Gå til innhold

Black Friday & Cyber Monday 2018


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forutsatt at man er ute etter å gjøre beste mulige deals; kjøper man hos elkjøp og lar det stå ubrukt, så kan man la det stå uåpnet (forutsatt at man har plassen) og bytte innen nyttårs- og romhjulssalget uten problemer. Kan også bruke åpent kjøp (meget relevant mtp han som hadde gåen vaskemaskin). Vet ikke om det er noe på tilbud men hører alltid at Miele hvitevarer er sabla solide greier, så ville sett etter om det er noe billig fra dem. Om det er et par år gamle modeller tror jeg ikke gjør noe som helst.

 

Det er jo liten tvil om at Miele kan ha gode varer. Men, de er sabla overpriset synes nå jeg. Se jeg har en Bosch til 6 tusen som ikke synger på siste verset etter 13 år en gang, kanskje pga. valg av børsteløs motor. Skal man betale 10 - 15 - eller enda høyere for en Miele med liknende funksjonsnivå. Jeg vet hva jeg vil velge og det er gode "billige" apparater. Har eid kun en Miele og det var en krasjskadet vare jeg fikk dritbillig fordi en annen kunde hadde returnert den pga. "flyttefolka" hadde mistet den av lasteplanet. Betalte 3.000 for hvitevaren som hadde små kosmetiske feil.

 

Jeg personlig synes Miele-merkevarenavnet er litt hypet, omtrent som med Bang & Olufssen og Apple Inc.

"men faen, det er jo bare en vaskemaskin liksom"

 

Bosch'en jeg viste for noen få innlegg siden begge modellen hadde jo et artig nok fint design etter min smak for en "brøkdel" av Miele-prisene man ofte ser. Men, jeg vet at jeg ikke kommer til å være tilstede under klesvasken 99,8 % av tiden maskinen arbeider :wee: Har ikke vaskemaskinen i TV-stua heller for å si det sånn.

 

Miele er ofte trauste på design også, men så var det prisene da..

Endret av G
Lenke til kommentar

OG det tror du de gjør eller går med på.

 

Regner med at enten er selgeren brød-dum, eller så ber han/hun om legitimasjon. For selgernavnet kommer jo til å henge ved apparatsalget, og da kan jo selger få smekk på lanken senere. "backfires".

 

Men tipper det er de som prøver seg. Jeg hadde sikkert vært milliardær om jeg hadde kriminelle hensikter, men hadde kanskje sittet i kasjotten litt.. Vanskelig å si. Jeg er ikke milliardær. Så dette trikset er ikke for meg, tror jeg. Selv om det virker plausibelt enkelt å prøve. "får komme tilbake en annen dag med ID-kort da. Tok bussen hit". Også ha den der, ekle følelsen hver gang man stikker innom den butikken igjen og møter samme selger igjen, når man er flagget som svindler :wee:

Endret av G
Lenke til kommentar

Denne ser da f eks grei ut (er ikke på lager, men viser jo at det finnes rimelige miele modeller også). 7kg, børsteløs.

 

https://www.power.no/hvitevarer/vaskemaskin/miele-wdb020nds-vaskemaskin/p-510884/

 

Er visst BF-salg - de har den enda på Elkjøp.

 

https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vaskemaskin/WDB020/miele-vaskemaskin-wdb020?scid=Pricecomparison2989_1_False

Lenke til kommentar

Miele har nok "små-kommet seg" litt kanskje. Men likevel så mener jeg at en del modeller prøves som et luksusmerke. Men, det er jo unntak som du viser til. Nå hadde riktignok Elkjøp en salgsvare tidligere i Black Week. Tirsdag eller Onsdag var det vel? Men sjekk prisene her da. Såpedosering og børsteløs motor som minstekrav, og jeg får dette usortert:

 

https://www.elkjop.no/catalog/hvitevarer/no_vaskemaskin/vaskemaskin?SearchParameter=%26%40QueryTerm%3D*%26Autodosering%2Bav%2Bvaskemiddel%3DJa%26B%25C3%25B8rstel%25C3%25B8s%2Bmotor%3DJa%26ContextCategoryUUID%3DmvWsGQV594sAAAFD4lQ2st6B%26discontinued%3D0%26ManufacturerName%3DMiele%26online%3D1%26%40Sort.rating%3D1&PageSize=12&ProductElementCount=&searchResultTab=Products&CategoryName=no_vaskemaskin&CategoryDomainName=store-elkjop-ProductCatalog#filter-sidebar

 

yjdDn8l.jpg

 

Ja se der, den med gul merkelapp "spar nnnn kroner", er jo fremdeles likt priset den dag i dag. Men fortsatt kr 11.795,- på black week prising.

