Gå til innhold

Bra nok gjennomstrømming av luft i Fractal Design Define R4 med mange disker?


Anbefalte innlegg

Jeg har per i dag en Fractal Design Define R4 Black Pearl som ikke i en fjern fremtid skal bli nedgradert til å bli brukt som server. Planen er å sette inn 4-6 harddisker og disse vil bli festet i holderen for dette som følgelig vil stå i veien for viftene som blåser inn luft på forsiden av kabinettet. Vil dette egentlig være til hinder for kjøling av kabinettet? Bør jeg gå for et rack-kabinett som gir bedre luftgjennomstrømming for harddiskene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er null problem. sier jo seg selv det at dersom det er plass til x antall disker i kassa, så er kjølinga god nok også

 

dessuten er arbeidstempen på hdd best mellom 30 og 40 grader, om de blir mye kaldere/varmere enn det så slites de raskere.

 

jeg har selv 7-8 disker i mitt R5 kabinett og de er ikke spes varme, selv om de står midt i stua

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Jeg har per i dag en Fractal Design Define R4 Black Pearl som ikke i en fjern fremtid skal bli nedgradert til å bli brukt som server. Planen er å sette inn 4-6 harddisker og disse vil bli festet i holderen for dette som følgelig vil stå i veien for viftene som blåser inn luft på forsiden av kabinettet. Vil dette egentlig være til hinder for kjøling av kabinettet? Bør jeg gå for et rack-kabinett som gir bedre luftgjennomstrømming for harddiskene?

 

Øverste hdd cage kan du snu 90 grader, da får du langt lavere temp og bedre flyt av luft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...