Gå til innhold

Fallout 76 får lanseringsoppdatering på over 50 GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Det virker som om Bethesda sliter en god del med bugs på dette spillet, og flere beta-testere har vært veldgi negative til store bugs en ikke skulle forvente i en beta.

 

Nå pleier jeg uansett ikke å kjøpe spill ved lanseringsdato, men her virker det som om det kan være direkte dumt å kjøpe det tidlig. Blir dette kanskje det optimale romjulsspillet?

Lenke til kommentar

Det virker som om Bethesda sliter en god del med bugs på dette spillet, og flere beta-testere har vært veldgi negative til store bugs en ikke skulle forvente i en beta.

 

Nå pleier jeg uansett ikke å kjøpe spill ved lanseringsdato, men her virker det som om det kan være direkte dumt å kjøpe det tidlig. Blir dette kanskje det optimale romjulsspillet?

 

Her vil det bli mange bugs ja. Dette er ikke noe jeg vil ha på dag 1...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det virker som om Bethesda sliter en god del med bugs på dette spillet, og flere beta-testere har vært veldgi negative til store bugs en ikke skulle forvente i en beta.

 

Nå pleier jeg uansett ikke å kjøpe spill ved lanseringsdato, men her virker det som om det kan være direkte dumt å kjøpe det tidlig. Blir dette kanskje det optimale romjulsspillet?

 

Per B.E.T.A. so var det ein del game-breaking bugs so om du ønsker deg ein bugfri opplevelse ville eg nok vente med å kjøpe. Kan derimot anbefale spelet sterkt om du liker spel som Conan Exiles.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det virker som om Bethesda sliter en god del med bugs på dette spillet, og flere beta-testere har vært veldgi negative til store bugs en ikke skulle forvente i en beta.

 

Nå pleier jeg uansett ikke å kjøpe spill ved lanseringsdato, men her virker det som om det kan være direkte dumt å kjøpe det tidlig. Blir dette kanskje det optimale romjulsspillet?

Bethesda og bugs er jo en klassiker, men det er noen virkelig brølere av "bugs" her:

Hvor fort du springer og skyter f.eks. er direkte knyttet til FPS'en din, en kjapp endring i konfig fil låser opp FPS og man har en enkel speedhack.

Ingen av dataen mellom spillere er kryptert, så man kan enkelte hente ut IP-adresser til andre spillere, man bør virkelig tenke seg om før man griefer noen. 

Enklere ting, som at workbenches, cooking stations etc. er låst til en spiller om gangen. Helt håpløs UI og styring på PC.

 

 

De var tidlig ute med at B.E.T.A stod for "Break it early test application".

Merkelig at de da knapt gir seg selv tid fra BETA perioden er slutt, før lansering av spillet, blir vel som de fleste betaperioder for tiden, kun for markedsføring / selge kopier før spillet er offentlig lansert. 

Har derfor ikke mye tro på at mye av det som dukket opp som problemer i BETA blir løst til lansering.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

 

Det virker som om Bethesda sliter en god del med bugs på dette spillet, og flere beta-testere har vært veldgi negative til store bugs en ikke skulle forvente i en beta.

 

Nå pleier jeg uansett ikke å kjøpe spill ved lanseringsdato, men her virker det som om det kan være direkte dumt å kjøpe det tidlig. Blir dette kanskje det optimale romjulsspillet?

Bethesda og bugs er jo en klassiker, men det er noen virkelig brølere av "bugs" her:

Hvor fort du springer og skyter f.eks. er direkte knyttet til FPS'en din, en kjapp endring i konfig fil låser opp FPS og man har en enkel speedhack.

Ingen av dataen mellom spillere er kryptert, så man kan enkelte hente ut IP-adresser til andre spillere, man bør virkelig tenke seg om før man griefer noen. 

Enklere ting, som at workbenches, cooking stations etc. er låst til en spiller om gangen. Helt håpløs UI og styring på PC.

 

 

De var tidlig ute med at B.E.T.A stod for "Break it early test application".

Merkelig at de da knapt gir seg selv tid fra BETA perioden er slutt, før lansering av spillet, blir vel som de fleste betaperioder for tiden, kun for markedsføring / selge kopier før spillet er offentlig lansert. 

Har derfor ikke mye tro på at mye av det som dukket opp som problemer i BETA blir løst til lansering.

Etter betaen har FPS blitt cappet til 60 FPS uavhengig av endring av .ini filer.