 

Kan jo kjøpe nesten (2) 3 og også 4 ordinære dyrere modeller fra andre merker for det Miele vil ha betalt. Da kan man ikke argumentere med at levetiden er så jæklig god og garantert. Når min bosch til 6 tusen går på 13 året.

Endret av G
Lenke til kommentar

Skal vel la være å ha en for lang diskusjon her, da det er en diskusjon på tilbudstråd, men er vel ingen som kan klage over at elkjøp prøver å være utspekulert (bruker enkel psykologi og fremstiller det som et luksusmerke - er jo akkurat det samme apple gjør med iphones og imacs - enda du kan få samme innmat til over halve prisen med en windows-pc - eneste du da ikke får er mac osx). At man dessverre må bruke så mye som 5 sekunder på å trykke sorter etter pris lav-høy, synes jeg ikke er så gale. Som jeg sa i sted, er godt mulig dette er flunka nye modeller mens den jeg linket til er litt eldre (som gjerne også er gjenstand for større prisfall og oftere kampanjer).

Lenke til kommentar

Ja folk skal ha lov til å finne dette ut selv selvsagt. Den du viser koster altså kr 6.590,-

Som du da gir debattanter som slingringsmonn å jobbe etter når de skal komme med motsvar. Jeg kan f.eks. finne en bosch som går på 1400 o/min rimeligere til en helt ordinær prislapp, og den er kanskje også en eldre modell. Men den er ikke på BF2018 tilbud en gang. Har såpedispenser som jeg var ute etter og er rimeligere enn Miele fortsatt. Din modell har neppe noe så ny funksjon som såpedispenser en gang. Og dersom den har såpedispenser hos Miele, så er den i såfall proprietær så du helst må kjøpe spesielsåpebeholder som Miele selger over web. Mens den jeg viser kan du fylle eget vaskemiddel sånn som jeg kan forstå:

 

https://www.elkjop.no/INTERSHOP/web/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/ViewStandardCatalog-Browse?CategoryName=no_vaskemaskin&CategoryDomainName=store-elkjop-ProductCatalog&SearchParameter=%26%40QueryTerm%3D*%26Autodosering%2Bav%2Bvaskemiddel%3DJa%26ContextCategoryUUID%3DmvWsGQV594sAAAFD4lQ2st6B%26discontinued%3D0%26online%3D1&SortingAttribute=ProductListPrice-asc&select-sort-refine=ProductListPrice-asc

 

Jeg synes det er et argument da ;)

 

Denne:

Bosch vaskemaskin WAT286I7SN

https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vaskemaskin/WAT286I7SN/bosch-vaskemaskin-wat286i7sn

 

hdSfSMP.jpg

Endret av G
Lenke til kommentar

I år ble det:

 

Nest Hello 20%

Nest Protect 20%

Ringetrafo 10%

 

Dette var ting eg uansett skulle ha. 

Kjøpte du elektroimportøren sin ringetrafo. Skal du koble opp selv? :D

 

Lyst på Nest Hello på hytta også, men der har vi ikke fiber, og fant ut at Nest Hello bruker 200-300GB i måneden bare på å recorde og sende til cloud :p

Lenke til kommentar

Dårlig BF ja. Har aldri handlet så lite før.

Det føler en negativ trend ja, 2016 var konge, over halvrpis på mange ting, 2017 var okish, men dårligere, og i år var det enda litt dårligere. Selvfølgelig dette vil jo variere litt fordi det er ikke sikkert det man vil ha kommer på tilbud, men allikevel.

 

Har vel nevnt det før, butikkene kan ikke ha like gode tilbud på black friday når de sprer ok tilbud utover hele uka. Samtidig så stresser jo bare de forbrukerne når vi på mandag for en pris, men vi vet ikke om vi skal vente til fredagen fordi da kanskje det blir enda bedre, men noen ganger er jo også tilbudet værre.

