Gå til innhold

Hvordan vet du hvilket lag du skal / ønsker og heie på?


MultiGamerClub

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg var fem år gammel og naboen min som var litt eldre enn meg likte både Manchester United og Newcastle (!). Han hadde en vimpel fra begge lag, og ba meg ta den jeg synes var finest.

 

Det ble Manchester United, og da jeg så Cantona var det nok ingen vei tilbake. Ikke så lenge etter, da Solskjær kom til klubben var jeg solgt til evig tid. Etterhvert som jeg ble litt eldre leste jeg meg opp på den utrolige historien til klubben, og siden har jeg sett nesten hver eneste kamp de siste 18-20 årene. 

 

Ser du etter et lag å heie på? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er nok ganske lik i alder som Snikpellik, og historien kan relateres litt. Min far spurte en gang under tippekampen en gang rundt 1993/1994 (antar jeg) hvilket lag jeg heia på, og svarte bare "Manchester". Da han lurte på hvilken Manchester ble jeg usikker - hva var alternativene? "City og United", forklarte han, og jeg svarte United. Da Solskjær kom fra klubben jeg selv spilte for på den tiden til Manchester United var det i hvert fall ingen tvil.

 

Kan riktignok ikke påstå jeg har ekstremt høy prosent på antall sette kamper, men så langt det er praktisk mulig ser jeg United.

 

Molde er riktignok førstelaget mitt, av den naturlige årsak at det er byen jeg er oppvokst og klubben jeg selv spilte for i barndommen. Cardiff har jeg et litt løsere forhold til, men har bodd der noen år og jaggu kom ikke Solskjær dit også (noen måneder etter at jeg flytta til Norge igjen)! Ser ikke mange Cardiff-kamper, men følger tett med på resultat og ligaposisjon.

Lenke til kommentar

De fleste "velger" vel som barn, og da velger man det alle andre velger. De som er gode for øyeblikket. Så er det slik at det er ikke lov å bytte lag - du kan bytte hus, jobb, bil og kone, men laget består. Så derfor har du en haug med folk som holder med Leeds.  :wee:

 

Om du skal finne deg et lag i mer voksen alder, så hadde jeg rett og slett prøvd å se så mange matcher jeg kunne med forskjellige lag. Finn deg et du liker spillestilen på. 

 

Tips fra en som valgte feil: ikke velg Newcastle. Det er ikke noe moro (lenger).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

De fleste "velger" vel som barn, og da velger man det alle andre velger.

Ikke nødvendigvis. På førskolen jeg gikk på var United det soleklart mest valgte. For min del hadde jeg en fantastisk stefar som heiet på Liverpool. Begynte smått å se litt kamper sammen med han, og som smått å spille litt. Så en dag, rundt bursdagen min, var vi i en sportsbutikk og jeg fikk velge drakt jeg skulle få i gave. Det ble en Liverpool drakt og jeg har ikke sett meg tilbake siden.

 

Det er en ting du sier som er helt rett: man bytter ikke lag. Eller, man kan selvfølgelig gjøre det, men da blir du uglesett av alle "ekte" supportere i all fremtid :p

Endret av KANE2009
Lenke til kommentar

Min historie :)

 

I mine første år som fotballsupporter (på barneskolen altså) hadde jeg ikke noe utenlandsk lag jeg holdt med. Jeg likte mer å følge med på enkeltspillere. En av disse var Brede Hangeland. Mannen gjorde sakene sine bra i både FC København og på landslaget. Mannen var et fyrtårn og stormet inn i alle dueller med dødsforakt. Slike spillere verdsetter jeg høyt. I 2008 (når jeg var 12 år gammel) gikk turen videre til London og Fulham, et relativt uskrevet blad i mitt fotballhode den gang. Joda jeg hadde hørt om laget tidligere men aldri fattet noe særlig interesse. Fulham var liksom bare der uten å gjøre noe stort av seg. Men nå som en av favorittspillerne var på plass ble nysgjerrigheten vekket og jeg begynte å lese meg opp litt om klubben.

 

Jeg husker hvordan jeg gikk inn på Google bildesøk og tastet inn "Fulham, Craven Cottage" osv. Jeg ble lamslått av det jeg så. Den merkelige logoen, stadion nede ved elva var som et vakkert maleri. Dette laget måtte jeg bare vite mer om.

 

Jeg var fortsatt bare nysgjerrig men ville enda ikke kalle meg 100 % Fulham-supporter. Først noen måneder senere kom nådestøtet, når Fulham endelig ble vist i en TV-kamp. Arsenal var gjester i august 2008, og jeg skulle endelig få se dette merkelige men sjarmerende laget i aksjon. Når innmarsjen og stadion ble filmet fra lufta hadde jeg frysninger langt nedover ryggen. Det var bare en ting som kunne gjøre opplevelsen bedre. Og det skjedde...

 

Halvveis ut i første omgang steg selvfølgelig min favoritt Hangeland til værs på et innlegg  og stanget inn 1-0. Stadion eksploderte. 12 år gamle meg eksploderte. Det ble med det. Fulham-Arsenal 1-0. Matchvinner Brede Hangeland. Fra det øyeblikket var jeg solgt. 

 

Etter dette har jeg aldri sett meg tilbake. I løpet av mine nå ti år som Fulham-supporter (er 22 år gammel), har jeg vært med på både 7 plass i PL, Europa League-finale, nedrykk og opprykk igjen i vår. Jeg elsker virkelig denne klubben og kommer til å følge den livet ut med stolthet.

Endret av Mr supergomp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...