Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Parasitter i menneske kropp


xrays

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi har alle parasitter i kroppen i variert grad mengde. Dette har jeg erfart selv og sett, tenkte ikke å bruke tid til å forklare og forsvare innlegget.

Har allerede i hus remedier, men lurte på om ekstra tips.

 

Jeg bruker noe nå og har detox symptomer btw.

 

 

Endret av Omnia vincit amor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Er det noen som har et tips på

rensekur som er ekstremt bra for å få fjærnet rubbel og bit av parasitter?

 

Dersom du er syk, og tror dette har med parasitter og andre typer bakterier skal du ta kontakt med fastlegen din, og ikke brukere på et forum. 

 

Ingen på dette forumet kan hjelpe deg så godt som legen, og i verste fall kan anbefalinger her være direkte helseskadelige. 

 

Derfor ber jeg deg om å ta kontakt med legen din istedenfor å kaste bort din tid her. 

 

Nå ser jeg du nevner detox symptomer. Har du funnet dette ut ved hjelp av googling? Isåfall skal du se vekk fra det og ta kontakt med legen din som skrevet over! 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Nei ikke det akkurat.

 

Man kommer sjelden noen vei med i gå til legen idag over småplager. Det er ikke lagt opp slik i dagen tid. Dette vet du sikkert godt selv. Da kommer man mye lengre med egenforskning. Dette vet du sikker selv eller kommer til å erfare ila livet ditt garantert ?

 

Ja detox har jeg gjort før så kjenner til symptomene.

 

 

Endret av Omnia vincit amor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Nei ikke det akkurat.

 

Man kommer sjelden noen vei med i gå til legen idag over småplager. Det er ikke lagt opp slik i dagen tid. Dette vet du sikkert godt selv. Da kommer man mye lengre med egenforskning. Dette vet du sikker selv eller kommer til å erfare ila livet ditt garantert

 

Ja detox har jeg gjort før så kjenner til symptomene.

 

Nei, det vet jeg faktisk ikke fra erfaring nei. 

 

Når jeg er syk, så oppsøker jeg legen. Jeg søker ikke opp om de forskjellige symptomene da dette overhode ikke er sunt, og det er også frarådet. 

 

Du skal og bør gå til legen framfor å drive å dikte opp dine egne bilder om hva som feiler deg.. Om du virkelig er så dårlig så får du heller be legen om å henvise deg videre til et sykehus som kan ta en titt på hva som er gale. 

 

Jeg har en lang sykehistorie selv, og har flere kroniske sykdommer, så jeg vet godt hvordan jeg skal håndtere det dersom jeg blir syk: OPPSØKER LEGEN!

 

Og jo, det er absolutt lagt opp til at små og store problemer i helsen skal taes av legen.. Tror du virkelig folk er på døden før de går til legen? 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Vi har alle parasitter i kroppen i variert grad mengde. Dette har jeg erfart selv og sett, tenkte ikke å bruke tid til å forklare og forsvare innlegget.

Har allerede i hus remedier, men lurte på om ekstra tips.

 

Jeg bruker noe nå og har detox symptomer btw.

Hva slags "i hus remedier"?

 

Detox er bare tull og svindel.

Lenke til kommentar

Det startet med at jeg ble tipset om et et middlel for candida rens in case jeg hadde for mye av et i kroppen og med det resultat at jeg fant ut jeg hadde mye flukes parasitt (leverfluke) og toppet seg da jeg min forskrekkelse fant en lang orm og da mener jeg ..lang og jeg tørr ikke engang skrive hvor lang. Jeg tror dette middelet i grunn gjorde endel, men den er ikke akkurat foreskrevet til parasitter, selv om den drepte endel likevel.

 

Dette er  1 1/2 år siden nå, så nå tar jeg opp tråden og starter med parasitt rens og skal senere gå igang med leverrens (flush)

Ja jeg har jo skjønt at det ikke er så populært å skrive dette her, da, og så hvorfor skal jeg nevne hvilket remedie jeg har i hus når du skriver at Detox er tull og svindel?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Dette er  1 1/2 år siden nå, så nå tar jeg opp tråden og starter med parasitt rens og skal senere gå igang med leverrens (flush)

Ja jeg har jo skjønt at det ikke er så populært å skrive dette her, da, og så hvorfor skal jeg nevne hvilket remedie jeg har i hus når du skriver at Detox er tull og svindel?

