Jump to content
Hes.

HUAWEI Mate 20 Pro tråden

Recommended Posts

Takk for det.

Jeg kommer nok til å returnere den til Power på åpent kjøp. Litt synd, men håper Huawei finner en god løsning for alle som opplever dette.

Kom akkurat fra Elkjøp selv. Ettersom problemet oppstod fire dager etter at jeg kjøpte den fikk jeg tilbud om å bytte den mot en ny Mate 20 Pro, eller en annen telefon. Lurer rett og slett på om jeg skal bytte den i en annen telefon. Har ingen tro på at dette går over før Huawei sender ut nye telefoner uten dette problemet.

Share this post


Link to post

Kom akkurat fra Elkjøp selv. Ettersom problemet oppstod fire dager etter at jeg kjøpte den fikk jeg tilbud om å bytte den mot en ny Mate 20 Pro, eller en annen telefon. Lurer rett og slett på om jeg skal bytte den i en annen telefon. Har ingen tro på at dette går over før Huawei sender ut nye telefoner uten dette problemet.

Bra du fikk det tilbudet. Trodde man hadde krav på ny vare når det oppstod feil så tidlig etter kjøp, men Power nektet. Dette problemet går nok ikke over av seg selv nei, og jeg mistenker at de som ikke har det i dag vil få det senere.

Share this post


Link to post

Bra du fikk det tilbudet. Trodde man hadde krav på ny vare når det oppstod feil så tidlig etter kjøp, men Power nektet. Dette problemet går nok ikke over av seg selv nei, og jeg mistenker at de som ikke har det i dag vil få det senere.

Skulle bare mangle. Å sende inn en telefon som er "Dead on arrival" er uaktuelt.

Share this post


Link to post

Snakket med Telenor i dag. Fikk beskjed om å enten angre kjøpet, (lol?) eller ta det som garantisak. Burde jeg bare levere inn telefonen og kreve ny med en gang?

Share this post


Link to post

Snakket med Telenor i dag. Fikk beskjed om å enten angre kjøpet, (lol?) eller ta det som garantisak. Burde jeg bare levere inn telefonen og kreve ny med en gang?

Vet ikke om det er noe poeng i å kreve ny før man vet at man får ny telefon fra et sortiment som ikke har dette problemet med skjermene.

Edited by Windoge

Share this post


Link to post

Jeg kunne tenkt meg å krevd en annen telefon. Da jeg ikke har noe ønske om å gå å vente på et parti med "gode" telefoner. Er et styr å overføre ting til en ny telefon flere ganger i måneden.

Share this post


Link to post

Jeg har kjøpt via telenor sin swap avtale, hos power. Er redd det bare blir knot når jeg leverer inn, at den blir sendt inn til service eller at jeg får ny tlf med samme skjerm, men vil ikke ha annen telefon heller, da denne bare er RÅ og synes ikke jeg finner noen andre som kan matche det

Share this post


Link to post

Snakket med en ansatt i Telenorbutikken som var veldig investert i saken. I følge han har Huawei selv utvidet DOA-garantien fra to dager til 30. Så alle med denne lyslekkasjen skal kunne benytte seg av angrefrist på telefonen.

 

Jeg kunne forresten ikke bruke fysisk Telenorbutikk til dette, da jeg har kjøpt den på nett..

Share this post


Link to post

Vet noen om det er forskjell på å bruke denne "rettigheten" kontra åpent kjøp på butikker som Power eller Komplett? Liker egentlig ikke å sende tilbake produkter på åpent kjøp.

Share this post


Link to post

Snakket med en ansatt i Telenorbutikken som var veldig investert i saken. I følge han har Huawei selv utvidet DOA-garantien fra to dager til 30. Så alle med denne lyslekkasjen skal kunne benytte seg av angrefrist på telefonen.

 

Jeg kunne forresten ikke bruke fysisk Telenorbutikk til dette, da jeg har kjøpt den på nett..

