Gå til innhold

er Kjemi avgjerende for Geofysikk


Julia F. M.

Anbefalte innlegg

Hei eg vil studere i Bergen geofysikk, eg er VG3 når og har hatt kjemi ein. Når begynner kjemi to og eg sliter med det, slik som det er no klarer eg det ikkje med ein tre. Det ville selvfølgelig trekke ned karaktersnittet til nyttår, og eg vil ikkje sende ein karakterutskrift med ein toer som søknad om studieplass. Mitt spørsmål er altså om kjemi er livsnødvendig i geofysikk, eller er det nok med matte, fysikk og kjemi 1?

Takk for svaret

Endret av Julia F. M.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke bakgrunn fra dette studiet, så mitt svar er basert på synsing. Kjemi 2 er neppe livsnødvendig for å studere geofysikk, men det kommer sikkert godt med. Du skal også vite at det er ingen som vil bry seg om karakterene dine når du søker til høyere utdanning, så lenge du har bestått faget. En toer eller en sekser er bare et tall på vitnemålet ditt, intet annet. Dessuten, en differanse på 1 karakter blant (vanligvis over) 20 karakterer har lite å si, så jeg ville ikke vært redd for at kjemikarakteren alene skal ødelegge for opptaksgrunnlaget ditt (så frem du består). Jeg ville fullført faget.

Endret av Marcus Halberstram
Lenke til kommentar

Har ikke bakgrunn fra dette studiet, så mitt svar er basert på synsing. Kjemi 2 er neppe livsnødvendig for å studere geofysikk, men det kommer sikkert godt med. Du skal også vite at det er ingen som vil bry seg om karakterene dine når du søker til høyere utdanning, så lenge du har bestått faget. En toer eller en sekser er bare et tall på vitnemålet ditt, intet annet. Dessuten, en differanse på 1 karakter blant (vanligvis over) 20 karakterer har lite å si, så jeg ville ikke vært redd for at kjemikarakteren alene skal ødelegge for opptaksgrunnlaget ditt (så frem du består). Jeg ville fullført faget.

Tusen takk eg vil tekne på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...