Gå til innhold

Kryptovalutaene stuper: Bitcoin-verdien har ikke vært lavere på over ett år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tillit, stabilitet og at svingningene i pris er forståelige er viktige faktorer for mange, mens gamblerne ser dette som et nytt spekulasjonsobjekt.

 

Kryptovalutaene har utfordringer på alle områder også sikkerheten.  Dvs ikke at det er usikkert rent teknisk, men at det er vanskelig for en vanlig forbruker å sjekke om det man får faktisk er ekte valuta og ikke en falsk.

 


 

At myndighetene varsler tiltak mot kryptovalutaer som mistenkes brukt kriminelt er også et økende problem ift å kunne handle med valutaene.

Lenke til kommentar

Det er likt på aksjemarkedet innimellom. Av og til så blir aksjer straffet så inni hampen. Sånn at man kan lure på når shortselgerne skal gi seg :p  (på normalt stabile aksjer)

 

Har selv et scenario hvor jeg ble sittende. Dumt det, men det pleier å blåse over.

Endret av G
Lenke til kommentar

Det er jo bare et spørsmål om tid før folk oppdager at denne "valutaen" egentlig ikke finnes, og følgelig ikke har noen reell verdi.

...eller at strømmen går og alle "pengene" forsvinner. Whatever comes first.

Fiat valuta har ingen reell verdi det eller, er ingenting bak. Sist vi hadde valuta som hadde reell verdi var vi på gullstandard/sølvstandard.

 

Men forskjellen her er, at de kan ikke bare printe en haug med bitcoins når de trenger penger. Noe Norge feks kan gjøre med den norske krona. Så når Norge trenger penger printer de ut, så blir alle sine kroner verdt mindre. Da stjeler de din tid og ditt arbeid.

 

Min far feks som satt på mye norske kroner, har mistet ca 6 år med jobb i verdi kontra om han hadde hatt sin verdi i gull siden 2008.

 

Norske kronen mister hele tiden verdi, i gamle dager kunne man kjøpe en krone is for 1kr. 

 

Hva får man for 1kr i dag?

 

1gram gull er alltid 1gram gull..

Endret av DirekteDemokrati
  • Liker 2
Lenke til kommentar

At man "ikke bare kan printe nye bitcoins" gir ikke noe verdi i seg selv. Alle står fritt til å finne opp sine egen tullevalutaer, og det er det også mange som har gjort, men man er nødt til å få lurt folk til å betale penger for dem for at det skal ha noen verdi. Og eneste grunn til at folk kjøper bitcoins og at evt. verdi stiger, er fordi de tror at de skal få solgt bitcoinsen sin til noen andre for et større beløp av "fiat valuta" ("vanlige penger") enn det de selv betalte for dem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

At man "ikke bare kan printe nye bitcoins" gir ikke noe verdi i seg selv. Alle står fritt til å finne opp sine egen tullevalutaer, og det er det også mange som har gjort, men man er nødt til å få lurt folk til å betale penger for dem for at det skal ha noen verdi. Og eneste grunn til at folk kjøper bitcoins og at evt. verdi stiger, er fordi de tror at de skal få solgt bitcoinsen sin til noen andre for et større beløp av "fiat valuta" ("vanlige penger") enn det de selv betalte for dem.

Okay, ingen forståelse ser jeg. Bare redd for det ukjente..

 

Tullecoins har like mye og gjøre med bitcoin som den nord koreanske fiat har med norske kroner og gjøre... Ja ingenting.

 

Ingenting i veien for at jeg lager min egen tullevaluta eller. Eller kommer med monopol penger på butikken. Men ingen vil ta dem imot.. Samme med surre coins..

 

Og Norge tvinger oss til dytte verdier i norske kroner, ved og ha MVA på gull osv. 

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar

Okay, ingen forståelse ser jeg. Bare redd for det ukjente..

 

Tullecoins har like mye og gjøre med bitcoin som den nord koreanske fiat har med norske kroner og gjøre... Ja ingenting.

 

Ingenting i veien for at jeg lager min egen tullevaluta eller. Eller kommer med monopol penger på butikken. Men ingen vil ta dem imot.. Samme med surre coins..

Ser vel hvem som ikke viser forståelse med et slikt svar. :roll: Men takk for inputen din uansett. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tillit, stabilitet og at svingningene i pris er forståelige er viktige faktorer for mange, mens gamblerne ser dette som et nytt spekulasjonsobjekt.
 
Kryptovalutaene har utfordringer på alle områder også sikkerheten.  Dvs ikke at det er usikkert rent teknisk, men at det er vanskelig for en vanlig forbruker å sjekke om det man får faktisk er ekte valuta og ikke en falsk.
 
 
At myndighetene varsler tiltak mot kryptovalutaer som mistenkes brukt kriminelt er også et økende problem ift å kunne handle med valutaene.

