Gå til innhold

Si farvel til Steam Link


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal Valve da basere seg på at man kobler mobiltelefonen direkte til TVen via HDMI-kabel for de TVene som ikke tilbyr Steam Link som innebygd applikasjon? Da må man i tillegg holde seg til trådløst WiFi. Jeg sliter litt med å se på dette som e erstatning for selve maskinvaren.

Er det ikke android-enheter laget for akkurat sånn bruk? Type "streame-box"?

Lenke til kommentar

Tror alt annet enn Nvidia Shield er elendig til dette. Har prøvd å finne noe brukbart. Boksen må ha brukbar GPU, ethernet og Bluetooth.

Ah. Og mobiltelefoner er kraftige nok?

 

Edit: Ser på en rekke sites så er folk stort sett mer fornøyd med Shield'en til slik bruk (enn Link'en pga bugs o.l.), og enkelte også med en eller annen "Moonlight"-app. Noen er såpass ivrige at de benytter Raspberry Pi's til slikt :D

Endret av DanteUseless
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ah. Og mobiltelefoner er kraftige nok?

 

Edit: Ser på en rekke sites så er folk stort sett mer fornøyd med Shield'en til slik bruk (enn Link'en pga bugs o.l.), og enkelte også med en eller annen "Moonlight"-app. Noen er såpass ivrige at de benytter Raspberry Pi's til slikt :D

Moonlight er etter min mening langt bedre enn Steam Link. Via WiFi får jeg langt mindre forsinkelse og bedre flyt i de spillene der Steam Link fungerer dårlig, men krever at du har skjermkort fra Nvidia. Med Moonlight kan man også streame fra PCen hjemme til uansett hvor man er, og støtter opptil 4K og 60 FPS.En annen applikasjon som fungerer heter Parsec.

 

Telefon har jeg testet ved å koble den til TVen via HDMI, og det fungerer bra. Jeg må se om det finnes en adapter som gir meg HDMI og Ethernet fra mobilen jeg kobler til TVen samtidig. 5Ghz WiFi funker, men kablet nett er optimalt.

 

Moonlight er forresten basert på samme streaming-teknologi som Nvidia Shield.

Endret av Windoge
Lenke til kommentar

Telefon har jeg testet ved å koble den til TVen via HDMI, og det fungerer bra. Jeg må se om det finnes en adapter som gir meg HDMI og Ethernet fra mobilen jeg kobler til TVen samtidig.

 

Veit ikkje kva telefon du har, men kom over den her over USB C i alle fall:

https://www.dx.com/no/p/4-in-1-usb-3-1-type-c-usb-c-to-hdmi-4k-gigabit-ethernet-rj45-port-usb-3-0-adapter-496725?tc=NOK&ta=NO&gclid=CjwKCAiAodTfBRBEEiwAa1hauiQeioqY6DWM17MUemj2n4c_8axRZyF4MhuIfwuL2kv8gZkHjKbwkBoCuH0QAvD_BwE

 

Spørs om kvaliteten er god då, ser at prisane på sånt varierer veldig, men det der var jo ganske rimeleg.

 

Best å bestille før 350-kroners grensa forsvinn!

Lenke til kommentar

Veit ikkje kva telefon du har, men kom over den her over USB C i alle fall:

https://www.dx.com/no/p/4-in-1-usb-3-1-type-c-usb-c-to-hdmi-4k-gigabit-ethernet-rj45-port-usb-3-0-adapter-496725?tc=NOK&ta=NO&gclid=CjwKCAiAodTfBRBEEiwAa1hauiQeioqY6DWM17MUemj2n4c_8axRZyF4MhuIfwuL2kv8gZkHjKbwkBoCuH0QAvD_BwE

 

Spørs om kvaliteten er god då, ser at prisane på sånt varierer veldig, men det der var jo ganske rimeleg.

 

Best å bestille før 350-kroners grensa forsvinn!

Linken funker ikke.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Du laster ned Steam appen på TV og kobler appen samens med Steam på PC’n. Da kan du streame i 720p,1080p og 4K alt etter hvilke model du har.

Har forstått det slik at det kun er nyere Samsung-modeller som støtter applikasjonen. Alternativt kan man installere Steam Link på en Raspberry Pie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Veit ikkje kva telefon du har, men kom over den her over USB C i alle fall:

https://www.dx.com/no/p/4-in-1-usb-3-1-type-c-usb-c-to-hdmi-4k-gigabit-ethernet-rj45-port-usb-3-0-adapter-496725?tc=NOK&ta=NO&gclid=CjwKCAiAodTfBRBEEiwAa1hauiQeioqY6DWM17MUemj2n4c_8axRZyF4MhuIfwuL2kv8gZkHjKbwkBoCuH0QAvD_BwE

 

Spørs om kvaliteten er god då, ser at prisane på sånt varierer veldig, men det der var jo ganske rimeleg.

 

Best å bestille før 350-kroners grensa forsvinn!

De der fungerer ikke på mobiler, så ekstremt dårlig råd.

Lenke til kommentar

Har forstått det slik at det kun er nyere Samsung-modeller som støtter applikasjonen. Alternativt kan man installere Steam Link på en Raspberry Pie.

 

Ifølge Steam så er det Samsung modeller ifra 2016 som har støtte. Har en 2017 modell og den støtter bare 1080p via Steam. Mens min 2018 modell støtter 4K via Steam.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...