Gå til innhold

Canal Digital blir Telenor


Anbefalte innlegg

Problemet med android apper på telenor og canaldigital er de ikke funger med kina mobiler, fordi sikkerheten er ikke god nok.

Hvis ikke kunne alle sett på tv. også utviklerne.

 

Jepp. Stemmer det. Har en Xiaomi selv og svaret fra kundeservice er at de ikke vet:

"Vad tråkigt att vår app inte fungerar på din telefon i nuläget. Jag hade gärna gett information kring när det kommer bli möjligt att använda vår app med denna modell, men tyvärr vet vi inte om och när det kommer fungera. Förhoppningsvis kommer det att funka i framtiden men som sagt vet vi inget mer specifikt. Jag kan tipsa om att vår strömmingtjänst även finns på surfplatta via appen och på dator via vår hemsida."

 

 

Ha en fortsatt trevlig dag.

Med vänliga hälsningar

Kundeservice

Canal Digital Norge AS

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får banne litt i kirken.

Godt fornøyd med skiftet fra get til cd kabel for et par år tilbake.

Stabil oppetid, de la inn fiber i borettslaget.

250/250 inkludert full tv pakke, boks og router (som jeg ikke bruker) til ca 500,- i måneden.

Vi sparer ihvertfall 400,- i forhold til get slik jeg har skjønt det.

Kundeservicen har vært grei nok, selv med litt lang ventetid i telefon.

 

Må bare si meg helt enig i denne. 

 

jeg hadde i mange år fiber fra altibox, men slet mye med at det hakket på opptak og var til tider dårlig TV-bilde. Når Altibox oppdaterte til ny versjon for et par år tilbake, ble det enda værre. I tillegg var det fryktelig dyrt (Altibox skulle ha nesten 100kr i leie for hver dekoder - vi har 4 TV er i huset). 

 

Gikk over til CD for to år siden, og med unntak av litt innkjøringstrøbbel og sen levering har det fungert upåklgelig siden. Tv pakken er helt ok, ruteren er rask og god og bildet er bra på alle skjermer. Jeg har 4 tv er, hjemmekontor og barn som strømmer filmer og spiller online, men har aldri hatt problemer med kapasitet i nettet (har en 250 linje). 

 

Her om dagen mistet jeg signalet på den ene tven, og meldte dette inn via chat-tjenesten til CD. Dagen etter ble jeg oppringt av servicetekniker og avtalte reparasjon..

 

I tillegg er etter hva jeg har beregnet CD/Telenor ca 300 kr billigere pr måned i forhold til "grunnpakken" hos Altibox (som riktignok har litt høyere båndbredde, men har som sagt aldri hatt problemer...). Skal jeg si noe negativt, er det at de små dekoderene jeg har er litt trege..

Lenke til kommentar

Om jeg har skjønt det rett, så går altså alle som har Internett over kabel hos CD i dag, over fra CD til Telenor, mens alle som har bredbånd via fiber eller DSL (eller andre bredbåndstilkoblinger) forblir kunde hos CD? Eller går alle bredbåndskunder hos CD over til Telenor, slik at Canal Digital kun er for parabol?

 

Det siste, vel?

 

Jeg har kabel TV og bredbånd fra CD, og fikk beskjed idag om at det nå heter Telenor.

 

Egentlig er det vel ingen forskjell. Telenor eide CD tidligere, så det er vel bare et forsøk på å samle alt under en "paraply". 

Endret av Krgb
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det siste, vel?

 

Jeg har kabel fra CD, og fikk beskjed idag om at det nå heter Telenor.

 

Egentlig er det vel ingen forskjell. Telenor eide CD tidligere, så det er vel bare et forsøk på å samle alt under en "paraply".

Ja det virker som alle bredbåndskunder nå er over på Telenor.

