Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Høytrykksspyler som kan brukes med vannbøtte?


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en liten og lett høytrykkspyler som kan brukes med en vannbøtte i stedet for å være nødt til å fylle med hageslange.

 

Er det noe spesielt jeg ser etter etter da? Jeg vet ikke om dette er standard for høytrykksspylere eller om det er noe som ikke alle høytrykksspylere takler?

Endret av Black-March
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, artig spørsmål. 

 

Vanligvis ser man etter en spyler med høyt vannforbruk, gjerne 500 l/t. Den vil tømme en 10 litersbøtte på vell 60 sekunder. 

 

Den billigste (minste) finner jeg på Biltema. Den bruker 5 l/min (250l/t) 

 

Dersom du skal vaske en hel bil tror jeg dette blir en dårlig ide. 

 

Dersom spyleren skal suge fra bøtte bør du bruke en tykk slange, sånn at ikke pumpen må slite med å suge. 

 

Her er en spyler fra Jula som kan dekke behov. 

 

https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/bilpleie/hoytrykksspylere/elektrisk-hoytrykkspylere/batteridrevet-hoytrykkspyler-004636/#tab04 

 

Husk at varmt vann gjør vaskingen mye mer effektivt. 

Lenke til kommentar

Vi bruker bensindrevet Kaercher med 50 liters dunker der vi ikke når til med slanger

Bensindrevet fordi det svært sjeldent er 3-fas å oppdrive og har man bruke for å hente fra vanndunker så har man sikkert ikke tilgang på strøm heller

 

Krever 2 personer for effektiv spyling da en person må fylle vann over på dunken med slangen i

 

Har også brukt 1000 liter dunk for større jobber

Endret av Dubious
Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem å lage en Gardena-kobling på nær sagt en hvilken som helst bøtte / dunk og koble høytrykksspyleren til den. 

 

 

Sikker på det? "I gamle dager" måtte høytrykksspyleren ha et visst trykk inn. Vi hadde store problemer med dette da vi hadde cisterne på hytta med pumpe som ikke ga like høyt trykk som hjemme. 

Lenke til kommentar

Sikker på det? "I gamle dager" måtte høytrykksspyleren ha et visst trykk inn. Vi hadde store problemer med dette da vi hadde cisterne på hytta med pumpe som ikke ga like høyt trykk som hjemme. 

Problemet her er som du sier "trykk"

Pumpa klarte ikke å lage nok trykk, selv om spyleren prøvde å trekke mer

Vi har det samme problemet noen ganger, ved at det er dårlig trykk i vannkran, men om vi sender vannet i vannkran via en dunk, så får vi full trykk ved at spyleren suger selv

Lenke til kommentar

Et eller annet i bakhodet sier at spylere som har pumpehus i metall evner å "self-prime" og suge inntaksvann på egenhånd. De som er av plast o.l. har ikke samme evne. Hvor jeg har dette fra og hvor sant det er, er jeg ikke sikker på. Dog kan det være en grei måte å grovsortere spylere før en sjekker håndbøker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...