Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Noen erfaringer med Bruktbil Invest (skien)?


Håkonv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

STYR UNNA!

Sagad og gjengen sin er de største cowboyene jeg har vært borti, lover og lyger som de tror det selv.

Fremstår veldig hyggelige før salg men i det bilen er levert så er dem plutselig alltid "opptatt".

Han her burde aldri hatt lov til å selge biler, når de har mange saker på seg så starter de bare opp et nytt firma med en ny vri på navnet og forsetter cowboyvirksomheten sin.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har en BMW til salgs på finn og han kontakter meg med diverse spørsmål som jeg svare utfyllende på. 

Til slutt kommer spørsmålet om hva jeg er villig til og la den gå for, hvorpå jeg svarer at min bil er den absolutt billigste på finn med den motoren og utstyret så jeg mener prisen min er innenfor. 

Jeg tar ennå et søk på finn for og enda en gang se at min er den billigste og sender da dette også til han. 

Og etter detter det stopp, ingen svar el respons. 

Han har for det første ikke skrevet hilsen og navnet sitt på noen av mld og når jeg forsøker å søke på gulesider og 1881 så er nr hemmelig. Googler nr og da finner jeg denne Hussein og bruktbil invest. Folkeskikk eier han iallefall ikke. 

Styr unna denne dritten

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Mercedes4552 skrev (På 14.1.2020 den 21.47):

Hei, hvordan løste denne saken seg? Broren min kjøpt bil fra dem for noen uker siden og fikk problemer med luftfjæringen bare noen dager seinere

Vi holder fortsatt på, har lovet å sende deler, men ingenting har kommet enda. Logget saken hos Forbrukerrådet første dagen problemene kom. Nå kan jeg bare sende inn papirene for videre saksgang. 
anbefaler absolutt ingen å handle hos disse, rett å slett veldig useriøst. 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Startet med SKIEN BRUKTBIL AUTO ALI ABDEL HUSSEIN ALSAADWN.

Slettet etter endel negative omtaler mot seg.

Fortsatte med BRUKTBIL AUTO AL-SAADWN.

Har masse klagesaker og flere vedtak mot seg, men unndrar

verdier og vil ikke ordne opp.

Driver nå BRUKTBIL INVEST SAGAD ABDUL HUSSEIN ALSAADWN.

Ligg unna, ordner ikke opp tross bindende vedtak.

 

Kjøpte en bil av dette firmaet som viste seg å ha mangler.

Har erfart at reklamasjonsretten på 5 år som biler selges med via Bruktbil Invest ikke er verdt “pixlene de er skrevet med”. Gått hele veien via juridisk rådgiver NAF, Forbrukerrådet og Namsfogd. Mye kan sies om forsøk på kommunikasjon med Alsaadwn. Rart at dette “firmaet” fortsetter i beste velgående.

Fra forbrukerrådet:

Erkjente krav

Slik saken er opplyst, har motparten i denne saken erkjent betalingskravet. Dette mener Forbrukerrådet fremgår av korrespondansen mellom selger, kjøper og Forbrukerrådet, etter at du fikk tilbud om videre behandling i Forbrukerklageutvalget. Når en part har erkjent kravet vil en normalt kunne ta saken direkte til namsmannen for å kreve pengene utbetalt (begjære utlegg).

 

Fra namsfogden kom det omsider (etter 9 måneder) svar om at “Forretningen er avsluttet med intet til utlegg”.

Saksøkte Al-Saadwn er ikke funnet med motorvogn, bankkonti med innestående tjenlig til utlegg, fast eiendom, borettslagsandel, VPS-konto eller andre formuesgoder tjenlig til utlegg.”

 

Men biler selger han fortsatt, 24 stk bare idag...

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Faren for svindel er stor,

Bruktbil Invest er et av firmaene med størst antall klager hos Forbrukerrådet.

De kjøper veldig billige bruktbiler ofte med mangler. I mitt tilfelle hadde de klart å få bilen EU godkjent på tross av at oljelekkasjen forrige eier opplyste om ikke var utbedret (EU godkjent hos Skien Bilkontroll /v Daleng døgnet etter underkjenning hos annet firma). Utsalgspris nesten firedobbel av hva de gav forrige eier av bilen (15.000 / 59.000).

Reklamasjonsretten på fem år er ingenting verdt. Namsmannen klarer ikke å innkreve pengene siden innehaver er registrert med 0 kr i inntekt/ formue. (Likevel selger han ca 400 biler i året.)

Mangler ved biler tilbakeholdes i full viten.

Hyggelige før handelen.

Etter handel der mangler oppdages: Gjemsel/ frekkhet. F.eks: Tar ikke telefon. Svarer ikke på e-mail. Post kommer i retur. Om man via Forbrukerrådet el klarer å oppnå kontakt sier de at de skal rydde opp, men gjør det selvsagt ikke.

Hvorfor drive på slik?

