Gå til innhold

ANMELDELSE: Fallout 76


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes i utgangspunktet at skytedelen i de siste Fallout-spillene er noe av det svakeste, og interaksjonen med de andre figurene i spillverdenen, er noe av det beste med spillene. Dermed ser jeg ikke helt appellen ved et spill som baserer seg på noe av det svakeste i forgjengerene, og toner ned/fjerner noe av det beste. Det er selvfølgelig bare min mening og trenger ikke bety så mye, men jeg merker meg at det virker å være relativt få som føler det motsatte. Da lurer jeg på hva som ligger til grunn for avgjørelsen som ble tatt da de begynte på Fallout 76.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er snart lvl 60 og spillet har underholdt meg så langt.
Spiller som regel med andre. Multiplayer/Coop er noe jeg har savnet i mange slike spill. Singleplayer klarer sjelden å holde interessen min i lengden.

Drepen i Fallout 76 er mengden med irriterende bugs (Usynlige fiender, ting på bakken som forsvinner og  mange grupperelaterte bugs), men det er mye som kunne vært gjort bedre.

Inventory plass og basebygging kunne vært gjort mye bedre.
Hvorfor i all verden kan vi ikke oppgradere lagrinsgplass i camp? Alt for mye dritt som bare er kosmetisk/plassfyll.

Synest fiendene(AI) kunne vært bedre. Alt for lett å utmanøvrere dem. Hoppe over ting så følger de aldri etter men går den lange veien rundt.

PVP virker det som de har hevet inn i siste sekundet, men pvp generelt er ikke noe jeg savner.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Drepen i fallout 76 er neppe bugs for min del. Det er en god del bugs, spesielt at fiender forsvinner helt random.

Men det som er drepen er at det er basert på rundt inventory manangement. ALT handler jo om å klare å klemme inn mest mulig dritt i stashet og på personen din. Alle talents handler om at ting skal "veie mindre", altså... Det er ikke det jeg er så gira på. Tviler på det sitter folk å kjemper mot nye nivå for at shotgunnen skal veie 30% mindre.

 

Jeg kom til level 32 før jeg mistet interessen for alt.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor de gav det ut en gang, når de visste at det var så ødelagt som det er. Jaja de fikk endelig smellen de trengte, kanskje Bethesda våkner opp og knuser det med Starfield.

 

Syns ikke Bethasda skal ha noe ære for å prøve noe nytt, dette var en cash grab fra starten av.

 

En veldig svak cash grab når det blir helt smadret av pressen og fans.

 

 

Endret av Omnia vincit amor
Lenke til kommentar

Spelet i seg sjølv er eit meget bra utgangspunkt for noko videre. Mykje av kritikken rettet mot spelet er personlige meininger og feile forventninger. Hadde dette vert frå nokon andre enn Bethesda hadde det aldri vert det samme jamrekoret om korleis dei våger å prøve seg på noko annet som ikkje er Fallout New Vegas 2.

 

Folk har ikkje forstått det at dette ikkje er eit historiedrevet spel men derimot det å kunne spele i lag med andre for å overleve. Desverre er det ganske vanskelig ettersom det er utallige bugs som forhindrer deg i å kunne gjere det, samt ein del dumme designvalg. Spelet vil apellere meir til dei som liker spel i mmo sjangeren framfor single player.

 

