Gå til innhold

Apple og Samsung bøtelegges for å gjøre mobiltelefonene tregere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

så altså, ved å IKKE utgi oppdateringer til gamle telefoner så blir det færre grunner til å kjøpe ny?

Det finnes et tredje alternativ: Utgi oppdateringer som ikke gjør mobilen vesentlig tregere ;)

Lenke til kommentar

Riktig. Gje telefonane oppdateringar som går på tryggleik, men når alt det i nyare versjonar blir dytta inn i eldre maskinvare så går det treigare. Har sjølv opplevd det med ein iPod og to.

 

Bøtene er ein ting, men vil det skje med endringar med dette?

 

garantert ikke, da de tjener mye penger på dette...

garantert

Lenke til kommentar

 

så altså, ved å IKKE utgi oppdateringer til gamle telefoner så blir det færre grunner til å kjøpe ny?

Det finnes et tredje alternativ: Utgi oppdateringer som ikke gjør mobilen vesentlig tregere ;)

Skal ikke være nødvendig å ty til Lineage OS på endre android enheter for at de skal fungere optimalt. Har en Nexus 5x som er like rask og fin som den var ny. Min samsung s8 ble betydlig tregere etter 1 års bruk... Animasjoner som hakket mer og mer., og batteritid som ble fort merkbart dårligere. dette til tross for deaktivering av en mengde ubrukelige apper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

så altså, ved å IKKE utgi oppdateringer til gamle telefoner så blir det færre grunner til å kjøpe ny?

Det finnes et tredje alternativ: Utgi oppdateringer som ikke gjør mobilen vesentlig tregere ;)

Skal ikke være nødvendig å ty til Lineage OS på endre android enheter for at de skal fungere optimalt. Har en Nexus 5x som er like rask og fin som den var ny. Min samsung s8 ble betydlig tregere etter 1 års bruk... Animasjoner som hakket mer og mer., og batteritid som ble fort merkbart dårligere. dette til tross for deaktivering av en mengde ubrukelige apper.

Har en data fra 92, virker helt fint uten daglig oppdatering

Joda, loddet inn noen nye batterier for 10 år siden

7 sekunds oppstart, litt over 10 timer drift, virus nei og intet nett.

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

"Det pekes blant annet på at Samsung ba eierne av den eldre Note 4-telefonen om å installere en ny versjon av Android-systemet ment for den nyere Note 7-modellen"

 

Dette fikk jeg aldri noe valg eller spørsmål om da jeg hadde Note 4.

Da jeg nylig solgte den la jeg og inn siste ofisielle ROM på den, og det var fortsatt gode gamle Android den ble levert med.

Men jeg husker jeg installerte Note 7 sin rom manuelt, og telefonen hadde ingen problemer med det og ble ikke noe spesielt tregere.

 

Men det var sykt irriterende med alle meldingene om at telefonen måtte leveres inn pga brannfare  :rofl: 

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

 

så altså, ved å IKKE utgi oppdateringer til gamle telefoner så blir det færre grunner til å kjøpe ny?

Det finnes et tredje alternativ: Utgi oppdateringer som ikke gjør mobilen vesentlig tregere ;)

Enig, mer effektiv programmering, som vi så mer av i "gamle" dager, hvor man måtte optimalisere programmet til en "treg" hardware, som resulterte i stadig sprekere ytelse (Commodore 64, /Amiga 500 etc.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig, mer effektiv programmering, som vi så mer av i "gamle" dager, hvor man måtte optimalisere programmet til en "treg" hardware, som resulterte i stadig sprekere ytelse (Commodore 64, /Amiga 500 etc.)

Er ikkje nødvendig å forstå alt som skjer.

 

700W støvsuger, et mål til intet, fuck. Snart får vi vel reguleringer som seier bare 1/2 bilen skal vaskes i slengen i en bilvaskemaskin.

https://m.youtube.com/watch?v=al-89uOxgLQ

 

Det groveste er jo at min iPad til en forholdsvis stiv pris ikke ringer ut på vanlig måte, men gjør alt anna. Og på den måten dobler miljø avtrykket, gjennom å hindre dette med til-passet software.

Men klokke som ringer får Du kjøpt...! Og Dei selger alle dine tastetrykk og avlytter Deg 24/7 med sikkerheit, for noen “Slips”

Ikke for det; Telenord har svindlet meg for 12 000,- (25 000 i nåverdi), store Gutter som liker å leike seg. Og pressen må tenke på sine anonsører.

 

Konklusjon, politiker beslutninger ber for meget preg av skjønn og er valgflesk, og stryker dei store med hårene. Således ligg China milevis forran på de fleste felt, også miljømessig. Noe vi kan være glade for selv om noen duster i US måtte føle seg akterutseilt og har startet et propaganda/ fazist opprop.

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...