Gå til innhold

FEATURE: 10 ting du bør vite før du spiller Red Dead Redemption 2


Anbefalte innlegg

Det hørtes ut som om det er noe voldsomt med dilling og dalling i RDR2. Klippe seg og stelle med kjæledyr og ta vare på venner og vaske seg og både det ene og det andre som verre er. Dette er jo ting i RL jeg ikke kan fordra å forholde meg til og det er rett og slett utrolig lite givende å forholde seg til det i en spillverden og. F.eks var craftinga i Botw med på å ødelgge opplevelsen min mye i det spillet. Det tok jo år og dag å bare samle forskjellig drit for så å måtte se en for lang animasjon mens man kokte i hop skiten. Styrer unna dette spillet enn så lenge og tar heller en runde til i Dark Souls 3. ☺️

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hørtes ut som om det er noe voldsomt med dilling og dalling i RDR2. Klippe seg og stelle med kjæledyr og ta vare på venner og vaske seg og både det ene og det andre som verre er. Dette er jo ting i RL jeg ikke kan fordra å forholde meg til og det er rett og slett utrolig lite givende å forholde seg til det i en spillverden og. F.eks var craftinga i Botw med på å ødelgge opplevelsen min mye i det spillet. Det tok jo år og dag å bare samle forskjellig drit for så å måtte se en for lang animasjon mens man kokte i hop skiten. Styrer unna dette spillet enn så lenge og tar heller en runde til i Dark Souls 3. ☺️

 

Du har et aldri så lite poeng. Spillopplevelsen blir ufokusert av alt dillet, og man merker at man har ikke lengre er tjue år gammel og fortsatt kan bruke åtte timer på å fange fem eseler for en eseløre-caps.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har fått spilt et par timer nå, nettopp kommet meg til andre kapittel.

 

Spillet har startet sinnsykt bra, men jeg merker at det er veldig overveldende, kunne tenkt meg mer fritid sånn at man får satt seg ned skikkelig.

 

Hørte en fyr som ble angrepet av en cougar, sprang til unnsetning, men cougaren satt tenna i halsen min før jeg rakk å dra opp pistolen! Det skjedde vel i løpet av to sekunder, liker at dyrene er litt mer fryktinngytende enn de var i rdr1.

Lenke til kommentar

uten å ha lest artikkelen, men vil gi ett tips, gi faen i hva folk sier du skal og bør gjøre, spill spillet slik du selv vil for faen.

jeg holder meg borte ifra alt som har med dette spillet å gjøre intil jeg har kjøpt og rundet det,da jeg vil ha en genuine opplevelse uten ytre innvirkninger fra folk som tror de vet best.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje du burde lest artikkelen. ;) Eller i alle fall denne delen:
 
Red Dead Redemption er et enormt spill med massevis av ting å se på, interagere med og oppdage, og slik jeg ser det er det ingen korrekt måte å spille det på. Hvis du vil ignorere hovedhistorien og i stedet tilbringe dagene som en livsfarlig gambler rundt pokerbordet i Saint Denis, er dette fullt mulig og helt i din rett. 

Vil du jakte på dyr i 20 timer, ser jeg for meg at dette ikke bare er en fullverdig spillestil, men også svært fornøyelig.

 

Har akkurat kommet til leiren, så blir nok å utforske verden nå. Historien kan nok vente en stund. Dukket bare inn hit for å nevne at de som har en hest via pre-order osv kan finne den i en stall et eller annet sted. Aner ikke hvor, men leste det i en guide. Har en war horse fra pre-order jeg vil prøve å finne. :)

Lenke til kommentar

Jeg reagerte også på det, men tror det ligger i hvilken konsoll man spiller på. Fargene på Xbox One X versjonen min er langt fra så overdrevne.

 

Og til han som foreslo å justere fargene på TV. Jeg har monitor og PS4. Jeg gidder ikke å mikke med å endre farger i PS4, for det er der jeg behøver å stille det inn i så fall. Skal jeg liksom måtte tone ned fargene til mer kjedelige naturlige farger, for så at dette går utover Netflix-titting. Det kan jo hende det er feil farger i Netflix for all del, men der vil det naturligvis variere alt etter hvilken filmskaper man ser film i fra.

