Gå til innhold

Er denne builden bra? 2600x, 1080ti, 18k ca


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva å kjøpe brukt eller vente på black friday?

Er egentlig dårlig kjøp for 18 000 kr det. Det er ikke mye forskjell på 1\2 genrasjon ryzen så ryzen 1700 er ikke langt unna.

Men er ofte priset halv pris på bruktmarkedet.

 

Planen er å vente til black friday ja, men tenkte det var greit å ha oppsettet klart før den tid.

 

Helt grei build, men jeg ville kanskje sjekket bruktmarkedet for skjermkort. Jeg syns 8 lapper for 1080 Ti er alt for mye i disse dager. Var det samme jeg betalte for mitt Gaming X-kort for snart 2 år siden.

 

Har sett litt på finn men virker som brukt 1080 ti ligger på 5000++, da betaler jeg heller 7-8k for nytt tenker jeg

 

Takk for svar sålangt

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tviler på at det blir noen veldig store maskinvare-kupp å finne på BF. I går var det "singles day" og knapt nok noen kupp å finne.

 

Årsaken er muligens Komplett's 60 dagers / Elkjøps 50 dagers prismatch, og som igjen vel betyr at man ikke "risikerer" noe ved å handle allerede nå hos noen av disse to?

 

Og blir denne BF som de foregående, så er det jo tilnærmet helt umulig å få kjøpt noe som helst når galskapen tar av / hjemmesidene overbelastes. De få kuppene som evnt legges ut er veldig vanskelig å få tak på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir mye frem og tilbake med meg, fra amd 2600x til intel 8700k så la jeg merke til at 9700k koster 4400 mot 4000 for 8700k..

 

Så når setter jeg opp pc med 9700k og asus rtx 2070  :rofl:

 

sånn ser builden ut nå https://prisguiden.no/liste/177255

 

Den rammen så ikke dum ut Cowboystrekk! finner den ikke på prisguiden men stor fare for at jeg kjøper den :)

 

Venter i spenning på black friday.

Lenke til kommentar

Rammen du har valgt står seg fint sammen med 9700K så bare å kjøre på. Tenkter du å oppgradere til kjappere gpu etterhvert så kan du tjene litt på enda kjappere minne.

Takker for svar, ja er egentlig planen det, tenkte ha 2070 i 3-4 år så muligens oppgradere gpu.

 

Men blir ganske mye dyrere med 3600mhz cas 15 som jeg sikkert bør ha da? :s

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...