 

Fks denne uka så har jo p20 lite vært på tilbud til 1999kr, på fredag er tilbudet borte og beste black friday pris er 2199 kr fra dustinhome

 

edit; sorry off topic, vet jeg ikke skal klage osv osv, jeg fikk kjøpt masse fine julegaver til rabbaterte priser, men merker jo samtidig at det var mindre å ta av

Endret av henrikrox
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja folk skal ha lov til å finne dette ut selv selvsagt. Den du viser koster altså kr 6.590,-

Som du da gir debattanter som slingringsmonn å jobbe etter når de skal komme med motsvar. Jeg kan f.eks. finne en bosch som går på 1400 o/min rimeligere til en helt ordinær prislapp, og den er kanskje også en eldre modell. Men den er ikke på BF2018 tilbud en gang. Har såpedispenser som jeg var ute etter og er rimeligere enn Miele fortsatt. Din modell har neppe noe så ny funksjon som såpedispenser en gang. Og dersom den har såpedispenser hos Miele, så er den i såfall proprietær så du helst må kjøpe spesielsåpebeholder som Miele selger over web. Mens den jeg viser kan du fylle eget vaskemiddel sånn som jeg kan forstå:

 

https://www.elkjop.no/INTERSHOP/web/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/ViewStandardCatalog-Browse?CategoryName=no_vaskemaskin&CategoryDomainName=store-elkjop-ProductCatalog&SearchParameter=%26%40QueryTerm%3D*%26Autodosering%2Bav%2Bvaskemiddel%3DJa%26ContextCategoryUUID%3DmvWsGQV594sAAAFD4lQ2st6B%26discontinued%3D0%26online%3D1&SortingAttribute=ProductListPrice-asc&select-sort-refine=ProductListPrice-asc

 

Jeg synes det er et argument da ;)

 

Denne:

Bosch vaskemaskin WAT286I7SN

https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/vaskemaskin/WAT286I7SN/bosch-vaskemaskin-wat286i7sn

 

hdSfSMP.jpg

Bosch sin fyller en bare på med hvilken som helst flytende middel, så doserer maskinen inn nødvendig såpe ut i fra hvilket program en velger. Fungerer veldig bra. Hos Miele blir en låst til Miele sitt system og vaskemiddel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja det stresser forbrukerne som du hevder. Men, det tvinger også forbrukerne til å måtte følge med. Og det trigger vel jaktinstinktet, og det er viktig vettu. Så kan hende butikken tjener på å skape litt uro hos forbrukerne. Kan hende de finner noen varer til som de ikke ellers hadde impulskjøpt.

 

Nå er jo kjedene store og har nok råd til kampanjer, men de små butikkeierne vil nok slite med å komme med like gode BF-tilbud. For hva tjener småbutikkene dersom de ikke klarer å få kunden til å bli loyal og kjøpe varen når den gir litt profitt framfor kun omtrent "break even" eller også tapsprosjekt noen ganger for å lokke kunder.

Lenke til kommentar

Kjøpte du elektroimportøren sin ringetrafo. Skal du koble opp selv? :D

 

Lyst på Nest Hello på hytta også, men der har vi ikke fiber, og fant ut at Nest Hello bruker 200-300GB i måneden bare på å recorde og sende til cloud :p

Det stemmer. Og Nest produktene hos Clas. Ringetrafoen må vel eg desverre ha elektriker inn for å bytte. Så det blir uansett en dyr ringeklokke.

Lenke til kommentar

Bosch sin fyller en bare på med hvilken som helst flytende middel, så doserer maskinen inn nødvendig såpe ut i fra hvilket program en velger. Fungerer veldig bra. Hos Miele blir en låst til Miele sitt system og vaskemiddel.

 

Takker for bekreftelse på slik jeg trodde det var med Miele. Så videotolkning var sannsynligvis riktig. Men selv da kunne jo manuell påfyll av pumpe ha vært en slange som gikk til samme mateanordning. Men, da mister de jo innelåsningen hvor de får til å selge såpe. Men det kunne jo vært designet fleksibelt hvor kunden også kunne kjøpt mielesåpe i de firkantblokkene, da det kanskje er enklere å plugge inn så sant man får såpen rimelig da.

 

 

 

edit; sorry off topic, vet jeg ikke skal klage osv osv, jeg fikk kjøpt masse fine julegaver til rabbaterte priser, men merker jo samtidig at det var mindre å ta av

 

Synes ikke du sporer av jeg. Dette er også en viktig debatt.

 

Jeg har fått meg mobiltelefon, koffert og noen programvarelisenser. Det blir kanskje med det. Om ikke Cybermonday tar kvelertak på oss med spesielle tilbud?