 

Fordi du skriver om en behandlingsmetode som overhode ikke er vitenskapelig bevist at virker, og derfor er det useriøst å bedrive og tro at det fungerer. 

 

Også spør du om råd om hvordan å faktisk bli kvitt dette, da sier vi til deg at du bør oppsøke din fastlege da det er han/hun sin jobb å finne ut av hva som er galt, og hvordan på effektiv måte løse det. 

 

Å gå til alternative behandling er helt OK, jeg er ikke imot det, jeg har et familie medlem som er aktiv i de kretsene der, men til og med hun forstår og er enig i at det er mye tull der, og den behandlingsmetoden du nevner her en av dem. 

 

Det er ingen av oss her på forumet som vil noe annet enn at du skal bli frisk for disse parasittene, men da må du oppsøke legen din og få det på det rene hvordan han anbefaler at du går fram. Om du som enkeltperson går fram så kan det godt være at det går fra vondt til verre! 

 

Jeg skriver ikke dette til deg for å tråkke på deg, men faktisk for å strekke ut en hånd og si at du bør våre obs på at du blir lurt! 

Lenke til kommentar

Som påpekt av andre - detox er skapt av kvakksalverbransje som tror at urter og lignende har evne til å "avgifte" kroppen. Vi har leveren (blant annet) som gjør denne jobben absolutt hele tiden. Samtidig har jeg forståelse at personer som ikke har hatt fysiologi blir lurt. 

Det er samtidig mulig å gjennomskue - om kosttilskudd x fjerner og/eller renser kroppen, så vil det bety at dette er demonstrert (for ingen tar vel udokumentarte påstander for etablert sannhet?) Da kan man spørre vedkommende:

- Hvilke giftstoffer? (Kan du nevne en av disse?) 
- I såfall hvilke mekanismer? 
- Hvordan er dette målt og dokumentert? 

Dog, det finnes noen typer mat, med plantestoffer som er i stand til å binde seg til giftige metallioner som danner komplekse strukturer. Det kan tenkes at et regelmessig inntak over tid gir helsegevinster. Noe helt annet er å misbruke konseptet innen kelatterapi og slik hevde at detox-kurer fungerer.

Endret av Dukien
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er opp til hver enkelt å finne sin egen sannhet, ved å studere.

 

Mye er sant nok påstander for å tjene penger og at det ikke fungerer særlig godt enten det er detoks eller andre tema. At detox ikke virker er bs. Levra blir nedsarvet og overbelastet etterhvert. Da må man finne ut hva som fungerer for å rense - og ikke tro på alt heller, forsøke og feile og kjenne etter - 

Hvordan skulle fast legen hjelpe med som ikke er fan av parasitter eller for mye candida overvekst-teorier? Egentlig?

Lenke til kommentar

Dette er også er interessant felt jeg skulle ønske jeg visste mer om. Det er mange parasitter i dyreverdenen som styrer vertene sine med signalstoffer. Det er ingen grunn til å tro at vi også ikke styres på samme måte. Det var en professor som uttalte seg om det her i en artikkel en gang, nok en gang glemte jeg å ta vare på den. Men skrev det samme.

Jeg er temmelig sikker på at jeg hadde spolorm for noen år siden. (Advarsel, grafisk tekst) Var mye tungpustet, og drev og hostet opp tråder med slim som var svært seige og umulig å dra fra hverandre. Det bevegde seg ikke, men tørket heller ikke bort på samme måte som vanlig slim kan gjøre. Hosteanfallene begynte med følelsen av at noe satt i halsen, som et hår eller lignende.

Har prøvd å lese meg opp grundig på spolorm, og adferdsmønsteret er at de utvikler seg i tarmsystemet, går til lungene, til spiserøret/svelget, og dermed tilbake til tarmsystemet. Jeg har lest på noen helsenettsider at "symptomene går over med tiden", og andre steder at det må kureres med medikamenter. Så det virker som legevitenskapen er delt i synet på det her, eller at forskningen er mangelfull.

Etter en tid begynte jeg å søke etter legemidler og fant noe som heter Vermox. Det inneholder et stoff som gjør at parasittene ikke klarer å ta opp næring. Etter første behandling, når jeg drev og hostet opp dette svineriet igjen, så var det som om det kom opp flere mengder, og det føltes som at jeg ble bedre. Etter full behandling følte jeg meg frisk.