 

Dataen som blir sendt mellom spillere er krypter. Det einaste som ikkje er kryptert er headeren. Visst du er nysgjerrig på korleis det er gjort i FO76 so vil eg anbefale deg denne linken: https://www.reddit.com/r/fo76/comments/9up1g6/fallout_76_uses_tls_to_encrypt_data/

 

At workbenchens er låst til ein speler om gangen er eit bevisst valg som er gjort av Bethesda. Under mine 18 timer med betaen har det å vente 2 minutter på at nokon skal bli ferdig med å bruke ein public workbench aldri vert eit problem. Visst det at du må vente litt for å få noko tilgjengelig fraråder eg deg å spele multiplayer spel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Viser bare igjen at spill på plater idag er for å ha noe i hylla til pynt en nyttig for dem med tregt nett. Skal vel ikke se bort ifra at spill blir på 150+gb i 2020 når dem nye konsollene kommer og det blir forhåpentligvis etterhvert standard med 4K teksturer. 

 

4K teksturer er standard i dag i de fleste storspill (på xbx).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Etter betaen har FPS blitt cappet til 60 FPS uavhengig av endring av .ini filer.

 

Dataen som blir sendt mellom spillere er krypter. Det einaste som ikkje er kryptert er headeren. Visst du er nysgjerrig på korleis det er gjort i FO76 so vil eg anbefale deg denne linken: https://www.reddit.com/r/fo76/comments/9up1g6/fallout_76_uses_tls_to_encrypt_data/

 

At workbenchens er låst til ein speler om gangen er eit bevisst valg som er gjort av Bethesda. Under mine 18 timer med betaen har det å vente 2 minutter på at nokon skal bli ferdig med å bruke ein public workbench aldri vert eit problem. Visst det at du må vente litt for å få noko tilgjengelig fraråder eg deg å spele multiplayer spel.

Greit at det har blitt låst, men uansett latterlig at en multiplayer er bygget på en engine med 60FPS begrensning.

Ikke at spillet er særlig godt optimalisert, og de fleste vil slite med å komme over 60FPS uansett.

 

Du har helt rett med kryptering, jeg hadde kun lest tråden som det blir referert til som var helt feil. 

 

Bevisst valg? Jeg har mer tro på at det bare er sånn pga. det var sånn det var med NPC's i Fallout 4.

Er det noe som forhindrer spillerne i å gå AFK på en workbench? Eller må man da ta beina fatt og finne seg en annen?

Lenke til kommentar

Greit at det har blitt låst, men uansett latterlig at en multiplayer er bygget på en engine med 60FPS begrensning.

Ikke at spillet er særlig godt optimalisert, og de fleste vil slite med å komme over 60FPS uansett.

 

Du har helt rett med kryptering, jeg hadde kun lest tråden som det blir referert til som var helt feil. 

 

Bevisst valg? Jeg har mer tro på at det bare er sånn pga. det var sånn det var med NPC's i Fallout 4.

Er det noe som forhindrer spillerne i å gå AFK på en workbench? Eller må man da ta beina fatt og finne seg en annen?

 

At Bethesda burde gjer noko med game engine er ingen tvil. Desverre vil det nok neppe ikkje skje før neste generasjon av konsoller.

 

Spillet har dårlig optimalisering og trenger uten tvil jobb med å ha stabil FPS ettersom det har ekstremt mykje å sei på gameplay. Siden FPS har direkte påvirkning på kor fort handlinger skjer vil tap FPS ha motsatt effekt enn det å øke og du vil ende opp med ein "slowhack".

 

Når det kommer til workbenches kan eg desverre ikkje finne igjen det eg meiner å huske å ha lest, men det finnes dei som fleire kan bruke om gangen, spesifikt den første spillere flest møter på.

 

Har til no ikkje sett erfart eller hørt kva som skjer om nokon går AFK på ein craftingbench, men ser for meg at det vil bli eit problem og at det vil komme ein løysning på det. Ein kan alltids drepe dei, men det vil ha negative konsekvenser. Det vil uansett bli eit mindre problem når ein begynner å utforske litt meir på eigenhånd ettersom kvart map har maksimalt 24 eller 32 spillere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

At Bethesda burde gjer noko med game engine er ingen tvil. Desverre vil det nok neppe ikkje skje før neste generasjon av konsoller.