Endret av G
Lenke til kommentar

Det er ihvertfall slik jeg tolker reklamevideo i fra Miele, at det er proprietær "innelåst" såpedispenserordning. Det gir lite forbrukerglede ihvertfall å være låst til noe:

 

Bosch sin fyller en bare på med hvilken som helst flytende middel, så doserer maskinen inn nødvendig såpe ut i fra hvilket program en velger. Fungerer veldig bra. Hos Miele blir en låst til Miele sitt system og vaskemiddel.

Nei, det stemmer ikkje. Du kan kjøpe ein tom behaldar til Miele-maskin og fylle på med kva du vil. I tillegg kan du sjølvsagt alltid fylle på vaskemiddel i doseringskammeret.

 

Eg kjøper gjerne Miele-produkter pga. kvaliteten. Om eg skal ha ei vaskemaskin i 10-20 år så utgjer ikkje den prisforskjellen så mykje. At det er forskjell i kvalitet på diverse merker er ganske klart. 

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

 

Nei, det stemmer ikkje. Du kan kjøpe ein tom behaldar til Miele-maskin og fylle på med kva du vil. I tillegg kan du sjølvsagt alltid fylle på vaskemiddel i doseringskammeret.

 

Eg kjøper gjerne Miele-produkter pga. kvaliteten. Om eg skal ha ei vaskemaskin i 10-20 år så utgjer ikkje den prisforskjellen så mykje. At det er forskjell i kvalitet på diverse merker er ganske klart. 

 

 

Folk får finne det ut selv. Jeg tror ikke helt på kvalitetspratingen, og har jo allerede vist at jeg har hatt min bosch snart 15 år og den er fremdeles still going strong. Men takk for oppklaringen om hvordan miele-doseringen funker. De burde ha reklamert for det snarere enn at de peker kundene bort fordi det blir feiloppfattet :)

 

Og her til et lite grovt regnestykke. Noen blir voksne ute av reiret unge, kanskje 20 år. Andre kanskje når de er 30 år..

 

La oss si en vaskemaskin varer 10 - 15 år i gjennomsnitt, noen kortere og noen betydelig lengre. Om en da er like heldig som meg med en bosch til 6 tusen. Så blir man 50 allerede når man har hatt 2 vaskemaskiner som har gitt erfaring. Jeg f.eks. kjøpte meg en brukt Bauckneckt på Finn.no som første maskin når Institutt For Energiteknikk (atomkraft) kvittet seg med sin representasjonbolig i Stavanger. Denne var sannsynlig ikke børsteløs. Den var allerede brukt. Den varte meg 1,5 år tror jeg før den streiket og jeg ble tvungen til å kjøpe bosch-maskinen omkring 2006.

 

Så vi har alle litt forskjellig erfaring, og har egentlig få anledninger til å danne seg denne erfaringen. Dersom maskinen lever 15 år, så blir man 65 år gammel (kanskje 75 år) for noen, på den tredje maskinen.

 

Da er det også stort rom for butikkene å få solgt mye rart av maskiner. Både å smøre på med salgsprat om hvor bra Miele er, eller selge det billigste med kullbørstemotor til studenten.

 

Dersom vaskemaskinen min streiker i morgen, så har jeg klart meg med en kostnad på kr 500 i året på denne 6 tusen kroners maskinen. Istedetfor å betale kr 1250 pr år for et luksusmerke med fancy schmanzy prat (dersom den har levetid som lovet). Men da har du betalt kr 25.000 for 20 års Miele. Det der måtte jeg google, om det var 20 år.

 

Så de 5 ekstraårene gidder jeg ikke å betale kr 750 ekstra pr. år for!

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

Nei, det stemmer ikkje. Du kan kjøpe ein tom behaldar til Miele-maskin og fylle på med kva du vil. I tillegg kan du sjølvsagt alltid fylle på vaskemiddel i doseringskammeret.

 

Eg kjøper gjerne Miele-produkter pga. kvaliteten. Om eg skal ha ei vaskemaskin i 10-20 år så utgjer ikkje den prisforskjellen så mykje. At det er forskjell i kvalitet på diverse merker er ganske klart.

Da har det endret seg siden jeg kjøpte maskin sist, da fikk jeg beskjed fra selger om at det ikke var mulig å fylle på eget vaskemiddelet for automatiske dosering. Bruker en kammeret er det poengløst å kjøpe maskin med automatisk dosering.

 

Men da lærte jeg noe nytt i dag også angående Miele sitt system.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...