Om dette var infeksjon eller bare rent psykologisk kan jeg ikke svare sikkert på, men det var temmelig ulikt en vanlig eller kraftig forkjølelse.

Spurte også fastlegen, og føler ikke det ble seriøst mottatt. Så langt jeg forstod, er måten å teste det på at man må til røntgen etter at man inntar et stoff som syneliggjør parasittene, eller noe i den duren. Men ble ikke videre anbefalt det.

Jeg prøver å ta en slik ormekur minst én gang i året uavhengig av symptomer. Koster ca 250 kr.

Det skulle ikke forundre meg om vi mennesker går rundt med slike snyltere som påvirker valgene våre, særlig i matveien.

Det finnes jo også i dyreverdenen de som får verten til å ta selvmord. Litt søkt å tro på at det er tilfelle med noen mennesker, men kunne jo vært interessant å forsket på det.

Endret av Taurean
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er også verdt å vite at det ikke er alle parasitter det går an å bli kvitt igjen straks de har fått feste i kroppen. Husker jeg så en vemmelig dokumentar hvor de viste noen parasitter som godter seg i lymfesystemet på folk i India, som ga "elefantføtter", den hevdet de at det ikke fantes vestlig kur i mot en gang. Så det ble en sånn ordentlig gammeldags bibelsk "spedalskhetsfølelse" over det hele når jeg hørte om det.

Endret av G
Lenke til kommentar

Dessverre så tok jeg en blod analyse som viste seg at jeg hadde mye blodparasitt.Han som gjorde analysen jobbet med slikt fordi han ville hjelpe lav energi mennesker fordi han selv ikke hadde fått hjelp til sin ME, ble gitt opp av legene, og fikk høre det var psykisk. Han selv fant ut han hadde myntruller dvs sammenklebede blodceller som ga manko på oksygen. Og tar et naturlig stoff for å løse opp "myntrullene".

 

Dette kunne ses i mikroskop, men fant legene ut av det ??? NOPE.

Endret av xrays
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har en lang sykehistorie selv, og har flere kroniske sykdommer, så jeg vet godt hvordan jeg skal håndtere det dersom jeg blir syk: OPPSØKER LEGEN!

 

Og jo, det er absolutt lagt opp til at små og store problemer i helsen skal taes av legen.. Tror du virkelig folk er på døden før de går til legen?

Jeg forstod skrivemåten din, men enkelte (sikkert færre blant oss) kan komme ut for situasjoner med helsen som først virker så mildt, og er man da enten litt skjødesløs eller tenker at man skal være tøff og avvente, så kan det plutselig gå litt for langt slik at det ender med akutte innleggelser. Jeg har sett flere eksempler på det.

 

Den ene situasjonen sepsis kunne fort ha ledet til døden, men det var kanskje ikke den mest dødsnære om det så ikke hadde vært en bakterie som var resistent da. Men personen angret seg nok fordi han fikk langtids etterreaksjoner i kroppen som minnet om en slags utmattelsessyndrom.

 

Den andre situasjonen var også en infeksjon i luftveien, som på folkemunne kalles lungebetennelse. Denne personen var faktisk døden nære (ingen tvil). Så det kan inntreffe før man vet ordet av det også. Uten å skulle skremme vannet av folk med dette for det om ;)

 

Det kan altså lønne seg å oppsøke legen heller en gang for mye enn en gang for lite. Selv om nordmenn nok generellt er sykt flinke med å besøke leger litt i overkant ofte (er mitt inntrykk).

 

Dessverre så tok jeg en blod analyse som viste seg at jeg hadde mye blodparasitt.Han som gjorde analysen jobbet med slikt fordi han ville hjelpe lav energi mennesker fordi han selv  ikke hadde fått hjelp til sin ME, ble gitt opp av legene, og fikk høre det var psykisk. Han selv fant ut han hadde myntruller dvs sammenklebede blodceller som ga manko på oksygen. Og tar Papaya for å løse opp "myntrullene".

 

Dette kunne ses i mikroskop, men fant legene ut av det ??? NOPE.

