Gå til innhold

HUAWEI Mate 20 Pro tråden


Hes.

Anbefalte innlegg

Flere som bruker Nova Launcher og opplever trøbbel etter siste oppdatering (153)?

 

Får opp varsel fra Smart Recovery om at Nova har kræsjet systemet... Andre gang nå etter jeg oppdaterte i dag morges og aldri problem før.

Oppdaterte til 153 for tre dager siden. Nova har vært stabil så langt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg skal laste ned f.eks en PDF fil fra Facebokk så skjer det ingenting når jeg trykker på filen i appen. Før kom det opp et varsel der jeg så at vedlegget var nedlastet. På iPhonen jeg hadde før ble vedlegget lastet ned og åpnet automatisk. Noen som vet om dette går an å gjøre på mate`n?

Lenke til kommentar

Savner smart lock, altså funksjonen hvor du kan holde mobilen ulåst når den er koblet mot kjent bluetooth enhet. Har brukt det på samtlige mobiler jeg har hatt, men klarer ikke finne det noe sted i EMUI innstillingene. noen som vet hvor den er gjemt?

 

edit: glem det, fant den nå ved å søke doh!

Endret av madmats
Lenke til kommentar

Power har tilbud på Mate 20 pro resten av denne uka til 8000 kr.

 

Kjøpte den på release men hadde problemer med grønnfarge i skjermen, så returnerte den. Noen som vet om det er større sjanse for en frisk modell nå enn tidligere?

Kjøpte min for drøy uke siden eller så. Kjøpte den i Telenor butikk, men før jeg bestemte meg sa jeg at jeg var bekymret for den feilen du nevner og at jeg har lest mange rapporter om det på nettforum. Selgeren sa at de var vel klar over problemet, og at Huawei også var det. Feilen skulle være løst nå, sa han, og ingen av modellene de hadde i butikken hadde den feilen lenger. Jeg sa at jeg fortsatt var bekymret fordi jeg var ganske pirkete på det området. Han sa at problemet hadde vært på de første partiene av telefonen, og ikke var der lenger.

 

Jeg kjøpte derfor, og ikke sett noe til problemet med skjermen heller. Kjempefornøyd!

 

Hver gang jeg har kjøpt mobil tidligere har jeg vært misfornøyd med kameraet på de. Det gjelder tidligere Samsung modeller, inkl. Galaxy S8+ som var min siste, og tidligere Huawei P9 og diverse Samsung, Sony og iPhones opp igjennom. Jeg hadde nok forventet den omtrentlige kvaliteten som de har gitt, men så har jeg vel blitt litt lurt av hypen og anmeldelsene av disse telefonene allikevel. Foto er min store hobby, så jeg vet jo at de mikroskopiske sensorene og objektivene ikke kan levere det som kameraene mine kan.

 

Men... Huawei Mate 20 Pro er det første mobilkameraet som jeg er fornøyd med. Som sagt, fysikkens lover når det gjelder hva en sensor kan levere er jo gjeldende. Men det gjøres mye fiffig med software som gjør at jeg får resultater som jeg faktisk vil beholde iblant. Erstatter ikke kameraene mine på noe vis, men er et fint tillegg som jeg kan bruke i blant når kameraet ikke er med. Faktisk er bildene såpass bra at jeg i noen tilfeller kanskje, kanskje, kan legge igjen kameraet hjemme (Type familiearrangementer, middager osv...), skiturer osv... Vidvinkel objektivet er veldig artig å bruke faktisk.

 

Jeg har lest at det var modeller med skjerm fra LG som hadde feil, men ikke sikker på det. Min telefon har ikke skjerm fra LG. Husker ikke hvilken leverandør det var i farta.

Endret av Dr.Peedee
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Noen som vet om det er noe måte å låse telefonen til apper (at man må skrive inn kode for å komme ut av appen)? Slik som på Samsung og iPhone? Veldig greit når ungene sitter på telefonen...

Jeg fant ut av det. Hvis noen andre lurer på det samme: Innstillinger - sikkerhet og personvern - flere instillinger - en-appmodus.
Lenke til kommentar

Hei,

 

av en eller annen grunn nekter telefonen min, en helt ny Huawei P20 Pro å oppdatere til siste Android versjon, altså 9. Har en kompis som fikk oppdateringen for flere uker siden, nøyaktig samme telefon.

 

Er fortsatt på EMUI 8.1.0. HiCare appen sier også at "your system version is up to date".

 

Noen som kjenner til problemet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hei,

 

av en eller annen grunn nekter telefonen min, en helt ny Huawei P20 Pro å oppdatere til siste Android versjon, altså 9. Har en kompis som fikk oppdateringen for flere uker siden, nøyaktig samme telefon.

 

Er fortsatt på EMUI 8.1.0. HiCare appen sier også at "your system version is up to date".

 

Noen som kjenner til problemet?

Gradvis ut-rulling, den kommer nok etterhvert, du får bare smøre deg med tålmodighet. 

Lenke til kommentar

Hei. Har satt på spnn beskyttelses glass på telefonen. men nå vil ikke fingerprinten fungere. noe har beskyttelse montert som fortsatt kan bruke finger id?

Ingen beskyttelseglass fungerer har jeg fått inntrykk av (jeg har testet 4 forskjellige), må gå for sånn silikon greier istedenfor, da fungerer det.

Jeg har denne nå: https://www.ebay.co.uk/itm/ScreenKnight-Huawei-Mate-20-Pro-SCREEN-PROTECTOR-Military-Shield-Curved-Fit/153241976699

Lenke til kommentar

Ærede forumister!

 

Beklager hvis dette har vært diskutert før, men er det mulig å få varsler med tall på gmail-iconet? Startskjerminnstillinger/skiltikoner for apper lister en haug med apper som har funksjonaliteten (facebook, outlook, messages etc), men ingen gmail å se...

 

TT

En mulighet er NovaLauncher med Tesla Unread, men spørs om det funker på Android Pie enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...