Gå til innhold

Jobb innen butikk/salg, med fagbrev Reservedelsfaget


Anbefalte innlegg

Heisann, jeg er ferdig som lærling innen Reservedelsfaget til sommeren/høsten, dvs delemedarbeider på et bilverksted. Jeg har ingen planer per dags dato å fortsette her, da jeg ikke ønsker å jobbe innen bilbransjen. Dette var mer en middelvei for meg, da jeg var møkk lei skole, og ikke ønsket å bli bilmekaniker allikevel. Skal sies at det er en helt OK jobb hvor jeg trives helt greit.

 

Jeg har en helgejobb på matbutikk hvor jeg har vært ansatt i 5 år til sommeren, og jeg stortrives mye bedre innen dette. Hvor relevant vil et fagbrev innen Reservedelsfaget være ved jobbsøking til matbutikk? Vil jeg stille sterkt med dette i tillegg til jobberfaring?

 

Jeg liker veldig veldig godt å jobbe, og gjøre nytte for meg, og det er viktig for meg. Men jeg vil helst unngå mer skolegang, da det rett og slett ikke er noe jeg takler av endel personlige årsaker.

 

Hva burde jeg gjøre?

Burde jeg bite tenna sammen og gå VG3 Påbygg, selv om jeg ikke helst vil, for mer relevant utdanning?

Jeg ser jo at jeg burde ha gått Service og Samferdsel, deretter Salgsfaget. Samtidig er det jo endel relevant innen Reservedelsfaget. Bla noe økonomi, kundebehandling, markedsføring, etc.

 

Setter pris på litt hjelp og rådføring her, åpen for alle innspill ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan fint komme deg inn i butikkyrket med og uten fagbrev. Tror hva som helst fagbrev er av interesse til noen som driver butikk, da det er papir på at du har gjort noe - at du har fullført noe. Har venner som er rørleggere og snekkere med fagbrev, de kom seg fint inn i butikk, det gjør du også.

 

Om du er sikker på at du vil inn i butikk, drit i skolen, du har 5 år jobberfaring fra butikk PLUSS at du har et fagbrev du har fikset deg på en annen plass i tilegg, jeg vil si at du er mer enn bra nok kvalifisert for en butikkjobb, hadde ansatt deg på sekundet her om jeg hadde hatt råd.

 

Fiks deg en fin CV med et stilig bilde, gjerne noen farger - skill deg ut, gå innom hver eneste butikk du kunne tenke deg å jobbe i å snakk med sjef, om du får et nei, spør om de kan ta vare på CV'en alikevell og spør samtidig om de vet om noen andre plasser der de trenger folk, da viser du interesse og du er ikke den normale *lever cv og stikk* typen. Er ikke sjef på jobb så kommer du innom en annen gang, og da presiserer du til sjefen at du var innom en gang før men ville gi personlig. Er du heldig så har en annen medarbeider sagt at du har vært innom i tilegg.

 

Ikke gi deg, om det er noe du virkelig vil så mas deg gjennom :) Du fikser det ;)

Endret av Bad Dog
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...