 

Ser dårlig ut, i lys av begrensningene til FO76, så ble et intervju med Todd Howard fra juni dratt frem:

https://www.tweaktown.com/news/63782/starfield-elder-scrolls-6-same-crappy-engine-fallout-76/index.html

 

Kort fortalt, så tyder mye på at Creation Engine blir brukt videre, selv om det ikke er 100% bekreftet  :huh:

Lenke til kommentar

Mitt intrykk av mange betatester av AAA spill er at tilbakemeldingen ikke er det viktigste lenger. Viktigste grunnen til de gjør det er å få views på twitch og youtube samt omtale i presse. Beta tester blir ofte sluppet veldig tett oppunder release og det er begrenset med bugs de klarer å fikse i løpet av den tiden.

Lenke til kommentar

Det er verdt å nevne det at Bethesda sa ifrå på forhånd av B.E.T.A. at konsoll brukere måtte ville være nødt til å laste ned på nytt igjen ved lansering. At dette kommer som ein nyhet skjønner eg ikkje, det er noko som Bethesda har vert veldig klare om og har gitt beskjed om i forkant.

 

Denne oppdateringen har ingenting med B.E.T.A. å gjøre. Jeg fikk spillet i posten i dag til PS4, og har ikke installert noe som helst av Fallout på den (bare Fallout 4 på XBone.) Jeg må likevel laste ned patchen på hakket over 50GB.

 

Når det er sagt synes jeg det blir urettferdig å klage over Bethesda på dette. Da jeg fikk XBone X måtte jeg laste ned en patch til Gears of War 4 på hele 72GB. Det er betydelig større.

Lenke til kommentar

Når var det siste bethesda games studio produserte ett produkt som faktisk var spillbart oguten flere bugs enn en enn en jungel?

Deres creation engine er jo mer søppel en en 4år gammel uttørket bigmac.fallout serien har bare falt lengre og lengre ned I gjørma etter fallout 2.

Fallout 3 var en såpass stor skuffelse at jeg la det fra meg etter2 timer og angret meg I hel på kjøpet.

Dette spillet blir ett shitshow ved launch og "fikset" etter ett par år med patches.

Lenke til kommentar

Når var det siste bethesda games studio produserte ett produkt som faktisk var spillbart oguten flere bugs enn en enn en jungel?

Deres creation engine er jo mer søppel en en 4år gammel uttørket bigmac.fallout serien har bare falt lengre og lengre ned I gjørma etter fallout 2.

Fallout 3 var en såpass stor skuffelse at jeg la det fra meg etter2 timer og angret meg I hel på kjøpet.

Dette spillet blir ett shitshow ved launch og "fikset" etter ett par år med patches.

 

Tja, de fleste? Noen bugs er det hos enkelte, og noen kan være store. Men har inntrykk av at det blir sterkt overdrevet. Hadde bugsene vært halvparten så ille som folk vil ha det til, hadde Bethesda måtte stenge dørene for mange år siden. De kan rett og slett ikke gi ut spill som er fullstendig uspillbare på rekke og rad, og likevel forvente at folk kjøper dem. Har spilt det aller meste de har laget på flere forskjellige plattformer, og så godt som aldri funnet en eneste bug av betydning. Så vidt jeg kan se er det normalen.

 

Eller ta Assassin's Creed: Unity. Det er nok helt klart et av spillene de siste årene med mest bugs ved lansering, og også dette var sterkt overdrevet.  De fleste hadde fint lite av bugs ved lansering, og de få som var ble fjernet i en patch rimelig kjapt. Men noen fant store bugs, satte i gang hylekoret, og dermed var løpet kjørt. AC: Unity er og blir en bugfest for de fleste, til tross for at de ikke engang har spilt det.

Lenke til kommentar

Viser bare igjen at spill på plater idag er for å ha noe i hylla til pynt en nyttig for dem med tregt nett. Skal vel ikke se bort ifra at spill blir på 150+gb i 2020 når dem nye konsollene kommer og det blir forhåpentligvis etterhvert standard med 4K teksturer. 

4K teksturer.. pffft.. Rage på Xbox360 og PS3 har et 32K x 32K tekstur. Fast Racing Neo på WiiU (720p framebuffer) har 4K og 8K teksturer.

 

Fire 2K tekstuer gir like mye detaljer som et 4K tekstur om dem dekker et like stort areal. Det gir mer mening å si "det blir forhåpentligvis etterhvert standard med teksturer som bedre nyttiggjør 4K/høy rendering oppløsning".

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...