Gå til innhold

Dette er nye iPad Pro med tynne rammer og Face ID


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Men uten trackpad eller støtte for ekstern mus er det temmelig håpløst å bruke Remote Desktop. iPad Pro er rett og slett uegnet for alt som ikke er designet for touch.

At den nå endelig får støtte for ekstern skjerm, er første steg i retning av å gjøre seg fortjent til et “Pro”-navn. Kanskje de også har klart å fikse volumknappene, slik at de ikke virker motsatt av det som er naturlig i landskapmodus.

Tia...,

Remote desktop er sjeldent helt opptimalt, verken fra ipad eller pc/mac. Men jeg har

brukt både chrome remote, team viewer og Astropad Studio uten store problemer. Både via internett, på samme

wifi og via kabel. Astropad Studio med kabel (og endabedre: med lunn display "dongle" ) er nok absolutt den

beste komboen om du vil "fjernstyre" en Mac.

 

På jobben min er det ipad pro som er arbeidshesten iløpet

av dagen. Jeg har også en arbeidsstasjon med 4 skjermer.

Hvor det er Mac mini på 2 og Windows bærbar på de 2

andre. + synergy symless installert for å bruke samme mus

og tastatur på alle skjermene. Men disse blir ikke like mye

brukt som ipaden.

 

Derimot regner jeg ikke med at det passer like bra For alle andre.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

12 000 gitt.. ja ja

 

12000?

8890, og betydelig kraftigere specs enn en laptop til 9000kr.

 

 

5gen Surface pro ligger et sted mellom 9-25k den og.

 

Personlig ville jeg heller gått for en Ipad Pro 12,9 256gb med celuar enn en surface til samme pris

 

Men så brukes gjerne en iPad til Candy Crush og Tinder, mens en fullverdig Windows Pro-maskin, som en Surface er, brukes til arbeid, og ikke tenåringsaktiviteter. Så 12,000 kroner for en Candy Crush-maskin er latterlig. Betaler heller 15,000 for en Surface Pro 6, enn 12,000 for en iPad Pro.

Ingen bruker en iPad pro til candy crush, da kjøper man en vanlig iPad 2018.

Om du vil ha en surface til 15000 isteden for en iPad til 8890 (hvor du får 12 000 fra vet ikke jeg)

Så får det være din sak, men iPaden koster halvparten og har betydelig bedre specs.

 

Foreslår at du oppdaterer deg litt, isteden for å slenge rundt med løgn.

Driver enn med bilde/filmbehandling er iPad absolutt perfekt.

Er ikke noe problem å komme opp i 12.000. 11-tommer med 256 GB lagring og cellular er 11.415,- Merlagringsplass blir det over 13.000

Lenke til kommentar

iPad Pro og Surface Pro er to nokså forskjellige produkter. Surface Pro er en Windows PC forkledd som et nettbrett og fungerer deretter. iPad Pro er et råflott nettbrett som Apple insisterer på at skal kunne erstatte en PC.

 

For min del så klarer aldri en iPad, om den så heter Pro eller ei å erstatte en PC. Det er alt for kronglete å jobbe på, det mangler fremdeles en god bråte med applikasjoner og ting jeg trenger i min profesjonelle hverdag som jeg er helt avhengig av om jeg da ikke skal sitte å jobbe i terminalapplikasjoner som Microsoft Remote Desktop osv som jo ikke akkurat byr på noen optimal opplevelse det heller.

 

Samtidig så er jo iPad Pro et råflott nettbrett. Med knallgod skjerm, fryktelig god ytelse, byggekvalitet og hele pakka. Et bedre nettbrett får du strengtatt ikke og utvalget av gode touchapplikasjoner for nettbrett finnes ikke. Men for meg personlig så har behovet for en slik enhet sunket betraktelig etterhvert som størrelsen på telefonene har økt. Nettbrett er perfekt som en PC-erstatter for de med temmelig begrenset bruk og behov hvor det meste sentrerer seg rundt konsumering av innhold men til disse så går man neppe for en iPad Pro.

 

 

Surface Pro er egentlig helt motsatt. For min del så synes jeg det er temmelig udugelig som et nettbrett. Utvalget av touchoptimaliserte applikasjoner, ja rett og slett "apps for nettbrett" er jo helt horribelt dårlig og tilnærmet ikke-eksisterende. Så Surface Pro blir mer som å bruke en Windows PC i nettbrettformat og for meg så gir det fryktelig lite merverdi. Da tar jeg mye heller en tradisjonell bærbar med bedre støtte og tastatur. Surface Pro hadde fungert så utrolig mye bedre om Microsoft faktisk hadde hatt et økosystem av apper som gjør at det hadde fungert mer som et faktisk nettbrett når du har det i nettbrettmodus, men så lenge det er helt fraværende så blir det temmelig meningsløst spør du meg.

 

 

Men hva folk bruker disse enhetene til er jo temmelig varierende. For de som driver med mye tegning så ser jeg fort for meg at iPad Pro fort er en veldig aktuell enhet å bruke i profesjonelle sammenhenger.

100% enig

 

Her i huset har alle iPader nå blitt vegghengt for å styre smarthuset, så de fikk sin bruk til slutt. Men når du snart for telefoner på størrelse eller større enn skjermen til Nintendo Switch føler jeg at nettbrett har liten betydning. Flott for de som driver og tegner sikkert osv, men litt overkill til surfing etc

Lenke til kommentar

Nå begynner det virkelig å ligne noe på tablet fronten.

 

At iOS / Android kontra et PC OS (Windows / Mac OS) ikke gjør de samme oppgavene like bra er vel strengt tatt forventet. Og det er helt klart enkelt arbeidsmåter hvor en vanlig pc er svært vanskelig å slå p.t. Folk har vært inne på det med remote desktop, og app development feks, terminal etc. iPad 2018 er myntet på de som jobber kreativt, gjerne med tunge desktops og tegne-tablets ved siden av. De har nå et dyrt men godt alternativ på farten. 

 

Når jeg tenker meg om, er det svært mange av mine arbeidsoppgaver som kan løses meget godt på en tablet som dette. Og mange av de som går raskere på en tablet kontra en pc. Det er noe med batteritid, og applikasjoner som er skreddersydd for OSet som fungerer meget godt. Spesielt koblet sammen med et godt tastatur.

 

Jeg hadde for noen år tilbake en iPad pro 9.7", og foretrakk den fremfor laptopen til enkle arbeidsoppgaver. Mail, MS Office (notater) web, og noen kreative applikasjoner fungerte bedre enn på pcen. Så det er spennende tider. 

 

Nå får vi håpe at Kirim (huawei) eller noen av android SoC'ene kommer tilgjengelig på tablets også. 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...