Gå til innhold

Chili har fått utsatt fristen for å svare Nkom om «Fri Data»


Anbefalte innlegg

Nettopp, folk ønsker å bruke abonnementet som et mobilt bredbåndsabonnement, til tross for at det er ment å være et mobilabbonement.

 

This is why we can't have nice things.

 

Drittsekkene som absolutt skal ødelegge for oss som har funnet det perfekte abonnementet for vår bruk kan dra til en viss varm plass.

Ingen drittsekker.

De har sagt at de får 1TB data å bruke i måneden.

Loven sier at man ikke kan begrense det til kun èn enhet for privat bruk.

Chili bryter loven.

De er svindlere.

 

Nettopp, folk ønsker å bruke abonnementet som et mobilt bredbåndsabonnement, til tross for at det er ment å være et mobilabbonement.

 

This is why we can't have nice things.

 

Drittsekkene som absolutt skal ødelegge for oss som har funnet det perfekte abonnementet for vår bruk kan dra til en viss varm plass.

Faktisk tror jeg at om Chili ikke legger ned "Fri" nå, så skal jeg skaffe det når det er på plass at de må tillate at folk bruker hotspot, og bruke opp hver lille bit hver måned til det blir lagt ned. De spekulerer og svindler. Motbydelig. Ja, de andre overpriser som fy på data, men Chili spekulerer i ren svindel.

 

 

Endret av Omnia vincit amor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faktisk tror jeg at om Chili ikke legger ned "Fri" nå, så skal jeg skaffe det når det er på plass at de må tillate at folk bruker hotspot, og bruke opp hver lille bit hver måned til det blir lagt ned. De spekulerer og svindler. Motbydelig. Ja, de andre overpriser som fy på data, men Chili spekulerer i ren svindel.

Synes ikke akkurat at konkurrentene er noe bedre. Svindyre priser og lite antall data pr måned. Chili tar det i hvert fall et steg i riktig retning. Kanskje ikke veldig ryddig så langt, men de beveger seg i riktig retning. Det at du ønsker Chili konkurs, gjør jo bare at ting vil gå tilbake til slik det alltid har vært. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Flere ønsker og bruke abbonementet på andre enheter så det er mulig og bruke internett? Fortere enn bredbånd og billigere? Dette er ikke normalt?

Et talertut-abonnement på en edb-maskin? Uhørt!  Hva blir det neste? Postskranke i dagligvarehandel?

Edit: her har brukeren betalt for wap og ikke verdensvev.

Endret av forumtrollet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk er regelrett dum i hodet.

Her har vi ett selskap som prøver å gi ett godt tilbud som passer til veldig mange for en billig peng.

Også klager folk, istedenfor å avvente litt for å se om resten av konkurrentene følger etter.

 

Norge har stått på stedet hvil når det gjelder gode abonnement.

 

Også må det selvfølgelig komme noen egoister å TA hele jevla pakken.

Meg meg meg meg.

 

Verden handler om å gi, og ta litt. Lær dere det!

 

Dere får kose dere med "stream så mye dere vil i en time eller tre for x antall kroner" eller " 5 ekstra gb for 150+ kroner"

 

Snøsokker, og egoister er dere!

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Håper de kutter maksgrensen til noe som passer de fleste mobilbrukere, men fjerner idiotene som tror dette er mobilt bredbånd. 

Så kan de gå tilbake til sine overpriste datakvoter hos Telenor.

Ifølge loven så er alle mobilabonnement også mobile bredbånd i Norge og EU.

Definisjonen av mobilt bredbånd med data uten teletjenester er ikke en lovbelagt definisjon og et tullenavn.

Chili bryter loven og det er det det er snakk om.

For tusende gang.

 

Så snart Chili blir tvunget til å tillate datadeling, så oppfordrer jeg alle til å kjøpe abonnementet og bruke opp all data hver eneste måned til de går konkurs eller i det minste fjerne abonnementet.

De er svindlere og ringer folk lenge før man har vært i nærheten av 1TB, selvom man bruker mobilen i forhold til deres (ulovlige) retningslinjer.

Jeg vil gjøre alt for at Chili forsvinner, ren svindel.