 

Det er delte meninger om farger, og dette er selvsagt ikke fotografering hvor riktig fargebalanse blir viktigere om man ønsker naturlig opplevde farger slik øye fanger det fra natur/bybilde..

 

Til spillopplevelsen:

 

Jeg har allerede hatt mye glede av spillet.

 

Har klart å komme meg litt rundt. Om det tok to timer å klokke seg gjennom angrepet i fjellheimen for så å komme til den åpne "mud"-verdenen vet jeg ikke. Var litt artig, så jeg glemte bort tiden jeg :)

 

Jeg har fått til en god del, men pengeflyten gjenstår å få til skikkelig. Og det som er litt sjarmen med det er jo å ikke få dette røpt. Har fått til et trofé for noe, og man lurer alltid på om en handling leder til noe bra, eller om det er waste of money. Litt om leiren din, og om det er et smart valg:

 

 

Å donere penger til felleskassen, lønner det seg? Man kan jo lure litt på om pengene forsvinner i gapet da.

 

 

De forsvinner ikke fra din bruksmulighet, men hvor mye verdi de har i felleskassen kontra bruk andre steder i spillet har jeg ikke oversikt over enda.

 

Donerte en gullbarre:

 

 

Fikk bruke den på teltoppussing. Men vet jo ikke om det ga noen særlige fordeler til gjengen/fellsskapet. Nå lurer jeg litt på om hvor bra pengebruk på nye "hitch your horse" plasser i leiren er verdt noe. Men først må jeg grinde, finne skatter, stjele og sånn for å få tak i pengene til å prøve det ut

 

 

 

 

Det er jo sjarmen med spillet.

 

 

 

Fant en dude på en veranda et sted i spillet. Som forsøkte å lokke meg inn.

 

Sted:

 

"Krokodilleland"

 

 

Hendelse:

 

Han slo meg i bakhode når jeg valgte å prøve lykken. All hans oppførsel tilsa at det ville gå meg ille. Og det gjorde det. Men her var det antydninger om at jeg kanskje hadde blitt voldtatt av denne mannen, men det ble ikke fortalt meg eksplisitt.

 

Så stengte han seg inne. Forsøkte en molotov-cocktail, men huset brant ikke ned. Gadd ikke forsøke med dynamitt. Aner ikke hvilke skatter som befant seg eller ikke befant seg inni huset hans, dersom jeg hadde forsøkt å drepe han. Siden det var styrt spill, så er det ikke sikkert jeg hadde greid å true, drepe han. Den sleipe ålen. Men vet jo ikke dette nå.

 

Men dette var tydeligvis en morsom karakter, og en som er verdt å forsøke å undertrykke/drepe til sin fordel. Synd Rockstar er så politisk korrekte i denne spillscenen, og ikke fortalte om voldtekten. :p

 

 

Hvorfor taper man ikke mer på å bli tatt til fange eller drept mhp. inventar på spillkarakter/hestepakkutstyr og ting og tang man har samlet.. Til og med penger sitter man jo igjen med etter å ha blitt overfalt, drept (merkelig). Det ville jo økt vanskelighetsgraden på spillet, men er jo også en slik hendelse som man som spiller hadde forventet at burde skje en.

 

Fant en dude med et skattekart. Har tilgode å finne den gjemte skatten. Har funnet et par liknende skjulesteder, lett en god del, men må ha funnet feil steder. Vært på to turer til nå.. uten å lykkes. Kanskje jeg må på mange mange flere turer før riktig sted blir funnet.

 

Dette er riktig grep av Rockstar. Det lokker en ut på større eventyr litt raskere enn man kanskje ellers ville funnet på`?

 

 

"Fjellheimen"

 

 

Fant en blind mann som tigget en dollar.

 

 

Langs en ferdselsvei.

 

Var nå så skremt av verandamannen, at jeg ikke turte å lytte ferdig på den betalte spådommen hans.

 

Holdt klokelig avstand, men det endte med at hendelsen ble låst ned for nå. Så fikk jo ikke hørt hva han hadde å fortelle.

 

Var redd for at han skulle dælje til meg med vandrestokken sin.

 

 

Har også truffet en "arkeolog".

 

 

En kvinne som "urettmessig" driver å graver privat.