 

Gratulerer, du har sannsynligvis truffet på en kvakksalver. Har selv en bekjent via via som har opplevd nøyaktig den samme type testmetodikken (blod mikroskopering). Hun fikk selvsagt ikke den hjelpen som hun fortjente av helsevesenet. Har det noen gang slått deg at disse kvakksalverene ikke har tilgang til noe mer avansert måleutstyr, og også mangler penger og kompetanse på det mer avanserte utstyret?

Hun opplevde da en blodmikroskopering som skulle kartlegger hvordan blodet størknet, og jeg husker hun fortalte noe om sammenklebet blod. Wow! Really! Er dette vitenskapelig basert?

 

Nå vet jeg jo selvsagt ikke hvor fort hun ga opp, men jeg vil tro at helsevesenet av og til kommer til pasienter som er vanskelige å finne ut av. Dette var i Canada da, og ikke i Norge. Men Canada har et relativt sterkt helsevesen tør jeg å hevde. Man kan ikke annet enn å synes litt synd på henne. Både fordi hun ikke fant hjelp fra det ordinære helsevesen, men også fordi hun på noen av tingene er blitt rundlurt.

 

Jeg tipper hun har måtte betale ganske mye penger for ymse kvakksalver-diagnoser. Samt alle de remediene de så skal forsøke å overtale deg om å begynne å ta. Og dette gjør de nok også selv om de ikke skulle tjene penger på "vitamintilskuddene" sine.

 

Nå har hun blitt en sterk troende til å dyrke egne grønnsaker, og det er det absolutt ingenting vondt med. Industriellt jordbruk kan innimellom gi mat som kanskje mangler noen stoffer. Det gir henne garantert litt arbeid i hverdagen å syssle med. For man skal jo ha et vinterforråd av det også. Så det er sikkert positivt på det mentale også, det å holde seg aktiv med noe.

 

Det siste jeg hørte nå var at hun måtte ha en annen D-vitamin for bedre opptak av kvakksalveren sin. Samt hun må ha flytende magnesium må vite. For alt jeg vet så kan en av de påstandene holde vann, men jeg føler på meg at det kan være nok noen kvakk-stunts. Uansett veldig interessant med det hele, da vi alle er mer eller mindre sårbare for det.

 

Har en bekjent som ble lurt av han der vannselgeren i Rogaland (homeopat) Espedal, som innyndet seg i menigheter (radio) for å spre ordet om vannrensemaskiner som også gjør vann alkalisk, for å øke salget sitt. Andre homeopater anbefaler å drikke sitronvann som jo i utgangspunktet er surt. Det ville ha vært vanskelig å gjøre blodet surt eller alkalisk. Kroppen er flink på den måten å holde pH i balanse (ekstremt flink). Så påstandene holder egentlig ikke vann, haha. Men, nå er det et og annet med kjemi og biologi jeg selvsagt ikke er ekspert på også. Men med hensyn på det alkaliske vannet så er det ikke kun blodet som herjer med pH, men også mage og tarm, som også ønsker først å drepe mikroorganismer i magesekk, for så å ordne med pH så den ikke etser hull på tarmene etterpå. Dessuten så ville man påvirket ting slik at man får halsbrann dersom man inntok for mye alkalisk. Den bekjente innrømmer at han i lange tider har slitt med mye oppgulp fra magesekken, så ventilen nedenfor magesekken reagerer naturlig og riktig og gir han oppgulp som respons på det alkaliske tullet tydeligvis. Sitronvann er en bedre hypotese, fordi det ikke bare gir deg nyttige C-vitaminer, men det stopper halsbrannresponsen (ventilen nedenfor magesekken).

 

Vannrensemaskiner som gir økt pH til kr 25 tusen, jøje meg for en type svindel.

 

 

Endret av Omnia vincit amor
Lenke til kommentar

Jeg er temmelig sikker på at jeg hadde spolorm for noen år siden. (Advarsel, grafisk tekst) Var mye tungpustet, og drev og hostet opp tråder med slim som var svært seige og umulig å dra fra hverandre.

 

Nå vet jeg ikke hvordan du er koblet sammen innvortes, men spolorm lever i menneskets tarmsystem, så hvis du begynner å hoste opp spolorm vil jeg påstå at du har et større problem enn parasitter.

 

Kanskje du i stedet hadde et snev av kronprinsessesykdom?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...