Elkjøp tok en helomvending i dag. De fant ut at siden telefonen var kjøpt via SWAP ble det reprasjon allikevel. Alt utenom hadde visstnok medført ny telefon der og da. Tenker at jeg venter en måned eller to mens verkstedene finner en løsning som gjør at de reparerte telefonene kommer tilbake med samme feil.

Share this post


Link to post

Vet noen om det er forskjell på å bruke denne "rettigheten" kontra åpent kjøp på butikker som Power eller Komplett? Liker egentlig ikke å sende tilbake produkter på åpent kjøp.

Jeg prøvde først å levere tilbake min mate 20 på reklamasjon. Men ble henvist videre til Huawei for reklamasjon/reprasjon. Tungvindt. Valgte da heller angrefristen og fikk umiddelbart levert den tilbake og venter på tilbakebetaling av beløp 1 uke etter.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Snakket med en ansatt i Telenorbutikken som var veldig investert i saken. I følge han har Huawei selv utvidet DOA-garantien fra to dager til 30. Så alle med denne lyslekkasjen skal kunne benytte seg av angrefrist på telefonen.

 

Jeg kunne forresten ikke bruke fysisk Telenorbutikk til dette, da jeg har kjøpt den på nett..

 

Hva ble det til at du gjorde? Måtte du sende den inn til Telenor per post? Må alt følge med, esken lader osv?

Sa han noe ang reperasjon/ny mobil? Og om de har fått nytt parti med fungerende mobiler? Og med DOA garantien, som du nevner, mener du da at man kan gå til Huawei og si den er DOA innen 30 dager?

 

Ønsker ikke å måtte bruke nesten 10k på en ny mobil også må den bli reparert

Share this post


Link to post

Hva ble det til at du gjorde? Måtte du sende den inn til Telenor per post? Må alt følge med, esken lader osv?

Sa han noe ang reperasjon/ny mobil? Og om de har fått nytt parti med fungerende mobiler? Og med DOA garantien, som du nevner, mener du da at man kan gå til Huawei og si den er DOA innen 30 dager?

 

Ønsker ikke å måtte bruke nesten 10k på en ny mobil også må den bli reparert

Må snakke med nettbutikken i morgen. Så vet ikke hva som skjer enda. Mannen jeg snakket med i dag sa at jeg skulle få hevet kjøpet.

Share this post


Link to post

Må snakke med nettbutikken i morgen. Så vet ikke hva som skjer enda. Mannen jeg snakket med i dag sa at jeg skulle få hevet kjøpet.

Ja fordi du vil ha pengene tilbake, og ikke ny Huawei?

 

Jeg ønsker ny Huawei, ikke reparet, og ikke fra ett dårlig parti. Men teit man må ringe nettbutikken, og ikke kan leveres inn i fysisk telenor butikk, såpass burde de kunne klare

Share this post


Link to post

Har problemet jeg også, men det vises jo kun når det er lavere lysstyrke på skjermen så merker det kun om kvelden når jeg trykker før jeg legger meg. Slike problemer burde ikke forekomme uansett prisklasse på telefon. Heldigvis er det noe som blir fikset gratis for oss. Venter til jeg vet at jeg får en fungerende skjerm tilbake før jeg leverer inn min. 

Dette er en såpass bra telefon at jeg takler dette lille problemet fram til de fikser det. Ikke noen andre telefoner som leverer det denne telefonen gjør.

Edited by Comma Chameleon
  • Like 1

Share this post


Link to post

Jeg sendte min inn på åpent kjøp idag. Får håpe de ikke steiler av ripene jeg har klart å lage. Mate 20 Pro har faktisk det dårligste glasset jeg noen gang har hatt på en smarttelefon. 

 

For utenom det så satser jeg på at mobil nr tre denne høsten blir en bedre opplevelse :) Hittil så har jeg vært mest fornøyd med sjefens gamle P10 som jeg får låne fra jobb. 

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...