Skal og nevnes det at om din personlige stash er full før lvl 5, so betyr det at du på ingen måte har fulgt med i timen og velger å spare på alt mulig tull. Nei du trenger ikkje den 27. pipe pistolen du plukker opp, og nei du trenger ikkje å ta vare på eit 50 lbs tung manual. Om ein gjer som spelet forteller deg og scrapper det du ikkje bruker so vil ein neppe få problemer før ein er langt ut i spelet, og sjølv då vil du mest sansynlig ha 1000 enheter av heilt vanlige materialer som stål som har ingen verdi og kan finnes over alt i verden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er mer fornøyd med skytingen i FO4 en FO3 og FO:NV, men helt klart ikke på nivå med f.eks COD og Battlefield.
Men det jeg savnet i FO4 fra FO3 og FO:NV var all storien og alle mulighetene og valgene man hadde. Var ikke begrenset til noen få uklare valg når man snakket med NPCer som i FO4.
Sliter med å se at jeg kommer til å virkelig like FO76 når jeg tenker på at det jeg savner fra spillene dems er all historien de hadde å tilby.
Håper de legger vekt på dette i Starfield og TES6. Endeløse generiske MMO lignende quests er ikke det jeg vil ha av Bethesda Game Studios..

Endret av ruub
Lenke til kommentar

Er mer fornøyd med skytingen i FO4 en FO3 og FO:NV, men helt klart ikke på nivå med f.eks COD og Battlefield.

Men det jeg savnet i FO4 fra FO3 og FO:NV var all storien og alle mulighetene og valgene man hadde. Var ikke begrenset til noen få uklare valg når man snakket med NPCer som i FO4.

Sliter med å se at jeg kommer til å virkelig like FO76 når jeg tenker på at det jeg savner fra spillene dems er all historien de hadde å tilby.

Håper de legger vekt på dette i Starfield og TES6. Endeløse generiske MMO lignende quests er ikke det jeg vil ha av Bethesda Game Studios..

 

Her ser man hele problemet for meg. Rollespill skal ikke ha skyting som COD eller BF. Desto bedre de gjorde skyting desto mindre relevant gjorde de rollespillet. Har like Fallout mindre og mindre desto "bedre" de har lagd skytingen.

Lenke til kommentar

 

Spillet er enda kjedligere en Fallout 4 ... gørr kjedligt glad jeg ikke har kjøpt det bare prøvd det hos en kamerat, Jeg liker ikke dette 50 talls greiene det gammaldagse , hadde det ennå vært noe nytt frmtidsrettet så kanskje det kunne vært mer inntresant men jeg liker ikke spillet!

 

Fallout 76 er elendig men å si at du ikke liker 50 talls opplegget er som å si at du ikke liker hester når du spiller Red Dead Redemption 2. Det er jo det som er hele sjarmen i Fallout.

Enig. Veldig mye av sjarmen med Fallout er den verden som var. Bygget på det fremtidsbildet folk hadde på 50 tallet med atomdrevne maskiner og kjøretøy.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Bethesda er bare en skygge av seg selv desverre. Håper de kan rette det opp med nye ES.

Forstår ikke hva de har tenkt med dette spilet.

 

Fra det jeg har hørt skal det nye es spillet kjøre på samme engine som fallout 4 og 76, og skyrim...

Så jeg kan ikke si jeg er serlig optimistisk.

Du kan ikke ha hørt mye. ES6 er i helt tidlig utvikling(skissestadie?) og kommer pførst å Playstation 5.... Det du skriver er tull

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser spillet er på salg nå, føler det er en fin opplevelse for rett rundt 300 kr. 

Så jeg har kjøpt det og tenkte jeg skulle la det ligge i 1 måned ellernoe, så kanskje de fleste bugs og inventory problemer er fikset. 

 

De har allerede bekreftet at de skal fikse på inventory problematikken. At "stashet" er cappet så lavt gir ikke akkurat noen moralboost hva angår å samle på forskjellige ting. Noe i min spillopplevelse i fallout 4 blant annet var viktig. Nå må man planlegge i rundt 2 timer når man looter en 22 kilos fatman, fikse rundt på stash og inventory. Bugs'a fikser de sikkert etterhvert, men det vil jo alltid være noen der. Noe av det mest fascinerende er at de faktisk klarte å "glemme" å sette inn en "token dispenser" man skulle fikse i et av de første mission man får i spillet.

 

Det som er lovende er at sålangt er "p2w" modellen kun cosmetics. Merk: sålangt.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...