Gå til innhold

Nå lar Google Maps andre se hvor du er i løypa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Platsdelning" har funnits i många är, under menyn i Google Maps. Här har jag valt personer i min familj som därmed ser min position i realtid i Google Maps - och jag kan se och följa dem på motsvarande sätt. Det som nu är nytt är väl att man kan också kan dela sin planerade reserutt/reiserute, Jag vet inte om jag egentligen förstår den viktiga skillnaden?...man ser ju ändå var personen är vid varje tillfälle. Men något bra är det väl antagligen med att nu även kunna visa själva rutten.

Lenke til kommentar

Ja posisjon deling har vert lenge, men dette er ein videre utvikling, der du ikkje bare dele kor du er, men også planlagd rute, som da vise kor du er, ogkorduplanleggeå kjøre, og tid som Maps rekne utdu Skal bruke til du er framme.

Denne funksjonen, finne ein etter ein har søkt fram og starta kjøring på Maps., Og den er merka som "Ny" på versjonen som kom ut 5/10

  • Liker 3
Lenke til kommentar

@Knut A M

Problemet er å sende informasjonen inn i et reklamenettverk hvis funksjon er å lage en dyptgående profil om deg. Jeg vet ikke om informasjonen krypteres før den sendes over Telegram, men man må ihvertfall ha Telegram, og der skurrer det allerede for personvernet. Google Maps er ren overvåkning.

Lenke til kommentar

Lurer også på hva som er nyheten her. Kona og jeg har delt lokasjon med hverandre i en "evighet" via Google Maps. Er til og med en god stund siden en eller annen it blekke i Norge skrev om at man nå får se batteriprosenten til de som deler lokasjon med deg (forutsatt at man har Android-telefon).

Lenke til kommentar

Ja posisjon deling har vert lenge, men dette er ein videre utvikling, der du ikkje bare dele kor du er, men også planlagd rute, som da vise kor du er, ogkorduplanleggeå kjøre, og tid som Maps rekne utdu Skal bruke til du er framme.

Denne funksjonen, finne ein etter ein har søkt fram og starta kjøring på Maps., Og den er merka som "Ny" på versjonen som kom ut 5/10

 

Dele ruten og hvor langt du er kommet med estimert ankomsttid har også vært før. Jeg brukte denne funksjonen mye i vår og sommer

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...