Gå til innhold

Fikse ripe i skjermen?


Istapp

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kjøpte Huawei P20 Pro i mai, og har nå klart å få en ugly ripe i skjermen. Har deksel på telefonen, men innser at jeg nok burde hatt beskyttelse på skjermen også. Så leser jeg om alt mulig kjerringråd, fra pussing med tannkrem, bruk av viskelær, og diverse repareringskremer med pinner osv... Er det noe av dette som funker? Eller må jeg bare godta først som sist at skjermen må byttes ut? Eventuelt bare ignorere ripa, men det er jo lettere sagt enn gjort.

Endret av Istapp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Finnes vel noe du kan polere inn i ripa så den ikke kjennes lenger, men vanskelig å ikke få den synlig.

Du kan og pusse ned resten av skjermen til samme dybde som ripen men det er risikofylt og skjermen kan muligens bli matt.

 

Men ville heller solgt den til noen som ikke bryr seg om ripen enn å punge ut 3000kr for skjermbytte.

Lenke til kommentar

Ikke mange som vil kjøpe skadet telefoner, blir fort dyrt å bytte:

Er ikke så dyrt å kjøpe:Huawei P20 pro Display Glass Front Replacement Digitizer Touch Screen S

Nei skrur man selv så blir det klart billigere. Nå er ikke denne telefonen spesielt enkelt å skru på så man burde ha litt erfaring før man begynner.

 

Og tipper at selve skjermen er limt fast til glasset, så resultatet av å bare bytte glasset kan bli temmelig stygt og man risikerer nok å ødelegge skjermen under demontering.

 

Men for all del bare å prøve. Jeg hadde nok ikke risikert dette bare for en ripe.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...