 

 

Endret av Omnia vincit amor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg benytter meg av nesten hele gigabyten min hver måned. Er det også egoistisk? Eller burde jeg være solidarisk ovenfor mobilselskapet mitt og bestille 20 GB for å bruke bare en?

Neida, så lenge du bruker det på mobilen må du så klart få lov til det.

Sier ikkje abonnementet eller retningslinjene er toppers, men prater om de som misbruker det

 

Så snart Chili blir tvunget til å tillate datadeling, så oppfordrer jeg alle til å kjøpe abonnementet og bruke opp all data hver eneste måned til de går konkurs eller i det minste fjerne abonnementet.

De er svindlere og ringer folk lenge før man har vært i nærheten av 1TB, selvom man bruker mobilen i forhold til deres (ulovlige) retningslinjer.

Jeg vil gjøre alt for at Chili forsvinner, ren svindel.

Hvorfor det?

For å gå tilbake til disse tåpelige 10gb for 299?

 

 

Endret av Omnia vincit amor
Lenke til kommentar

Nettopp, folk ønsker å bruke abonnementet som et mobilt bredbåndsabonnement, til tross for at det er ment å være et mobilabbonement.

 

This is why we can't have nice things.

 

Drittsekkene som absolutt skal ødelegge for oss som har funnet det perfekte abonnementet for vår bruk kan dra til en viss varm plass.

Dette handler jo om at vi må ta grep nå for å bevare nettnøytraliteten. Problemet med å åpne for at Chili kan få operere utenfor regelverket er at flere vil pushe grensene enda mer enn de allerede gjør. 

Nettnøytralitet virker kanskje som en teit gammeldags greie, men det er utrolig viktig.

Netflix og Youtube står for enorme andeler av netttrafikken. Det koster mye penger å bygge ut nettet for å takle det, så ikke alle får dårligere hastighet. En annen løsning er jo bare å strupe hastigheten du har mellom deg og Netflix, og evt la deg kjøpe et dyrere abonnement om du ønsker å kunne streame HD. 

Eller om Chili får betalt av Google for å kun tilby mulighet til å streame musikk fra Google Play Music med dere normale abonnementer? Kjøp tillegstjeneste for å få tilgang til Spotify.

Det handler om å sette ned foten nå, slik at vi ikke blir rævkjørt i fremtiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men handler vel om få markedet til å bli seriøst også, er ikke særlig seriøst å tilby produkter man ikke får brukt i helhet. Blir jo som å selge 2 TB datapakker nå til 200 kr men tillatter ikke å bruke det opp.

 

Faktisk er ikke chilimobil billig på kontantavtale eller faste datapakker.

Lenke til kommentar

Ja. Stort sett wifi overalt, til og med på buss og tog, så for meg er det helt fint. Synd for de som ikke bor i byer, men men.

Du kan jo summeres opp med å bare si at du er mindre smart som ønsker dyre abonnement med lite data, slik det er idag, du kommer heller aldri til å bytte til Chilli som du sitter å truer med innlegg etter innlegg, slutt å vær dum nå gå spis noe, you're not you when you're hungry, eat a snickers.

Hvis du tror at ditt nåværende tilbyder har rent mel i posen så syns jeg ekstremt synd på deg, disse public wifi greiene er vel ikke akkurat det tryggeste heller, nå er jo ikke mobil data trygt heller, men public wifi points gjør det bare så mye enklere for folk som absolutt vil deg vondt.

 

Det at du ofte tar buss og tog sier jo sitt egentlig hvilke type du er.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Chili har markedsført et abonnement med 1000 GB pr måned, som de har fått medhold til å kalle "FRI BRUK". De har ikke fått medhold i å begrense dette forbruket til kun egen telefon. De må tillate deling til egne enheter for ikke å bryte nettnøytraliteten. 


 


Egne fortolkninger av "normalt forbruk", som eksempelvis hekomo mener å være ekspert på, er og blir tull. Chili har "tatt en spansk en" og forsøkt å kuppe markedet. Hvorfor tror man ellers at de bruker ord som "FRI BRUK" og "1000 GB" i sin markedsføring?