 

Telenor har også nå begynt å ha egne priser på fiber for de som ikke vil ha TV fra Telenor:

 

https://www.telenor.no/privat/internett/fiber/fiberbredbandutentv.jsp

Lenke til kommentar

Ja det virker som alle bredbåndskunder nå er over på Telenor.

 

Telenor har også nå begynt å ha egne priser på fiber for de som ikke vil ha TV fra Telenor:

 

https://www.telenor.no/privat/internett/fiber/fiberbredbandutentv.jsp

 

 

1149 kr per mnd for 500/500 mbit? Det var da ikke veldig konkurransedyktig. Betaler i dag 799 kr per mnd for 540/540 mbit fra Get, skulle egentlig over på 1/1 gbit til 999 kr per mnd men er tydeligvis store utfordringer med å levere det enda så ble satt tilbake til 540/540 mbit.

 

Synes også de fleste er temmelig dårlige på tilleggstjenester på privatabonnementene sine. Skal jeg ha Fast IP-adresse så må jeg over på bedriftsabonnement og være begrenset til maks 250/250 mbps hos Get og betale ganske så drøye priser selv med bare en enkelt IP-adresse, ønsker du å få tildelt et IP-scope med litt flere adresser så koster det jo logisk nok endel ekstra oppå der igjen.

 

 

Så vidt jeg vet så er det ytterst få som tilbyr enkle ting som Fast-IP, IPv6 osv..? Altibox tilbyr Fast-IP, men da som IP-reservasjon i deres DHCP-scope på WAN-siden. Det er jo forsåvidt greit nok og koster jo bare 10 kr per mnd så det er jo innafor.

 

Hos Telenor og Canal Digital så finner jeg minimalt med informasjon rundt muligheten for Fast-IP, IPv6 osv.. Get har jo forsåvidt vært flinke til å tilby IPv6 i flere år her i Norge, men tilbyr ikke dette for kunder som sitter på GPON/Fiber så det er forbeholdt kunder på Coax/DOCSIS. Hos de øvrige så finner jeg minimalt med informasjon?

 

 

Det er jo temmelig nitrist at ting som dette skal gå så til de grader i sneglefart. IPv6 hadde jo gjort livet så utrolig mye lettere for de av oss som sitter på litt mer profesjonelt utstyr og ønsker å omgå utfordringer som NAT innfører spesielt med tanke på flere spillkonsoller osv..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

1149 kr per mnd for 500/500 mbit? Det var da ikke veldig konkurransedyktig. Betaler i dag 799 kr per mnd for 540/540 mbit fra Get, skulle egentlig over på 1/1 gbit til 999 kr per mnd men er tydeligvis store utfordringer med å levere det enda så ble satt tilbake til 540/540 mbit.

 

Har Fiber uten TV hos Telenor og betaler 849 for 500/500. På mine sider så står det 1049 som ordinær pris og dette har det vært siden de lanserte det. Ganske utrolig hvis de nå krever 1149 for 500Mbit uten TV.

 

Dog så er 1049 for dyrt det også.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Ja, er (eller var) CD kunde & gjett om jeg fikk logget meg inn. Satt i chat med en kar lengre tid & han fant ikke ut av det heller. Det surrehuene hos Telenor IKKE har greid er: slå sammen 2 kundeforhold (telenor bedrift & canaldigital privat). Bare surr & telefonsupport fikset det heller ikke. God planlegging i skikkelig nsb-stil. Bravo ! (takk til support for iherdig innsats, tross manglende opplæring)

Lenke til kommentar

Jeg for min del er greit fornøyd med CDK. 399,-/mnd for kabel tv og 50/50 mbit linje via sameiet. Aldri trøbbel med levering. Ulempen er kundeservice som er ubrukelig, fordi det er Sykes i Bergen som leverer kundeservicen for telenor.

