Gå til innhold

Tips til mulig oppgradering


Anbefalte innlegg

Heyall

Har idag:

CPU: i7-7700k @ 4,2 (duger fortsatt)

Ram: 16GB @2133

GPU: GeForce GTX 1080

 

Jeg føler egentlig at det meste skal duge, har bare spørsmål om:

RAM;

Det er vel bare for meg å skaffe 2x8GB sticks til med samme hastighet, eller bør det  være fra samme produsent? 

 

GPU:

Skulle ønske jeg hadde bedre FPS med det meste på Low i BfV.

Jeg har tilkoblet 2 stk monitorer der den ene er random ting (discord, taskmanager etc). Jeg vet ikke om det er mulig å kjøre 1080n på "spillmonitoren" og en 980(har liggende) på den andre skjermen eller vil ikke det har noe performance gain?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Ikkeno med den setupen der burde være noe som helst hinder i spill, syntes det er veldig merkelig at du får lav FPS i BF med det skjermkortet!

 

Det der er jo en meget kompetent gaminrig!

 

Sikker på at det ikke er noe annet feil? drivere etc? for den maskinen der burde knuse alle spill i 1080 på high\ultra grafikk!

 

så vidt jeg vet, kan du ikke kjøre "SLI" med to forskjellige typer Nvidia kort, hvertfall ikke av forskjellig arkitektur, som 10 og 9 serien er

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har alt utenom Texture(high) på low. Holder seg relativt stabilt rundt 95-100fps, men vet ikke om det er monitor nr2 som kan dra ned fpsen jeg får 

 

hva slags FPS får du hvis du skrur opp til high etc?

 

100 FPS er uansett ikke lite, men du burde da få solide 60\80 FPS på high, med mindre du ser for deg CS:GO FPS(300?)

 

jeg har 2 stk 1080ti i SLI, å jeg ligger vell på ca 160 på Ultra, etter den lille testingen jeg har gjort

Lenke til kommentar

69-107 VELDIG varierende med få personer på skjermen og lite ødeleggelse og det på High presets

Det jeg ønsker meg er 100-144fps stabilt (så godt det går ann)

 

Etter det jeg har lest meg frem til nå, så ser du ut som gjennomsnitt FPS på ett 1080 kort er ca 115 FPS i BFV på ultra settings, ett 1080ti ligger på ca 145!

 

At du har FPS lag kan skyldes så mangt, så hvis du sier at du har opptil 107 FPS, så er nok dette relativt normalt, men er mange som sliter med dårlig optimalisering på dette spillet, så kanskje vente litt å se om Nvidia kommer med noen nye drivere før du kjøper ny HW?

 

Kjedelig å kjøpe ny HW, når det du har er mye mer enn godt nok for spill!

 

100\144FPS i en AAA tittel spill er ganske krevende, hvertfall når spillet er såpass nytt.

 

Mitt tips er å gå igjennom pcen din, se at temperaturer er normal, sjekke at du ikke har noen bakgrunnsprosesser som drar masse ressurser + + + 

Lenke til kommentar

Ram:

Det er ikke så bra å mikse forskjellige ram brikker. Men det kan gå.

 

Har hovedkortet mulighet for raskere ram så ville jeg kanskje byttet til raskere (raskest mulig, eller minst 3000). 2x8 Gb er vel nok til gaming.

Om du vil ha 32 så ville jeg vurdert å kjøpe nye brikker, enten 4x8 eller 2x16.

 

En annen mulighet er å overklokke prosessor og/eller skjermkort.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Njaa... er du sikker på det? ;)

Men kort forklart så er minnet bottleneck i systemet.

 

Høy fps i battlefield krever mye av cpu og høy minnebåndbredde

Det jeg mente å si, formulerte meg kanskje litt rart, skriver på mobilen, så går litt fort svingene ;)

 

Ser ikke noen spesiell flaskehals som holder tilbake noe spesielt, all hardwaren er ganske bra matchet i henhold til hverandre!

 

Når ble en 7700k @ 4.2 ghz "flaskehals" i noe spill parret med ett 1080 kort? tviler sterkt på at han ville gått fra sine oppgitte 69-107 FPS og opp til over 144FPS bare ved å overklokke CPU å bytte minne til f.eks 3200mhz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...