 


Ingen er tjent med ulovlig og uærlig markedsføring. Hvis Chili ikke tilpasser sine vilkår til gjeldende lover og regler, så må de gjerne gå dukken for min del. Om så de må redusere datakvoten til 100 GB pr mnd vil de være konkurransedyktige, men da vil de ikke lokke til seg fullt så mange kunder lengre. Noe som ikke gjør selskapet like aktuelle for oppkjøp, noe jeg sterkt mistenker er noe av drivkraften til selskapet. Få reelle vilkår på bordet, så kommer nok konkurransen på plass også.


 


Så til alle dere som slenger om dere med ord som drittsekker, egoister, idioter og snøsokker om oss som ønsker lovlig markedsføring: Se dere selv i speilet, så kjenner dere kanskje igjen en drittsekk neste gang dere møter en.


  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan jo summeres opp med å bare si at du er mindre smart som ønsker dyre abonnement med lite data, slik det er idag, du kommer heller aldri til å bytte til Chilli som du sitter å truer med innlegg etter innlegg, slutt å vær dum nå gå spis noe, you're not you when you're hungry, eat a snickers.

Hvis du tror at ditt nåværende tilbyder har rent mel i posen så syns jeg ekstremt synd på deg, disse public wifi greiene er vel ikke akkurat det tryggeste heller, nå er jo ikke mobil data trygt heller, men public wifi points gjør det bare så mye enklere for folk som absolutt vil deg vondt.

 

Det at du ofte tar buss og tog sier jo sitt egentlig hvilke type du er.

 

Tenker oppsummeringen blir noe som dette; du er en fyr som synes det er greit å bli utnyttet og du bryr deg heller ikke om andre utnyttes, spesielt ikke om du kanskje kan få deg en fordel. Det er folk med din tankegang som gjør at vi fortsatt har menneskehandel og slavetrafikk. 

 

 

Public wifi + VPN = no stress. 

 

Ja du snakker, tenk han tar buss & tog, snakk om type. Ønsker å bidra til et bedre samfunn og står faktisk for sine meninger selv om det betyr lengre reisetid og mindre komfort. Litt av en fyr, om alle var som ham hvor skulle vi da endt? En klode uten søppelberg og uten  klimagasser som struper livet på kloden? For jævlig å tenke på. 

Endret av bojangles
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Chili har markedsført et abonnement med 1000 GB pr måned, som de har fått medhold til å kalle "FRI BRUK". De har ikke fått medhold i å begrense dette forbruket til kun egen telefon. De må tillate deling til egne enheter for ikke å bryte nettnøytraliteten. 

 

Egne fortolkninger av "normalt forbruk", som eksempelvis hekomo mener å være ekspert på, er og blir tull. Chili har "tatt en spansk en" og forsøkt å kuppe markedet. Hvorfor tror man ellers at de bruker ord som "FRI BRUK" og "1000 GB" i sin markedsføring?

 

Ingen er tjent med ulovlig og uærlig markedsføring. Hvis Chili ikke tilpasser sine vilkår til gjeldende lover og regler, så må de gjerne gå dukken for min del. Om så de må redusere datakvoten til 100 GB pr mnd vil de være konkurransedyktige, men da vil de ikke lokke til seg fullt så mange kunder lengre. Noe som ikke gjør selskapet like aktuelle for oppkjøp, noe jeg sterkt mistenker er noe av drivkraften til selskapet. Få reelle vilkår på bordet, så kommer nok konkurransen på plass også.

 

Så til alle dere som slenger om dere med ord som drittsekker, egoister, idioter og snøsokker om oss som ønsker lovlig markedsføring: Se dere selv i speilet, så kjenner dere kanskje igjen en drittsekk neste gang dere møter en.

Henger dere opp i detaljer.

Så ditt problem er at loven sier at det skal være fritt frem hvordan det brukes?

Og er ikkje fornøyd med at de prøver seg på ett mobilabonnement kun til mobil?

 

Ja. Stort sett wifi overalt, til og med på buss og tog, så for meg er det helt fint. Synd for de som ikke bor i byer, men men.

Hehe ok.

Tenkte meg det var noe sånt.

 

 

Endret av Omnia vincit amor
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...