Gå til innhold

Må eg kjøpe meg en ny stasjonær eller er det mulig og oppgradere min HP Pavilion p6769sc?


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Har tenkt til og oppgradere pc`en min men søker hjelp av andre med mer kunnskap om dette enn meg, har bygget en pc selv, men dette var i 2010 så det meste der har gått i glemmeboken. Og dette med og finne ut om hva som passer til hva her forstår eg meg ikke på så håper noen kan gi meg noen råd her..

 

Har som overskriften sier en HP Pavilion p6769sc , her er den samme pc`en med de samme spekifisasjoner som det er i min : https://support.hp.com/hr-en/document/c02688356

 

Og grunnen til at eg vil oppgradere, er for og kunne spille spill som PUGB og SCUM og GTA V feks, det trenger ikke og stå på høyeste kvalitet på grafikken så lenge det er spillbart og ser noen lunde greit ut og uten lagg er eg fornøyd, tenker meg det er noen komponenter eg må bytte, som strømforsyningen kanskje.. har funnet en eg har sett litt på, men selv om det står min pc`es modell nav der så er eg ikke 100% sikker på at den vil passe : https://www.ebay.com/itm/New-PC-Power-Supply-Upgrade-for-HP-Pavilion-p6769sc-Desktop-Computer/222329661259?epid=2150079699&hash=item33c3e1674b:g:N04AAOSwcUBYFW1d:rk:7:pf:0

 

Eller hva råder dere meg til og gjøre, spare til en ny stasjonær eller oppgradere den eg har no? Eller vil det bare være pengene ut av vinduet..?

 

Takker på forhånd!

 

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, takk for svar :) Tror dere det er mulig og selge denne på finn for en 1000 lapp ca?

 

Eller kanskje eg gir den til søksenbarnet mitt forresten, men mulig hun får ny til jul uansett så må se, men om ikke det skjer så selger jo den alikavell..

 

Tenkte og kjøpe Multicom sin gaming stasjonære , for har et budsjett eg må absolutt holde på under 7500 .. Og kjøpet kan ikke skjer før om noen uker.. men om den pcen til Multicom kommer til og være det beste kjøp for denne prisen?

 

Her er den ihvertfall https://www.multicom.no/multicom-tycho-a516a-gaming-pc/cat-p/c100583/p10642499

 

Takker virkelig for hjelpen, er mye penger for meg dette her så vil prøve og få det beste eg kan få for den summen eg ar og gå etter.. så setter veldig pris på råd og hjelp, har forsåvidt ikke mer eg lurer på akkurat no så skal ikke sende mer spørsmål videre ;)

Endret av Hårek
Flettet 3 innlegg
Lenke til kommentar

Ok, takk for svar :) Tror dere det er mulig og selge denne på finn for en 1000 lapp ca?

 

Personlig ville jeg aldri gitt 1000 Kr for den PC'en. Men det kan jo finnes folk på finn.no som tenker at 1000 Kr er såpass lite, at det må jo nesten en PC være verdt. Jeg har uansett sett betraktelig bedre PC'er til samme pris, eller rundt 1500Kr, der man faktisk får noe som på en god dag kunne tilfredsstilt kravene dine til spill ytelse.

 

Når det er sagt kan det jo tenkes at det finnes bruksområder for din nåværende PC, jeg kommer bare ikke på noe i farta som jeg ikke tror en mini PC som Raspberry Pie til ~300 Kr ville klart like bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenkte og kjøpe Multicom sin gaming stasjonære , for har et budsjett eg må absolutt holde på under 7500 ..  Og kjøpet kan ikke skjer før om noen uker.. men om den pcen til Multicom kommer til og være det beste kjøp for denne prisen?

 

Her er den ihvertfall https://www.multicom.no/multicom-tycho-a516a-gaming-pc/cat-p/c100583/p10642499

 

Takker virkelig for hjelpen, er mye penger for meg dette her så vil prøve og få det beste eg kan få for den summen eg ar og gå etter.. så setter veldig pris på råd og hjelp, har forsåvidt ikke mer eg lurer på akkurat no så skal ikke sende mer spørsmål videre ;)

 

Nei! Om du vil ha en maskin som varer en stund, så ikke kjøp PC med den CPU'en!

