Gå til innhold

Du må rydde mye plass for Red Dead Redemption 2


Anbefalte innlegg

Oppdaget at Standard edition på Playstation store koster 699 kr, og ikkje den vanlige 549/599 kr. Vanlegvis speler eg på PC, og misliker sterkt å betale 599 for eit nytt spel ettersom du kan få det meste ein del billigere. Samme kort godt RDR2 er så er 699 alt for dyrt. Så er spørsmålet bite i det sure eple og betale 699 for å kunne spele fra midnatt fredag.

 

Før kunne du fårhåndsbestille og få spele ein dag eller to før, men det ser ikkje ut som det skjer denne gangen, ettersom Rockstar er veldig strenge med kor tidlig dei gir spel til butikker. Så då er valget mellom 699, eller kjøre til Elkjøp fredag klokken 10, og kjøpe spelet for sikkert 599 (eller 549 viss me er heldige), men bruke meste av dagen på installere 100 GB, og sikkert ein Day 1 patch. Eg mislikker sterkt at det er billigere å kjøpe i butikk enn rett fra den digitale butikken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-YsznKkZxt0

Oppdaget at Standard edition på Playstation store koster 699 kr, og ikkje den vanlige 549/599 kr. Vanlegvis speler eg på PC, og misliker sterkt å betale 599 for eit nytt spel ettersom du kan få det meste ein del billigere. Samme kort godt RDR2 er så er 699 alt for dyrt. Så er spørsmålet bite i det sure eple og betale 699 for å kunne spele fra midnatt fredag.

 

Før kunne du fårhåndsbestille og få spele ein dag eller to før, men det ser ikkje ut som det skjer denne gangen, ettersom Rockstar er veldig strenge med kor tidlig dei gir spel til butikker. Så då er valget mellom 699, eller kjøre til Elkjøp fredag klokken 10, og kjøpe spelet for sikkert 599 (eller 549 viss me er heldige), men bruke meste av dagen på installere 100 GB, og sikkert ein Day 1 patch. Eg mislikker sterkt at det er billigere å kjøpe i butikk enn rett fra den digitale butikken.

Du sparer faktisk mer å ikke kjøpe spillet. Har spilt det første og må si at det var veldig repeterende.

Endret av Slettet-YsznKkZxt0
Lenke til kommentar

Oppdaget at Standard edition på Playstation store koster 699 kr, og ikkje den vanlige 549/599 kr. Vanlegvis speler eg på PC, og misliker sterkt å betale 599 for eit nytt spel ettersom du kan få det meste ein del billigere. Samme kort godt RDR2 er så er 699 alt for dyrt. Så er spørsmålet bite i det sure eple og betale 699 for å kunne spele fra midnatt fredag.

 

Før kunne du fårhåndsbestille og få spele ein dag eller to før, men det ser ikkje ut som det skjer denne gangen, ettersom Rockstar er veldig strenge med kor tidlig dei gir spel til butikker. Så då er valget mellom 699, eller kjøre til Elkjøp fredag klokken 10, og kjøpe spelet for sikkert 599 (eller 549 viss me er heldige), men bruke meste av dagen på installere 100 GB, og sikkert ein Day 1 patch. Eg mislikker sterkt at det er billigere å kjøpe i butikk enn rett fra den digitale butikken.

 

for 699kr for du on disc missions og våpen som du må betale mere for å låse opp. alt som er på discen av innhold koster minst 1000 kr

Lenke til kommentar

Jeg så en påstått gameplay-trailer. Der var det Quick Time Events ut av hue og ræva skråstrek cutscenes.

 

Ikke rart at de slenger inn en del cutscenes og det som virker cinematisk i de trailerne. Virker mer imponerende. Synes da vi har sett veldig mye gameplay som ikke bærer noe som helst preg av QTE, på lik linje med f.eks. GTA V. 

Lenke til kommentar

Oppdaget not at det ikkje berre Red Dead Rdemption 2 som koster 699, men alle nye spel koster plutseleg no 669-699 på Playstation Store. Kor tid skjedde dette? I september koster Spider-Man 599, og no må du betale 699 for Fifa 19. Kvifor er folk okay med dette? Standard edition til Assassins Creed Odyssey koster 669 kr, eg betalte ca. 680 kr for Gold versjone (inkluderer season pass) på PC (du får 20% avslag ved bruk av 100 Uplay poeng).

 

Så 699 kroner er blitt vanleg standard pris på playstation store. Vanlege butikker har vist ikkje fått dette med seg ettersom prisen er 599 dei fleste plasser. Hos Elkjøp kan du forhåndsbestille for 489 kroner plus 59kr i frakt, men ikkje garanter å få det på fredag (noe som sikkert betyr mandag ettersom ikkje lengre lørdags post). 

Lenke til kommentar

Prisen på spill har økt over hele linja. Tilogmed på Steam så koster nye spill nå fort 549-599kr. Noe som var helt uhørt for bare en kort tid tilbake.

Det er derfor eg vil kjøpe spelene i dollar. For eksempel på Greenman Gaming, og du kan også få 15-20% avslag. Eg betalte 350 kroner for Black Ops IV. Eg husker GTA V var det dyreste PC spelete noensinnet (for standard versjon) når det kom ut i 2015. 

Det så irriterer meg at det blir dyrerer for oss, men framleis er den amerikanske prisen $60. For å være ærlig så trur eg det var mange selskap som ikkje forsto at du må betale 25% for digitale salg via steam, så the Witcher 3 kostet meg 320 kroner på Steam når det kom ut. Outlast og Hellblade, to $30 spel, kostet 200 kroner og ikkje 270 eller 300 kroner. Og spel på Steam har gjennomsnittleg vært 100 kroner billiger and GOG på nye spel.

 

Eg husker når EA skrudde opp prisen fra 399 til 449, så kjøpte eg BF4 og slikt for 399 kroner på elkjøp eller platekompaniet. 699 kroner tar meg tilbake til Super Nintendo og N64 tider. Eg har enda ikkje kjøpt Breath of The Wild ettersom eg synes prisen er for stiv og vente r på at den skal synke til under 500 kroner. 

Lenke til kommentar

Eg husker når EA skrudde opp prisen fra 399 til 449, så kjøpte eg BF4 og slikt for 399 kroner på elkjøp eller platekompaniet. 699 kroner tar meg tilbake til Super Nintendo og N64 tider. Eg har enda ikkje kjøpt Breath of The Wild ettersom eg synes prisen er for stiv og vente r på at den skal synke til under 500 kroner. 

 

Prisene har jo i realiteten sunket over så lang tid. Spill er billigere nå, om man ikke regner med betalt DLC.

Lenke til kommentar

Enkelte har jo gledet seg lenge til RDR2, så da er det naturlig at de første er villige til å betale litt.

 

Ellers så har man jo valget å kunne stemme med lommeboken, og vente på tilbud. Det kommer jo tilbud om man kan klare å vente noen mnd./år på det.

Lenke til kommentar

Enkelte har jo gledet seg lenge til RDR2, så da er det naturlig at de første er villige til å betale litt.

 

Ellers så har man jo valget å kunne stemme med lommeboken, og vente på tilbud. Det kommer jo tilbud om man kan klare å vente noen mnd./år på det.

 

Playstation Store har jo 30+% tilbud allerede etter noen måneder også på en god del storspill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...