Gå til innhold

Kjøpt hus. Trenger hjelp til nettverk og evnt. trekking av kabler (gaming)


bshagen

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Kjøpt hus, og overtagelsen er i midten av desember. Dessverre, så er det slik at det ikke har blitt trukket Ethernet til alle soverom, og det er litt synd, for som gamer - så er vi avhengig av en stabil linje mens man spiller online. Der det er ethernet i dag, er i boden - der som Altibox kommer inn, og i stua oppe

 

Så, alternativene er dette, slik jeg ser det - men som jeg trenger litt hjelp til:

 

- Mesh. Er dette bra nok, for dere som bruker dette? For om det er det, så er jo løsningen enkel

- Powerlink

- Trekke kabel

 

Jeg fortrekker det siste, men veldig usikker på om det lar seg gjøre enkelt? Få tak på en telemontør kanskje? 

 

Huset er i fra 2015, og ALT ligger skjult. Så ikke veldig hypp på å legge kabel utenpå vegg, de blir stygt

Legger ved planskisse. Btw, det ser ut som "Hovedsoverom" ikke har plass til dobbeltseng, men det har det - det er bare tegningen som er litt dårlig. Så ikke kom med at jeg burde la det soverommet bli kontoret :p

1.etg
post-156855-0-06628500-1540052832_thumb.jpg

2.etg

post-156855-0-96976700-1540052866_thumb.jpg

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

Kjøpt hus, og overtagelsen er i midten av desember. Dessverre, så er det slik at det ikke har blitt trukket Ethernet til alle soverom, og det er litt synd, for som gamer - så er vi avhengig av en stabil linje mens man spiller online. Der det er ethernet i dag, er i boden - der som Altibox kommer inn, og i stua oppe

 

Så, alternativene er dette, slik jeg ser det - men som jeg trenger litt hjelp til:

 

- Mesh. Er dette bra nok, for dere som bruker dette? For om det er det, så er jo løsningen enkel

- Powerlink

- Trekke kabel

 

Jeg fortrekker det siste, men veldig usikker på om det lar seg gjøre enkelt? Få tak på en telemontør kanskje? 

 

Huset er i fra 2015, og ALT ligger skjult. Så ikke veldig hypp på å legge kabel utenpå vegg, de blir stygt

 

Legger ved planskisse. Btw, det ser ut som "Hovedsoverom" ikke har plass til dobbeltseng, men det har det - det er bare tegningen som er litt dårlig. Så ikke kom med at jeg burde la det soverommet bli kontoret :p

 

1.etg

attachicon.gif980_171327596.jpg

2.etg

attachicon.gif980_1123364763.jpg

 

Grattis med nytt hus!

 

Å legge kabel langs kanter, hjørner og langs lister er ikke sååååå stygt synes jeg da. Det er jo også flere måter å skjule kabler på.

 

Velop Mesh System funker supert om vi vil stole på anmeldelsene, kan bli kjøpt på komplett og uansett hvor mange noder du kobler på så er det like bra overalt. Jeg har ikke prøvd dette selv, men ser at anmeldelsene er bra.

 

Mesh blir brukt i et kollektiv min venn bor i, og han som bruker ALT av tiden sin foran PC'en er svært fornøyd. Han klager aldri når vi spiller sammen. Nå vet jeg ikke hva slags oppsett de har, men kan høre med han når jeg snakker med han og evt. skrive ny post her.

Endret av Bad Dog
Lenke til kommentar

Takk, Bad Dog - jeg gleder meg! :D

 

Så powerline kan være en mulighet altså? Kikker nå på både powerline og Mesh. Den Ubiquty-pakka ser bra ut. Av powerlink, så har jeg kikket på dette:

https://www.komplett.no/product/921442/datautstyr/nettverk/homeplugpowerline/tp-link-tl-wpa9610-kit-11ac-powerline#

 

Kan de utvides og brukes som mesh? Ser at det ikke er så dyrt, jeg kunne jo testet det ut og heller levere det tilbake om det ikke fungerer så bra :)

 

Takker for tips folkens, tusen takk! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...