Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilstørrelse (Ford Galaxy vs Mercedes Benz Vito)


Star Fox

Anbefalte innlegg

Morn folkens.

 

 

Jeg er en av de som har sertifikat, men som knapt bruker bil. Nå skal jeg kjøre flyttelasset mitt fra Sveits til Norge, og i den forbindelse må jeg leie en bil. Da jeg flyttet fra Norge til Sveits fikk jeg plass til alle tingene mine i en stasjonsvogn, men jeg har da skaffet meg en del nips her nede etter fire år og trenger da noe som er litt større. 

 

Jeg tar ingen møbler med meg, men har PC, monitorer, og antakeligvis seks flytteesker og muligens bitte litt til. 

 

Så nå står jeg mellom å velge å leie en Ford Galaxy (eller liknende) eller en Mercedes Benz Vito (eller liknende). Jeg har lest litt på nett og der har det stått litt av hvert om Vito - blant annet at man ikke kan legge ned setene skikkelig og at man må demontere dem og ta dem ut av bilen for å frigjøre plass. Noen som kan bekrefte det? 

 

Noen som vet hvordan plassen bak er i SEAT Alhambra, VW Touran / Sharan eventuelt? Når jeg leier bil kan jeg bare velge klasse og ikke nøyaktig bilmodell. I klassen til Ford Galaxy finner man bl.a. Alhambra og Touran/Sharan.

 

Det er ikke aktuelt å leie en dedikert varebil som Sprinter eller Transit da leiebilselskapene forlanger fantasipriser for dem. :') 

 

(Og før noen spør, ja det blir dyrere å sende flyttelasset med Posten)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flyttelass med bøker blir fort tungt. S-maxen min som knelte forbløffende fort med flyttelass. Tror Vito tar mer vekt.

Har heldigvis "bare" 1,5 flytteesker med bøker, og tror ikke det utgjør mer enn 40-45 kg! 

 

På Galaxy kan du i hvertfall legge ned setene så det blir helt flatt frem til førersetet.

 

Galaxy

The Galaxy has a 300-litre boot with all seven seats in place, 1,301 litres with the third row down and 2,339 litres with just the front two seats in place.

Vito

Unlike most MPVs, like the Ford Galaxy and Citroen Grand C4 Picasso, you don’t have to trade space for people for luggage room. The standard V-Class has a 610-litre boot, while the Extra Long has a barely believable 1,410 litres of space.

By comparison, the Galaxy can only muster 300 litres will all seven seats in place, and even as a five seater, it can ‘only’ manage 1,301 litres.

 

Tror ikke du kan legge ned setene på Vitoen, så den er begrenset til 610 liter (eller 1410 liter for extra lang modell?) mens Galaxyen har 2339 liter om du legger ned setene.

Ja, det var det jeg mistenkte. Da tror jeg ikke at klassen som inkluderer Vito lønner seg. 

Lenke til kommentar

Kan du ikkje ta ut setene av Vitoen? Då blir det jo straks mykje meir plass.

 

Vet ikke hvor heldig det er mtp. at det er leiebil? 

er det gammel sharan? 

jeg har sharan 2006 mod, på denne legger men ikke ned seter... man tar dem ut... lengde innvendig nede ved gujvet uten bakseter er 205cm... lastekapasitet nesten 800kg

Siden det er en leiebil antar jeg at det er 2017- eller 2018-modell. 205cm er svært... spesielt mtp. at Sharan også er høyere enn en vanlig stasjonsvogn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...