 

Hver gang jeg nærmer meg henne så stikker hun bare av. Har forsøkt å fange henne med lasso, til ingen nytte. Hun er en "maratonløper".

 

Kan dette være løsningen, jeg vet ikke enda:

Å måtte bruke penger på nye klær. Byklær, forretningsmann eller liknende? Kanskje hun ikke blir så redd da.

 

Ellers har jeg ingen andre idéer nå. Er jo sjarmen. Om det blir for vanskelig etter noen dagers prøving og feiling, så kommer jeg nok til å google løsning

 

 

 

 

Er glad jeg har Thoroughbred kjøpt gjennom Ultimate edition. Har ikke testet krigshesten i arsenalet. Men du må finne disse hestene. Det er så enkelt, og man blir ledet til det også. Så jeg røper nesten ingenting.

 

Den Thoroughbred er fin å ha når man har ymse "Bounties" over hode sitt. Noen ganger så er bounty hunters så ivrige at jeg såvidt klarer å holde de på avstand, mens jeg må sirkle på hesterygg for å ta ned en 6-7 blodtørstige menn.

 

Husker ikke stats på krigshesten, om den er like rask. Men er vel bare å gå tilbake å sjekke det opp igjen. Fant disse forhåndsbetalte hestene når:

 

Har full bonding mellom meg og Thoroughbred trophy (trofeet) nå.

 

 

Ble invitert med på bjørnejakt, som er en måte å finne stedet med forhåndsbetalte hester.

 

 

Ellers så har jeg observert at:

 

 

Thoroughbred finnes uti villmark og et annet sted.

 

Men da tror jeg du risikerer å miste hesten nå og da, at den ikke er din for alltid.

 

Endret av G
Lenke til kommentar

Hørte en fyr som ble angrepet av en cougar, sprang til unnsetning, men cougaren satt tenna i halsen min før jeg rakk å dra opp pistolen! Det skjedde vel i løpet av to sekunder, liker at dyrene er litt mer fryktinngytende enn de var i rdr1.

Høres lovende ut at villdyr er mer enn bare skyteskiver. For øvrig har vi et par brukbare ord for cougar på norsk ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helsikken. Fant stedet på skattekartet. Og der fant jeg:

 

 

Et nytt skattekart. Ser ut å være en sånn langkjedet greie. Montro om det er en skatt eller noe pranks helt til slutt.

Fant et halskjede også. Tvilsomt at kjedet er verdt mye.

:p:mrgreen:

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Du skulle kjøpt deg ps4 pro, :)  venter mitt i posten snart. :green:

Skytespill med kontroller, nei takk.

Om du tror dette er et skytespill, så har du misforstått.

 

men det er virkelig tastatur og mus som gjelder når man først har prøvd det.

 

Tror du folk foretrekker konsoll fordi de ikke har prøvd mus og tastatur?

 

Jeg har hatt skikkelig gaming-PC de siste 20 årene, men vender alltid tilbake til konsoll. Det er der de beste spillene er, og det er det som betyr noe. I tillegg er det mye lavere terskel for å starte opp et nytt spill. Men PC har sine meritter det også. Men jeg har altså prøvd mus og tastatur. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om du tror dette er et skytespill, så har du misforstått.

 

 

Tror du folk foretrekker konsoll fordi de ikke har prøvd mus og tastatur?

 

Jeg har hatt skikkelig gaming-PC de siste 20 årene, men vender alltid tilbake til konsoll. Det er der de beste spillene er, og det er det som betyr noe. I tillegg er det mye lavere terskel for å starte opp et nytt spill. Men PC har sine meritter det også. Men jeg har altså prøvd mus og tastatur. ;)

Har spilt RDR1 og min følelse er att det hadde vært langt bedre med mus og tastatur, i likhet med mer eller mindre alle spill som har noen form for skyteaction.

 

Ja, jeg tror alle som spiller skytespill på konsoll hadde valgt å spille det med mus og tastatur om de først hadde prøvd det.

 

Jeg er totalt uenig, mange av de virkelig klassiske spillene er jo på PC, PC er jo også plattformen med både flest spill og flest "exclusives".

 

På hvilken måte er terskelen lavere? Først vente på update, så er det for lite plass på den crappy HDDen, så må man slette noe, så laste ned update, så kan man spille? (og om man har flaks får man kanskje 60FPS)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...