Kanskje fordi man tydeligvis kan det i dette landet - som til stor grad har basert seg på at folk kan stoles på!

Noen innslag fra media:

https://drive.google.com/file/d/1WMTCmVBfBKV0Q-BLr53XDQY2TP-_UAmm/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1HtBWSxcKxT0ODp-O5Oy3BKO-fct6aUMB/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1X_9kqZirPvs_3LkApemVx62ZG0HoYTOJ/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/15V2txaCeAm8ozyhFqA3L5mQlunV5alOw/view?usp=sharing

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Etter at  ha lest de sakene så syntes jeg ikke at forhandleren virker så ille, f.eks oljelekkasje på en 12 år gammel skoda som i utgangspunktet er av veldig veldig dårlig kvalitet på å skal kreve 10000 kr i kompensasjon for det... Nei da går det over alle støvelskaft.

 

Edit men fins nok andre saker enn den skodaen som er verre og det avhenger av hva som er opplyst om bilen i annonsen. 

Endret av freddy85
Lenke til kommentar
freddy85 skrev (2 timer siden):

Etter at  ha lest de sakene så syntes jeg ikke at forhandleren virker så ille, f.eks oljelekkasje på en 12 år gammel skoda som i utgangspunktet er av veldig veldig dårlig kvalitet på å skal kreve 10000 kr i kompensasjon for det... Nei da går det over alle støvelskaft.

 

Edit men fins nok andre saker enn den skodaen som er verre og det avhenger av hva som er opplyst om bilen i annonsen. 

Poenget er jo at selger visste om denne feilen når han solgte bilen....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

STYR UNNA!

Kjøpte en billig bil av bruktbil invest via Finn.no FØR jeg hadde lest om di på nett.

viste seg at di solgte en bil med mangellapp uten å opplyse om det,  eu-godkjent stod det i annonsen.

fjærer og dempere hele veien, bremserør bak, bærearm og endeledd i front, pluss lydpotte

det blei noen tusen så jeg ringte di for å høre va som hadde skjedd, di var veldig hyggelig og vi blei enig om at vi skulle dele på utgiftene, men det kom aldri noe oppgjør.

trasig å gjøre seg til kjeltring for småpenger

sier ifra her sånn at andre som ikke har mulighet til å skru bil sjøl ikke blir sittans i fella

 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Eilev89 skrev (17 timer siden):

Jeg ble nesten lurt å kjøpe en bil som jeg etter litt research fant ut at de kjøpt med diverse mangler fra en privat selger for kun et par uker siden, reg. nr DL71661. Nå prøver de seg og har lagt den ut på Finn til mer enn doble prisen! STYR UNNA!

Tips Finn.no om det useriøse firmaet, så blir de utestengt fra Finn.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ser ut som de fortsatt driver på, dette er en Land Cruiser 100 som ble solgt for 30.000 som delebil. Bruktbil Invest selger den nå for 280.000.

Gammel annonse:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=192378264&fbclid=IwAR2ZkHijfkqfvEQ4C2mNYQ5m0iW4AjCNHG1RdEHNRSEhrtZMsn6Q_GPrbFI

BIS.thumb.jpg.48c4fa656a7fed332be06985de0de0f0.jpg 

Ny annonse:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=194600597&fbclid=IwAR2s5T5hVjpShU-85aPbuLzOtzwRdpwcT_j2U7iMA1oYV9DzxyKo6pJmM3E

BIS2.thumb.jpg.97a71844b4f68dcd803084bc7c564684.jpg

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Jeg kan si at om noen kjøper en bil billig, bruker penger på å få fikset den i god stand ...hva er galt med det.

Det er mulig at folk har gjort tabber tidligere. 

Men alle må.få lov å forandre seg til det seriøse.

Fortid er fortid 

Har selv handlet bil av de og er fornøyd.

Ryddig påkostet med seriøse mekanikkere, lakkerere og nye karosserideler etc og slitedeler.

Min erfaring er god.Så slutt å dømme andre.Alle burde gå litt i seg selv tenker jeg.

 

Lenke til kommentar
Fornøydkunde skrev (30 minutter siden):

Jeg kan si at om noen kjøper en bil billig, bruker penger på å få fikset den i god stand ...hva er galt med det.

Det er mulig at folk har gjort tabber tidligere. 

Men alle må.få lov å forandre seg til det seriøse.

Fortid er fortid 

Har selv handlet bil av de og er fornøyd.

Ryddig påkostet med seriøse mekanikkere, lakkerere og nye karosserideler etc og slitedeler.

Min erfaring er god.Så slutt å dømme andre.Alle burde gå litt i seg selv tenker jeg.

 

Enhver seriøs bedrift strekker seg for å blidgjøre kunder, og ikke lure dem trill rundt. Som er bevist gjort her flere ganger. Hvis det ikke er grunnlag for bærekraftig forretning, er det bedre å legge ned. Man må være kunde-orientert, ikke egen lommebok-orientert.

Endret av Taurean
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • Gjest låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...