Gå til innhold

[Løst] Hjelp til kjøp av (billig) Xbox One? = )


DukeRichelieu

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Min nevø ønsker seg Xbox til jul, så skal ordne dette sammen med noen andre i familien. Det er år og dag siden jeg hadde noe som helst peiling på slike ting, så håper noen kan bistå. :) 

 

Han ønsker seg i utgangspunktet denne pakken fra El-Kjøp med to spill inkludert:

 

https://www.elkjop.no/product/gaming/spillkonsoll/xbox-one-konsoll/XONEX1TBFH4/xbox-one-x-1-tb-fh4-og-fm7-spillpakke

 

Finnes det rimeligere alternativer? Er det kun én aktuell utgave av Xbox på markedet nå? Eventuelt må det vel bli en pakke som kun har ett spill.

 

Kan det dukke opp noen bedre tilbud i morgen på Black Friday?

 

På forhånd takk for hjelp! :)

 

Duke

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Min nevø ønsker seg Xbox til jul, så skal ordne dette sammen med noen andre i familien. Det er år og dag siden jeg hadde noe som helst peiling på slike ting, så håper noen kan bistå. :)

 

Han ønsker seg i utgangspunktet denne pakken fra El-Kjøp med to spill inkludert:

 

https://www.elkjop.no/product/gaming/spillkonsoll/xbox-one-konsoll/XONEX1TBFH4/xbox-one-x-1-tb-fh4-og-fm7-spillpakke

 

Finnes det rimeligere alternativer? Er det kun én aktuell utgave av Xbox på markedet nå? Eventuelt må det vel bli en pakke som kun har ett spill.

 

Kan det dukke opp noen bedre tilbud i morgen på Black Friday?

 

På forhånd takk for hjelp! :)

 

Duke

 

Om nevøen din har et 4K TV så er det Xbox One X han burde ha om budsjettet strekker til. Hvis ikke så kan en Xbox One S være løsningen.

 

Det skal være tilbud på samtlige konsoller på Elkjøp på Fredag. Om jeg var deg så ville jeg fulgt med på Elkjøp sine nettsider 00:01 i natt. Men vær obs på å være rask og at nettsidene kan være ekstremt sirrup. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om nevøen din har et 4K TV så er det Xbox One X han burde ha om budsjettet strekker til. Hvis ikke så kan en Xbox One S være løsningen.

 

Det skal være tilbud på samtlige konsoller på Elkjøp på Fredag. Om jeg var deg så ville jeg fulgt med på Elkjøp sine nettsider 00:01 i natt. Men vær obs på å være rask og at nettsidene kan være ekstremt sirrup. 

Han har ikke 4K per i dag. Han har knapt nok TV. 

 

Men snakket med han tidligere og ønsket er visst veeeeeldig sterkt for Xbox One X. Han nevnte også X Box One S, men samtidig at kameratene hadde One X. 

 

Så da må jeg kanskje være snill onkel og spytte inn litt mer enn planlagt. Men naturligvis så billig som mulig.

 

Vet ikke om de pakkene er noe særlig billigere enn hver for seg? Tenker at det får holde med i hvert fall 1 spill til å begynne med. Da kan man kanskje komme under 4000 i natt/morgen.

 

Er det Elkjøp som er plassen å kikke? Kan vel være verdt å ta en runde på alt av nettbutikker. Å dra fysisk til en butikk i morgen vet jeg faktisk ikke om jeg gidder. :) 

Lenke til kommentar

Trenger ikke kjøpe med noen spill.

Du får med 1 måned gamepass, som gir deg tilgang til over 100 spill - inkludert Forza Horizon 4 som han ønsket seg.

 

Er litt som Netflix bare med spill.

 

Så får du kjøpt gavekort på gamepass på nettet. Kjøpte nylig 3 måneder for 150kr. Veldig bra utvalg av spill.

 

Om han "knapt har en tv" så er nok X litt overkill. Er kansje liskågreit å kjøpe en brukt vanlig xbox til 500kr da også heller oppgradere når tv'en kan utnytte det og x'en er billigere.

 

De samme spillene funker på begge og alt er likt med unntak av at han ikke får spilt spill i 4K oppløsning med HDR - noe han ikke gjør uansett om ikke tven støtter det.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Trenger ikke kjøpe med noen spill.

Du får med 1 måned gamepass, som gir deg tilgang til over 100 spill - inkludert Forza Horizon 4 som han ønsket seg.

 

Er litt som Netflix bare med spill.

 

Så får du kjøpt gavekort på gamepass på nettet. Kjøpte nylig 3 måneder for 150kr. Veldig bra utvalg av spill.