 

Ja er så si ingen regulering innen krypto markedet. Så er enda bare et sted for de som følger nøye med. Om du ikke gjør det er det kjapt og gå i baret.. 

 

Er jo noe vi som holder på med Krypto ønsker, at det skal bli regulert av myndigheter rundt om i verden.

Men det er jo helt opp til politikere i landene. Og politikere er ofte gamle, og forstår ikke slikt.

 

Og se senatet i USA avhøre Mark Zuckerberg er jo mer komedie enn og se Bill Burr live. De har 0 forståelse 

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar

At mine argumenter var elendige får være dine egne ord :) Ikke noe du har skrevet så langt dementerer noe jeg har skrevet.

En av dine argument var at folk kunne lage tullecoins... Noe man kan gjøre med alt, man kan lage tulletelefoner og selge disse som ordentlige telefoner.. Man kan også lage en tulle seddel penge.. 

 

Men som jeg poengterte. Så vil ikke dama på Kiwi ta imot monopol penger som betaling.

 

Akkurat som du ikke får kjøpt noe for en tullecoin. (De som spytter penger i slikt er uerfarene folk som prøver og tjene en kjapp penge og blir lurt) Så sitter de igjen med noe som ikke er verd en skit, fordi det ikke er noen etterspørsel.

 

Folk lurer folk på mange måter, med pyramide spill, "veldedighets organisasjoner" At folk lurer folk for penger er vel langt fra unikt til krypto valuta. Folk har drevet svindler siden tidenes morgen.

 

Du kjent med begrepet "Supply and demand"? Feks biler som det ble bare laget 20stk av, er ofte verd veldig mye fordi det bare blir laget 20. Altså stor etterspørsel, men liten forsyning. I realiteten har bilen liten verdi, men pga etterspørsel får den en veldig høy verdi..

 

Og ja, mange så dette som en investerings mulighet for og få mer fiat, som de kan igjen få mer verdier for. Som eiendom, gull og annet. Ingen sitter på fiat. Setter du 100000 på konto i 100 år blir det bare verdt mindre. MYE mindre.

 

Fiat, krypto er valuta. Gull, eiendom, sølv etc er verdi.

 

Kan nesten ikke forklare det enklere enn dette. Og om du ikke ser at dine argumenter var elendige. Så får jeg skylde på Dunning-Kruger 

 

Edit: Du er 15 år ja, forklarer litt. Ikke og forvente at du forstår økonomiske systemer på den alderen. :)

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar

 

Edit: Du er 15 år ja, forklarer litt. Ikke og forvente at du forstår økonomiske systemer på den alderen. :)

Og der kom personangrepet også ja :) Flott innsats og flott "argumentasjon" fra deg. Men du viser greit at du selv ikke vet mye om dette, annet enn at du har forstått at du kan gamble på bitcoins og vinne på andres dumhet om du er heldig, eller motsatt, om du er uheldig ;)

Som jeg forsøkte å hinte til deg: "Supply og Demand" fordrer et reellt "demand". Det finnes ikke noe demand etter bitcoins. Eneste grunnen til at folk kjøper det er fordi de håper på at noen andre skal være lettlurte og betale mer for samme antall de selv betalte for dem. Og hvordan realiserer de evt. gevinst? Jo, nettopp, de veksler tilbake til "Fiat Valuta" igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og der kom personangrepet også ja :) Flott innsats og flott "argumentasjon" fra deg. Men du viser greit at du selv ikke vet mye om dette, annet enn at du har forstått at du kan gamble på bitcoins og vinne på andres dumhet om du er heldig, eller motsatt, om du er uheldig ;)

Som jeg forsøkte å hinte til deg: "Supply og Demand" fordrer et reellt "demand". Det finnes ikke noe demand etter bitcoins. Eneste grunnen til at folk kjøper det er fordi de håper på at noen andre skal være lettlurte og betale mer for samme antall de selv betalte for dem. Og hvordan realiserer de evt. gevinst? Jo, nettopp, de veksler tilbake til "Fiat Valuta" igjen.

Har ikke gamblet en krone, jeg leverer datakraft til nettverket. Noe jeg får betalt for..

 

Person angrep? Kom bare med fakta, 15 åringer har som regel ikke peiling på slikt.. Er jo ikke ferdig med grunnskolen engang.

 

Så hvorfor blir det handlet for en 8-9 milliarder daglig med bitcoins om det er ingen demand? Forklar.. Og back det opp med fakta.

For du snakker bare ut av ræva.

 

Jeg har vekslet noe om til fiat ja, siden bilbutikken ikke tok krypto. Du går bare rundt og rundt i den samme sirkelen.

 

Men men, du får stå på ditt. Siden du er 15 så vet du nok alt, det gjorde jeg på den alderen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...