Gå til innhold

Deling av spill på Nintendo Switch i samme hus/familie


Gib

Anbefalte innlegg

Er det mulig å kjøpe et digitalt spill for så dele det på 2 konsoller slik at de kan spilles samtidig? Fant et sted at det kunne være mulig med deling men da kun spilles på en konsoll i slengen.

Kan noen kort fortelle meg hva som går og ikke går? Er kjipt å måtte kjøpe to digitale kopier så ungene kan spille samme spill.

 

Gib

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, i teorien kan spillet kjøpes én gang og spilles på to konsoller: Nintendo har en side om det her: https://en-americas-support.nintendo.com/app/answers/detail/a_id/22448

 

Kort fortalt: En Switch er den primære, og det er der du kjøper spillene. Den andre er sekundær. Har du spill kjøpt på den primære, kan de spilles på den sekundære, så lenge ingen digitale spill spilles på den primære (men fysisk går greit tror jeg.) Den sekundære må være koblet på internett.

 

Kanskje hvis den primære ikke er koblet til internett, at det går an å spille på begge samtidig. Det vet jeg ikke, og hadde uansett vært litt kronglete.

Endret av Mør stønt-ape
Lenke til kommentar

Trenger to spill for å spille på to maskiner samtidig, men i noen spill så kan to stykker spille samtidig på samme maskin (er best å være koblet til en TV-skjerm i det tilfellet). Hvilket spill er det du tenker på å kjøpe?

 

Helt generelt, var om det kunne spilles på to konsoller samtidig selv om man bare kjøpte en digital kopi eller om man må kjøpe et spill 2 ganger

Lenke til kommentar

Joda, i teorien kan spillet kjøpes én gang og spilles på to konsoller: Nintendo har en side om det her: https://en-americas-support.nintendo.com/app/answers/detail/a_id/22448

 

Kort fortalt: En Switch er den primære, og det er der du kjøper spillene. Den andre er sekundær. Har du spill kjøpt på den primære, kan de spilles på den sekundære, så lenge ingen digitale spill spilles på den primære (men fysisk går greit tror jeg.) Den sekundære må være koblet på internett.

 

Kanskje hvis den primære ikke er koblet til internett, at det går an å spille på begge samtidig. Det vet jeg ikke, og hadde uansett vært litt kronglete.

 

Da er det omtrent slik jeg fryktet, det holder ikke med et kjøp om de vil spille samme spill samtidig.

Takk for svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...