I vårt burettslag kostar det same produktet litt i overkant av 500 kr i månaden, kvifor må vi betale til meir til dette jævla møkkafirmaet for det same produktet? Hadde det vore opp til meg så hadde eg kutta ut kabel-TV på grunn av at innhaldet på linær-TV har blitt så utruleg dårleg i det siste.

 

I tillegg er eg møkk lei av å bli oppringt av telefonseljarane deira, det er ikkje få nummer frå Canal Digital/Stjelenor eg har blokkert i det siste.

Endret av PosteMonopolet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

OMG Telenor/CD, make up your minds!

 

Jeg ble tvangsflyttet fra fiber hos Los Bynett i Kristiansand til Canal Digital, ingen andre alternativer. Jeg ble påtvunget 150,- ekstra per mnd i såkalt linjeleie (noe jeg ikke betalte hos Bynett) siden jeg ikke ville ha CD sin TV-pakke.

 

Det var IKKE mulig for meg å få Telenor fiber da det var tydelig beskjed om at all videre fibersatsing for Telenor skulle gjøres under CD-paraplyen.

 

Og nå skal vi altså tilbake til Telenor igjen....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg for min del er greit fornøyd med CDK. 399,-/mnd for kabel tv og 50/50 mbit linje via sameiet. Aldri trøbbel med levering. Ulempen er kundeservice som er ubrukelig, fordi det er Sykes i Bergen som leverer kundeservicen for telenor.

I vårt burettslag kostar det same produktet litt i overkant av 500 kr i månaden, kvifor må vi betale til meir til dette jævla møkkafirmaet for det same produktet? Hadde det vore opp til meg så hadde eg kutta ut kabel-TV på grunn av at innhaldet på linær-TV har blitt så utruleg dårleg i det siste.

 

I tillegg er eg møkk lei av å bli oppringt av telefonseljarane deira, det er ikkje få nummer frå Canal Digital/Stjelenor eg har blokkert i det siste.

Kommer an på hvor mange abonnenter man har i borettslaget etc også. Alle borettslag har forskjellige avtaler.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet så er det ytterst få som tilbyr enkle ting som Fast-IP, IPv6 osv..? Altibox tilbyr Fast-IP, men da som IP-reservasjon i deres DHCP-scope på WAN-siden. Det er jo forsåvidt greit nok og koster jo bare 10 kr per mnd så det er jo innafor.

 

Hos Telenor og Canal Digital så finner jeg minimalt med informasjon rundt muligheten for Fast-IP, IPv6 osv.. Get har jo forsåvidt vært flinke til å tilby IPv6 i flere år her i Norge, men tilbyr ikke dette for kunder som sitter på GPON/Fiber så det er forbeholdt kunder på Coax/DOCSIS. Hos de øvrige så finner jeg minimalt med informasjon?

 

 

Det er jo temmelig nitrist at ting som dette skal gå så til de grader i sneglefart. IPv6 hadde jo gjort livet så utrolig mye lettere for de av oss som sitter på litt mer profesjonelt utstyr og ønsker å omgå utfordringer som NAT innfører spesielt med tanke på flere spillkonsoller osv..

 

 

Om man er fornøyd eller ikke med hva man får, blir vel som i mange andre forhold:

 

- For den "vanlige mann", uten behov for å vite noe om ipv6, docsis eller dchp, er leveransen man får fra Telenor/CD helt grei. For min del (som sikkert gjelder 90% eller mer av befolkningen), er jeg fornøyd så lenge jeg får en hastighet som gjør at guttungen kan spille på Playstation samtidig som jeg kan sitte i videomøte på hjemmekontoret. Om linjen er 100, 250, 500 eller 1000 er ikke av betydning så lenge jeg ikke opplever problemer..

 

Fordelen, slik jeg ser det er at man har en totalpakke å forholde seg til. I stedet for å bruke mye tid på å shoppe avtaler og administrere de forskjellige (og risikere at ting ikke er kompatibelt på tvers), tror jeg mange med meg setter pris på å slippe å bruke tid på dette. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...