Gå til innhold

Kebabsjappa


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk drikker seg fra sans og samling, og så skylder de på nattmaten når de blir dårlige. Ingen grunn til å frykte kebab noe mer enn annen fastfood, selv om det alltid vil finnes skrekkeksempler. Jeg har spist mye kebab, på de fleste kebabsjappene i Bergen, og aldri blitt dårlig, selv om jeg noen ganger tenker at dette her...

Lenke til kommentar

Har fortært noen kg kebab selv, og har aldri blitt dårlig. Unntaket er om jeg kjører altfor mange jalapeños, da blir det fort fart i systemet. Hvorfor folk tror kebab er «kattekjøtt» osv forstår jeg ikke. TGI på Carl Johan ble tatt av Mattilsynet, men det betyr ikke at biff er katt

 

Påtide at folk slapper av litt. Kebab er stortsett MUK som er laget av Stabburet, Gilde eller Kanda. Ikke noe farlig i det heletatt :)

Lenke til kommentar

Liker ikke å drive reklame. Men en god kebab er godt en sjelden gang. Det kan fort bli for mye i en porsjon. Mye fett og salt. Men joda, det er ikke så verst, man får jo litt av alt; Kjøtt, salat, saus og brød.

 

Veide kebaben jeg kjøpte en gang, og den veide 500 gram. Så hvis man tar en konservativ 300 kalorier per 100 gram mat, så får man 1500 kalorier i en kebab. Og den holder deg ikke mett 10 timer. Så jeg tipper det er mye kalorier i en slik.

 

Men som skrevet; En sjelden gang går det an. Jeg synes dog en -god- kebabpizza er ekstremt digg. Det er nok noe av det beste fastfood jeg vet om. Men ja, temmelig fett det også, jeg lyver ikke når jeg føler at hjertet slår tyngre, tungpustet og kroppen føles som om den stenges ned av tilstoppede blodårer etter måltidet ^^ Så jeg er faktisk forsiktig med å spise for mye fet mat.

 

Synd at den best smakende maten må være den mest usunne. Det er vel sånn vi er laget for å overleve fra dagens morgen, før i tiden måtte man jobbe og jakte hele dagen for å få tak i mat, og fett gir mest kalorier.

 

Det leder til et interessant spørsmål: Hvilken folkerase har vært ansett som de mest intelligente opp igjennom, hvilke har vært de mest krigerske, og hva har deres diett bestått av? Har det generelt vært ganske likt over hele? Det må vel generelt være smartest å spise mat som gir mest næring sånn at hjernen virker best mulig... Hjernen består jo av mye fett, men fettholdig mat inneholder vel generelt lite næringsstoffer...

Lenke til kommentar

Nope. Kebab kan faktisk være en hel haug av grillet kjøtt. Trenger ikke være lam heller, kan faktisk få tak i kebab av sjømat. Det finnes mange slike myter, som f.eks at "sushi er rå fisk", noe som ikke stemmer :)

EDIT: Apropos, sushi kunne også fortjent sin egen tråd, det er ikke mye som er bedre enn det :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Min favoritt kebab får man på Campino i Moss. Selv foretrekker jeg kebabtallerken, men også rullekebaben er fantastisk. God pizza også. I Oslo har jeg til tross for å ha bodd der i 4 år kun spist to steder og fikk rennaræv begge gangene. Når bor jeg i Bergen pga studier og har så langt spist på Mamma Mia pizzeria på Lønborg, utrolig bra rullekebab, en sterk nr 2 etter Campino i Moss. 

 

EDIT: Spist på Bislett kebab et par ganger, forstår ikke hvorfor alle synes de er så bra. Helt ok når du er hinsides beruset, men ikke noe mer.

Endret av TheNarsissist
Lenke til kommentar

Spiser stort sett kebab på Daniels i Bergen. Helt grei kebab som var bedre før.

 

Vil og slå et slag for en gammel slager i Haugesund, Mega Pizza Away. Spesielt kebabpizzaen deres. De bruker kjøtt skjært fra spyd og lager pita/lefser selv

Ikke sånn ferdiggreier eller kjøttdeigaktig opplegg man dessverre ofte får.

Lenke til kommentar

Spiste kebab for første gang på flere år forrige uke, hos Nelly's Kebab House i Fredrikstad.

Maten var god, og stedet virker ryddig og greit nok.
Kjøttet var sannsynligvis MUK, i hovedsak av gammel sau, grillet på snurrepinne i en ukes tid, full av all mulig snacks som kan fly, krabbe og ellers roter rundt på kjøkkenet, slik nesten alle kebaber man kjøper ute er, ikke noe nytt.
 

Har hørt så mange fæle historier med Kebab, så har ikke smakt det ennå..

 

Det er djevelens verk, men personlig synes jeg det smaker veldig godt, selv om man enkelte ganger kan få en liten overraskelse dagen derpå.

Det er nok noe av det mest uhygieniske faenskapet man kan spise på en restaurant.
Kjøtt som ellers ikke kan benyttet, surres rundt en pinne, så står det å snurrer i evigheter, alt ettersom hvor mye sjappa selger, men ofte kan pinnen stå i ukevis, og legges bare på kjøla over natten. Når det er så ihjelgrillet at de ikke lenger smaker gammel saueræv og er passe mørt, så slenges det sammen med noe salatgreier og en dressing, voila, kebab!

Endret av adeneo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...