kansje kommer ett nytt skjermkort :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Vel på den oppløsninga kan jeg ikke anbefale den du viste til.

Sitter selv på den de hadde fra før av og har ingen ankepunkter angående den, hadde også et 780 på den før jeg gikk over på et 1080. 

 

Største bøygen for den skjermen (VG248QE) er vel fargekalibrering, da bildet blir noe blassere ved 144 hz.

 

Spesifisert...

Endret av Mickey_OT
Lenke til kommentar

Vel på den oppløsninga kan jeg ikke anbefale den du viste til.

Sitter selv på den de hadde fra før av og har ingen ankepunkter angående den, hadde også et 780 på den før jeg gikk over på et 1080. 

 

Største bøygen for den skjermen er vel fargekalibrering, da bildet blir noe blassere ved 144 hz.

Var det https://www.komplett.no/product/1090437/gaming/gamingskjermer/samsung-27-led-c27jg50# du ikke vil anbefale?

Er det dårlige farger?

Er eneste Jeg har funnet i det prissjiktet som er 27', 1440p og 144hz

Dessuten har den VA ikke TN

Vurderte å kjøpe selv

Lenke til kommentar

Har litt høyere input lag, så ikke ideel fps skjerm. 

 

Men skjerm er jo ganske objektivt. Den ser ellers bra ut på papiret.

 

Men et 780 vil ha problemer med å nå 144 hz og på den oppløsningen... med mindre man vil spille bfV på low :p 

 

Var slik jeg leste TS sin tråd, om råd vedrørende noen bekjentes pode som klaget over gaminga ;)

Lenke til kommentar

Har litt høyere input lag, så ikke ideel fps skjerm. 

 

Men skjerm er jo ganske objektivt. Den ser ellers bra ut på papiret.

 

Men et 780 vil ha problemer med å nå 144 hz og på den oppløsningen... med mindre man vil spille bfV på low :p

 

Var slik jeg leste TS sin tråd, om råd vedrørende noen bekjentes pode som klaget over gaminga ;)

Hvis du med input lag mener de 4ms, så har det overhodet ingen forskjell i forhold til 1ms.  3 tusenedelers sekund. Til sammenligning er menneskets reaksjonsevne på rundt 215ms

 

Men ja, enig 780 er ikke nok til 1440p. VIlle gått for en 24 tommers 1080p. Problemet med 1440p er at det skalerer dårlig ned til 1080p, og vedkommende blir nødt til å sette ned oppløsningen for å holde høy fps. 

Endret av Pettersenper
Lenke til kommentar

Hvis du med input lag mener de 4ms, så har det overhodet ingen forskjell i forhold til 1ms.  3 tusenedelers sekund. Til sammenligning er menneskets reaksjonsevne på rundt 215ms

 

Men ja, enig 780 er ikke nok til 1440p. VIlle gått for en 24 tommers 1080p. Problemet med 1440p er at det skalerer dårlig ned til 1080p, og vedkommende blir nødt til å sette ned oppløsningen for å holde høy fps. 

 

 

VG248QE er en 144 hz 1080 monitor :)

Lenke til kommentar

"Var slik jeg leste TS sin tråd, om råd vedrørende noen bekjentes pode som klaget over gaminga  ;)"

 

De hadde nok kost seg mer med en ny gpu.

 

 

Pettersenper: 

 

 

 

4 ms betyr nok ikke bare 4 ms :)

Mulig det, men ser du videoen snakker han om hvor lite det har å si når tallene er så lave

 

" I don't think its gonna affect gameplay whatsoever"

Endret av Pettersenper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...