Gå til innhold

I natt ble Chromecasten din bedre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en vanlig chromecast 2 gen tilkoblet tv og chromecast audio tilkoblet radio på badet. Jeg deltar ikke i noe preview program og har nå tjenesten. Lyden går synkront i begge enheter etter de ble plassert i samme gruppen. Uten spesielt med instillinger! Endelig, det var derfor jeg kjøpte flere enheter for to år siden. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

YAS! endelig! :)

 

funker som bare det. 

 

Google home app

klikk på "+" (add)

"create new speaker group"

kryss av de enhetene du ønsker i gruppa...

gi gruppa et enkelt navn (gjerne ett som funker på norsk og engelsk)

gi en tydelig talekommando som fungerer på et språk du har konfigurert

 

...

 

Den norske versjonen sliter dog litt med å skjønne hva jeg skal frem til:

 

f.eks ok, google..."spill nrk mp3 på tunein i _høytalergruppenavn_" slet den med å skjønne, mens

"ok, google...play radio nrk mp3 on tunein on _høytalergruppenavn_" fungerer helt fint.

Det gjør også

ok, google "spill musikk _radiogruppenavn_" 

da spiller den musikk fra spotify. så det funker jo bra. 

 

"spill av nrk mp3" funker fint, så da er det jo greit? 

 

Men

 

play "nrk alltid nyheter" funker dårlig da den switcher til engelsk og ikke forstår hva jeg sier. Derimot spill (eller spill av) nrk alltid nyheter fungerer fint. Jeg vil anta at dersom den starter på norsk språk og du vil at den skal spille en låt med et navn som ikke "klinger" så fint på norsk så vil den slite tilsvarende. Det er mulig det ville fungert dersom du greier den fonetisk "riktige" uttalen av frasen på språket den bruker. Hvordan jeg skal si "nrk alltid nyheter", eller "kjempenorskgatenavnadresse" på fonetisk engelsk aner jeg fortsatt ikke, men nå kan jeg jo bytte språk så lenge jeg ikke skal fra en "norsk" adresse til en "engelsk" adresse.

 

Med andre ord fungerer google home nå enda bedre på norsk med høytaler grupper i hele huset så lenge du lærer de riktige frasene og kan bytte mellom norsk og engelsk avhengig av hva du vil den skal spille.  :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg lurer på om de noen gang kommer til å fikse avspilling av video i en fane. Video fungerer fint (5-10 min) helt til man rører musen over videoen, da blir lyden skurrete å jeg må slå av og på castingen. Meget irriterende ellers så fungerer chromecast fint for min del.

 

Men hvorfor bruke pc og chromecast i det hele tatt? Bruk mobil/brett istedet

Lenke til kommentar

 

Hva er poenget med det?

 

Kjekt for de som vil ha projektor, men som ikke vil strekke HDMI-kabel over hele rommet, men som vil ha lyden på surroundanlegget istedet.

Ser den. Det hadde vært greit, men tror ikke de med projektor kun vil streame over chromecast. Hva med spillkonsoll, dekoder, bkurayspiller osv?

Lenke til kommentar

Ser den. Det hadde vært greit, men tror ikke de med projektor kun vil streame over chromecast. Hva med spillkonsoll, dekoder, bkurayspiller osv?

 

Spørs på opplegget de er ute etter. Noen ganger er det oppsett der de kun vil ha stort bilde for å vise filmer, og da er en Chromecast god nok om nettverket samtidig er raskt nok og stabilt nok.

 

Andre ganger så skal man ha full pakke, og da er kanskje ikke Chromecast svaret, men kun en tilleggsfunksjon.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...