 

Så da er det egentlig helt meningsløst å kjøpe for eksempel denne pakken? :)

 

https://www.komplett.no/product/1103018/gaming/spillkonsoller/xbox-one/konsoll/xbox-one-s-forza-horizon-4#

 

Om han "knapt har en tv" så er nok X litt overkill. Er kansje liskågreit å kjøpe en brukt vanlig xbox til 500kr da også heller oppgradere når tv'en kan utnytte det og x'en er billigere.

 

De samme spillene funker på begge og alt er likt med unntak av at han ikke får spilt spill i 4K oppløsning med HDR - noe han ikke gjør uansett om ikke tven støtter det.

 

 

Han får en brukt LED tv av meg. :)

 

Med vanlig Xbox tenker du da på noe annet enn Xbox One S?

 

Er One X i praksis kun med bedre grafikk? 

 

Veldig godt innspill her. Du forteller meg mye jeg ikke vet. :) 

Lenke til kommentar

One X er kraftigere for å utnytte oppløsningen på nyere 4K tver bedre.

 

Med vanlig xbox så tenker jeg på den første Xbox One. Den er like kraftig som S og selges gjerne for en 500 lapp på bruktmarkedet har jeg sett.

Den er litt større å tar mere plass men ellers lite/ingen forsjell på en eldre tv.

 

For å oppsumere:

Xbox One - den første som kom.

Xbox One S - en mindre versjon av den første med støtte for HDR (krever nyere tv)

Xbox One X - kraftigere variant som støtter 4K og HDR (krever nyere tv)

 

Alle disse tre er lik i bruk og bruker de samme spillene.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

One X er kraftigere for å utnytte oppløsningen på nyere 4K tver bedre.

 

Med vanlig xbox så tenker jeg på den første Xbox One. Den er like kraftig som S og selges gjerne for en 500 lapp på bruktmarkedet har jeg sett.

Den er litt større å tar mere plass men ellers ingen forsjell på en eldre tv.

 

For å oppsumere:

Xbox One - den første som kom.

Xbox One S - en mindre versjon av den første med støtte for HDR (krever nyere tv)

Xbox One X - kraftigere variant som støtter 4K og HDR (krever nyere tv)

 

Alle disse tre er lik i bruk og bruker de samme spillene.

 

Takk for raskt og bra svar!

 

Tenker da at jeg går for Xbox One S eller eventuelt vanlig One. 4K tv er nok litt opp og frem, så da er det nok litt bortkastet som du korrekt påpeker. 

 

Han ville veldig gjerne ha den pakken med Forza, men det er vel ikke vits når man heller kan kjøpe gamepass?

 

Men ser jeg rett på Elkjøp/Komplett, så virker det som Xbox uansett kommer med 1 spill, altså at man ikke kan kjøpe kun konsollen. 

 

https://www.elkjop.no/product/gaming/spillkonsoll/xbox-one-konsoll/10090/xbox-one-s-1-tb-battlefield-5-v-hvit

 

https://www.elkjop.no/product/gaming/spillkonsoll/xbox-one-konsoll/10972/xbox-one-s-1-tb-fortnite-pakke-hvit

 

Er det noe forskjell på de to der egentlig?

 

Øverste går for 1990 og det er jo en helt grei pris. :)

Endret av DukeRichelieu
Lenke til kommentar

Husk at du "må" ha et Xbox Live Gold medlemskap også, hvis du skal spille multiplayer o.s.v, det koster ca 500,- i året. Eller mindre hvis du finner kort på tilbud.

 

f.eks

https://www.elkjop.no/product/gaming/tilbehor-spillkonsoll/X880634758176/xbox-live-gold-medlemskap-3-maneder

 

Du får også gratis spill hver måned med Live Gold, akkurat nå får du f.eks Battlefield 1

https://www.xbox.com/nb-NO/live/gold

 

Game Pass koster vanligvis 99,- pr måned. Her kan du også finne kort på tilbud

https://www.xbox.com/nb-NO/xbox-game-pass

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husk at du "må" ha et Xbox Live Gold medlemskap også, hvis du skal spille multiplayer o.s.v, det koster ca 500,- i året. Eller mindre hvis du finner kort på tilbud.

 

f.eks

https://www.elkjop.no/product/gaming/tilbehor-spillkonsoll/X880634758176/xbox-live-gold-medlemskap-3-maneder

 

Du får også gratis spill hver måned med Live Gold, akkurat nå får du f.eks Battlefield 1

https://www.xbox.com/nb-NO/live/gold

 

Game Pass koster vanligvis 99,- pr måned. Her kan du også finne kort på tilbud

https://www.xbox.com/nb-NO/xbox-game-pass

 

Allright. Thanks! :) 

Lenke til kommentar

Tror dere det kommer til å komme noen bedre tilbud enn X Box One S linket over til kr 1990? Dette er vel kanskje Black Friday tilbudet til El-Kjøp for nettop X Box One S?