 

Siden du likevel må vente et par uker. Hva med å melde deg inn i Black Friday tråden? Det kan absolutt dukke opp gode kjøp i forbindelse med disse førjul's salgene. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Med et budsjett på 7500 bør du se etter brukt, og vurdere å ta med disker, strømforsyning og lignende fra nåværende pc og oppgradere på sikt.

 

Brukt? Ja. Spare noe fra gamle PC'en? Absolutt ikke!! Vi snakker før Sandy Bridge eraen, lesehastighet på IDE disker var vel rundt 30MB/s eller noe slikt? Og en OEM PSU på ~10 8 år? POOF!!

Endret av Gabri3L
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Godt eg har litt tid på meg, og hjelp herfra, takk. Då skipper eg den Multicom pc`en, og ser etter brukt på finn, og sjekker ut Blackfriday som du tipset om :) takk for hjelpen folkens, ha en fin kveld! Nå må eg komme meg hjem, kommer sikkert til å spørre igjen om en stund om det er noe som dukker opp som eg ikke forstår meg på e.l .. godt eg meldte meg inn her :)

 

heydå!

 

Fikk forresten et tips om dette her på et annet data foirum, med de samme spørsmålene mine.. er dette en bra kombo : https://pcpartpicker.com/list/ZrPvYT ?

Endret av Hårek
Flettet 2 innlegg
Lenke til kommentar

Brukt? Ja. Spare noe fra gamle PC'en? Absolutt ikke!! Vi snakker før Sandy Bridge eraen, lesehastighet på IDE disker var vel rundt 30MB/s eller noe slikt? Og en OEM PSU på ~10 8 år? POOF!!

Specsa sier 1TB SATA. Selv om slikt ligger på 400 kroner så er det 400 spart. Man kan da i fremtiden oppgradere til SSD. Du vet jo heller ikke om maskinen er oppgradert fra før, men om PSU er steingammel så bør det vurderes nytt, ja.

Lenke til kommentar

Specsa sier 1TB SATA. Selv om slikt ligger på 400 kroner så er det 400 spart. Man kan da i fremtiden oppgradere til SSD. Du vet jo heller ikke om maskinen er oppgradert fra før, men om PSU er steingammel så bør det vurderes nytt, ja.

 

Ja, jeg var litt kjapp i svingen angående å anta det var IDE disk i den, så bare i5 650, og tenkte mitt. ;) Tiden går fort i data verdenen, men ikke fort. Jeg er imidlertid rimelig sikker på at S-ATA disker for 8 år siden var betraktelig tregere enn dagens uansett. Og om han plukker den ut av sin nåværende, så blir jo den enda mindre verdt..

Lenke til kommentar

Om du kan strekke budsjettet noen hundrelapper har Komplett denne på tilbud. Forsåvidt omtrent kliss like speccs som i listen du linket over.

 

edit: Den gamle SATA-disken kan nappes ut og settes inn i denne for litt ekstra lagring. 240 GB holder ikke lenge, mens en SATA HDD er langt fra optimalt i 2018. Kombo er et greit kompromiss når du er på budsjett.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Om du kan strekke budsjettet noen hundrelapper har Komplett denne på tilbud. Forsåvidt omtrent kliss like speccs som i listen du linket over.

 

edit: Den gamle SATA-disken kan nappes ut og settes inn i denne for litt ekstra lagring. 240 GB holder ikke lenge, mens en SATA HDD er langt fra optimalt i 2018. Kombo er et greit kompromiss når du er på budsjett.

 

Vel, det er jo mye mye bedre CPU i den du linker til, og vesentlig bedre skjermkort. Men det er jo også "bygg selv", og uten Windows, samt at det allerede sprenger budsjettet som TS satt som absolutt..

Lenke til kommentar

Fikk forresten et tips om dette her på et annet data foirum, med de samme spørsmålene mine.. er dette en bra kombo : https://pcpartpicker.com/list/ZrPvYT ?

Er bra dette. Jeg ville hatt en SSD på enten 240GB eller 500GB (enten 2.5 tommer eller M.2).

Du kan greie deg med en billigere strømforsyning. I prinsippet alle med minst 500W kan brukes.

AMD RX580 baserte skjermkort er omtrent på samme nivå som GTX 1060 6GB, og kan ofte være billigere.

 

Denne ser også grei ut: Komplett tilbud nevnt av noen over her:

https://www.komplett.no/product/986452/datautstyr/pc-komponenter/pc-i-deleroppgradering/pc-i-deler-amd/pc-i-deler-ryzen-value-gamer-2600#

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...