Gå til innhold

Pusses opp til 4K-kvalitet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Unit lost... unit lost....

Mitt favorittspill og det jeg har brukt aller mest tid på gjennom tidene, siden jeg kjøpte Red Alert i 1996. Var vel fullstendig avhengig siden første lansering av Red Alert. Perfekt for multiplayer, og det ville være fantastisk om dette igjen ble en god mulighet, med mange spillere online.

 

PS: Profilbildet, som er det samme som jeg har hatt siden 2001 da jeg registrerte meg her, sier vel sitt om interessen for spillet :)

Endret av AK47
  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Tror heller jeg lengter etter Red Alert 2 i noe bedre oppløsning.

Skal ikke være så kravstor heller et eller annet sted mellom FullHD og 2K-oppløsning burde duge. :dribble:

 

 

 

 

- Om du ikke er så kravstor så kan du spille "RA2" i de oppløsningene allerede i dag.

Men du trenger enten veldig godt syn eller lupe, om du tar utgangspunkt i orginalene av spillet.

 

Dog ikke anbefalt for sofaslitere.(Med mindre du har et veldig stort TV.)

Ting blir mikroskopisk, så det er best å spille når man sitter nærme skjermen ved databordet/kontorpulten.

 

-----

 

Når det kommer til "CnC:Tiberian Dawn" og "CnC:Red Alert 1" med expasion-packs.

 

Jeg håper på en "1:1"-restaurering av orginal materialet, med eventuelt økt oppløsning og Zoom-funksjon.

 

Alle andre markante nyvinninger og extra innhold annet enn bug-fixes bør holdes trofast til tradisjonen og bli utgitt som en eller flere expansion-packs.

 

På den måten kan de som ønsker å spille disse gamle klassikerne i høyere oppløsning gjøre det, så tro til orginalen som mulig.

 

Og dem som ønsker å prøve seg på noe nytt kan installere en av de nye expansion-pack'ene.

Akkurat som man måtte med orginalutgaven av spillene i sin tid.

 

Kanskje det er fordi jeg ser meg selv som en Semi-Purist, men en restaurering legger ikke opp til kunstneriske friheter.

 

-----

 

Fant en HD-mod til "Diablo 1" for noen år siden , ved første øyekast så virket det veldig lovende og ikke minst fristende.

 

Noe som gjør spillet mer kompatibelt med nyere HW og OS.

Den hadde lagt til muligheten for høyere oppløsning, ikke at det strengt tatt er nødvendig.

Og den hadde også Zoom-fuksjon som gjor at man fikk et større FOV.

Noe som jeg hadde blandede følelser om.

Litt av "Hva finnes rundt neste hjørne"-følelsen forsvant i så måte.

 

Deal breaker'en for min del var det faktum at han hadde vevd inn et hav av ting og funksjoner fra "Diablo 2".

Den pillen var for hard å svelge for meg.

 

Så jeg håper virkelig at CnC-teamet holder seg så tro til orginalen som mulig.

Og at eventuelle store endringer og eller ekstra innhold kommer i form av en egen expansion-pack, og ikke vevd direkte inn i orginalen eller en av dens orginale expansion-packs.

 

Begge spillene hadde Multiplayer mulighet i sin tid.

Så en forbedret LAN- og WAN-funksjon er bare naturilg at dem fikser opp i.

Ikke at det er et så veldig stort problem med multiplayer i orginalene.

 

Litt fiks-faks så er saken biff...

Lenke til kommentar

Jeg er glad for at mange spill får eller har fått 1:1 restaurering. Gleden for min del er langt i fra den samme. De kan ikke gjenskape tiden, de kan ikke gjenskape LAN-parties eller da vi brukte printer-porter for å koble sammen maskiner.

 

Noe fungerer, til en viss grad, men dette er unikt, originalt og man finner ikke bedre. Håper at den "nye generasjonen" vil kunne se gleden i dette.

 

@AK47 Husker du hw.no da vi var nerder som skrev, ikke journalister? :) Ikke minst overklokking og modding.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg skal ikke være så kravstor til hva de gjør med spillet heller. Men kunne ønsket at de:

 

- laget et roterbart brett UTEN at det går ut over SKJULTE elementer som bør være skjulte overraskelsesmomenter. La oss si en fiend som skjuler seg bak noo kan jo komme til å bli noe ødelagt av dette.

 

- Vil at spillet flyter smidig, så de bør være forsiktige med å endre for voldsomt på bakenforliggende kode.

 

- De må gjerne tilføye noen nye enheter bare dette ikke blir for voldsomt mange.

 

- De kan få lage drøssevis med flere spillekart, uten tvil

 

- De kan gjerne legge til enda flere musikkspor bak spillopplevelsen

 

- De kan få legge til videomellomseksvenser, men ikke overdrive med bruken

 

Men forventer like godt at de finner på å oppusse ørlite, uten at de helt ødelegger noe av den nostalgiske spillopplevelsen med dette spillet altfor voldsomt. Jeg er ikke så veldig for at det skal ødelegges av visuelle effekter. Jeg forstår at disse må pusses opp litt. Men noe av det som gjør RA2 unikt er at fargene definerer enheter og ting litt. Dersom det blir for virkelighetstro så går jo noe av ting bort.

 

 

Det gamle ser jo omtrent slik ut:

 

Endret av G
Lenke til kommentar



 



Synd ikke Generals får en oppiffer, men er bra dette skjer.
Fantastiske spill.


 

 

- CnC:Generals og expansion-pack'en "Zero Hour" trenger ikke nødvendigvis en restaurering.

Ut av esken så er det ganske lett drevet spill, men kan potensielt knele nyere HW.

Bedre kompatibilitet hadde vært en velkommen fix.
Ikke alle har tid, tålmod, eller know-how til slikt.
Så det hadde gjort livet lettere for mange.


 

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

Problemet med slike gamle spill er at de ikke fungerer i W10 (uten crack)

 

Et så lettdrevet spill burde vel gå an å få til å kjøre i en eldre WinXP innstallasjon f.eks. i VMware Workstation 15 eller noen av de andre gratiskonkurrentene.

 

Ser jo ut til at noen har greid å kjøre GTA5 med 12-kjernet CPU under VMware, ikke helt optimalt, men faktisk ikke så ille tatt i betraktning:

 

Elendig filmskaper, tar jo evigheter, gå til de sist 10 % av video elns. for å se det:

 

 

 

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...