 

Vurderer bare kjøpe nå og bli ferdig med det. Så vidt jeg kan se er det vel omtrent kr 1000 i rabatt.

Vent iallefall til i morgen å se. Mulig den blir enda litt billigere på selve dagen.

Lenke til kommentar

Vent iallefall til i morgen å se. Mulig den blir enda litt billigere på selve dagen.

 

 

Ser ut som om du hadde flaks :D

 

XboX One S med Forza Horizon 4 til 1695,- hos Elkjøp.

https://www.elkjop.no/product/gaming/spillkonsoll/xbox-one-konsoll/XONES1TBFH4/xbox-one-s-1-tb-forza-horizon-4-spillpakke-hvit

 

Får også med 3 mnd med Game Pass.

 

Genialt! Greit å ha flaks også av og til! :) 

 

Tusen takk for all hjelp i denne tråden. Da var denne kjøpt og jeg vet at det er en liten gutt som kommer til å bli veldig glad om en måneds tid. ;)

 

Vedr. X vs One S, så googlet jeg det kjapt nå og det ser jo ut til at mange mener X er bedre selv uten 4IK tv? Noen tanker?

 

Kjøpte nå i hvert fall One S nå og tenker det blir med den. Men de hadde X til 3690, så det kunne jo strengt tatt gått.

 

Men går sikkert for S uansett og så slenger jeg heller på en ekstra kontroll slik jeg også får spille litt i jula. :D 

Lenke til kommentar

Genialt! Greit å ha flaks også av og til! :)

 

Tusen takk for all hjelp i denne tråden. Da var denne kjøpt og jeg vet at det er en liten gutt som kommer til å bli veldig glad om en måneds tid. ;)

 

Vedr. X vs One S, så googlet jeg det kjapt nå og det ser jo ut til at mange mener X er bedre selv uten 4IK tv? Noen tanker?

 

Kjøpte nå i hvert fall One S nå og tenker det blir med den. Men de hadde X til 3690, så det kunne jo strengt tatt gått.

 

Men går sikkert for S uansett og så slenger jeg heller på en ekstra kontroll slik jeg også får spille litt i jula. :D

X er jo kraftigere, så den vil yte litt bedre i noen spill men ikke noe man vil merke noe spesielt til på en standard tv.

 

Jeg har både vanlig og X, og hadde det ikke vært for at jeg har en heftig TV hadde jeg fint klart meg med den vanlige.

Lenke til kommentar

 

Vedr. X vs One S, så googlet jeg det kjapt nå og det ser jo ut til at mange mener X er bedre selv uten 4IK tv? Noen tanker?

 

 

Det stemmer. Mange Xbox One spill har slitt med noe dårlig ytelse,oppløsning og generelt ikke vært like bra som samme grunn modellen ifra Sony med PlayStation4.

 

Med Xbox One X så vil vanlige spill laste raskere. Ytelsen være mer stabil og maskinen har på et system nivå en anti aliasing som gjør 1080p spill skarpere. Når det kommer til spill som er laget for å utnytte kraften i en Xbox One X så vil dem spillene kjøre i 4K men skaleres ned til å passe på et 1080p TV. Skarpere bilde med mer detaljer og bedre ytelse.

 

Xbox One X gir også muligheten til å øke ytelsen i noen spill ifra 30 til 60 fps. Dvs hvor bra spillene flyter og hvor responsivt det er. Dette er noe som ikke er mulig på dem andre Xbox konsollene.

 

Xbox konsollene kan også kjøre noen eldre spill ifra tidligere modeller og der trekker Xbox One X det lengste strået igjen med anti aliasingen på 1080p spill. Men endel eldre spill har fått 4K støtte som igjen betyr selv med et 1080p tv at en får et mye penere spill.

 

For noen så betyr disse tingene mye. For andre ikke. Forza Horizon 4 er med i den pakken du linket til i starten. Det spillet kan kjøre i 1080p i 60fps. Kun på Xbox One X. Vesentlig bedre farts opplevelse.

 

Men om dette er noe som betyr noe for han du skal kjøpe til må nesten bli opp til deg.  :)

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å si det sånn. Noen spill er dårlig optimalisert for vanlig og S. Jeg kan nevne feks conan. Jeg har X mens vennene mine hadde vanlig. Alt gikk helt smooth for meg. De falt ut og basen tok typ 30-40 sekunder på å komme frem. Ekstreme loading tider i noen spill. Kort fortalt, vennegjengen har alle X’en idag :)

 

Blir som å kjøpe en helt vanlig pc og en skikkelig gaming pc. Ja, spillene fungerer på begge, men ytelse forskjellen er stor

Endret av David_1214
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...