Gå til innhold

[Løst] Bluetooth tastatur slutter brått og virke i Windows 10


Anbefalte innlegg

Har til nå prøvd 3 forskjellige bluetooth mini-tastaturer, 2 kjøpt på Clas Ohlson og et DELTACO kjøpt hos Multicom. Alle klarer og koble seg greit opp mot Windows 10, men alle slutter og virke i hytt og pine. Da er det bare omstart av PC'en som hjelper, det nytter ikke å slå tastaturet av og på. Noen som har en løsning på dette irriterende problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har til nå prøvd 3 forskjellige bluetooth mini-tastaturer, 2 kjøpt på Clas Ohlson og et DELTACO kjøpt hos Multicom. Alle klarer og koble seg greit opp mot Windows 10, men alle slutter og virke i hytt og pine. Da er det bare omstart av PC'en som hjelper, det nytter ikke å slå tastaturet av og på. Noen som har en løsning på dette irriterende problemet?

 

Har dette aldri virket ordentlig, eller har det oppstått etter en bestemt hendelse, f.eks. en oppdatering av BT-driver?

Jeg har hørt om problemer relatert til at enheter ikke våkner opp etter at PC'en har "sovet", men her høres det ut som om det kan skje brått mens PC'en er i bruk?

 

Har du sjekket med PC-produsenten om det finnes oppdaterte drivere for denne PC'en?

Lenke til kommentar

Pc'en er "våken". tastaturet går i dvalemodus etter 10-15 minutter, men somtid våkner det når jeg trykker en tifeldig tast, andre ganger ikke. Det er det som er så rart. Hva drivere angår er det ikke noen egen utviklet av Deltaco, det skal virke med Windows sin driver. Har prøvd å oppgradere driveren for bluetooth men Windows rapporterer at nyeste driver er innstalert.

Lenke til kommentar

Ikke glem at det sitter en Bluetooth-hardwaremodul innebygd i PC'en. Den er også avhengig av software, enten i form av firmware eller lavnivå-driver, og begge disse kan eventuelt trenge oppdatering. Det kommer ikke nødvendigvis fra Windows Update.

 

Det er derfor jeg skriver "sjekk produsentens support-sider".

En PC er mer enn Windows.

 

Windows er ikke alltid oppdatert om hva som er "nyeste driver", så det kan man dessverre ikke alltid stole på. (Og hvis man får tak i en nyere driver og installerer den, så kan Windows finne på å fjerne den og installere det den tror er nyeste versjon.)

Lenke til kommentar

Sånn i utgangspunktet opplever jeg Bluetooth som en fullstendig ubrukelig teknologi.

 

Har hatt mye kødd med min maskin som jeg i utgangspunktet bygde for å være helt trådløs. I starten datt blutooth jevnlig ut og jeg måtte disable, enable bt og re-parre enheter hele tiden. Jeg brukte vel og merke en usb dongle som sto at den støttet win10 men når jeg troubleshoota så fant jeg ut at det var mange som hadde trøbbel med den og det viste seg at det var noe galt med wib10 driverene fea produsenten of de ga ikke ut nye.

Jeg trodde først at det var keyboardet som var ubrukelig, deretter la jeg usb driverne for hat før det endte med en bt dongel som ble kastet i peisen.

 

 

Når jeg byttet dongle til en annen produsent ble alt mye bedre da dette sluttet å skje, men Bluetooth er allikevel for meg bare helvete da det er masse lag og musa hopper frem og tilbake til tross for en rimelig dyr razer mus som er ment til å brukes trådløs. (Jeg antar razer ee ansett som et godt merke?)

 

Lang rant bare for å få frem at, ja.... Drivere er ikke alltid only, only.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...