Gå til innhold

I dette fylket må elbilistene også betale bompenger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Inntektene i bomringene er ikke høye nok slik de er i dag" - Vent nå litt; Dem setter opp bompengene for å tvinge folk til å kjøre mindre, så klager dem på at de har for liten inntekt?

 

Helt korrekt observert.

 

Bor i Bergen selv. De har skrudd opp bompengeprisene for å få ferre til å kjøre bil (vikarierende motiv: miljøet). Når så flere finner alternative transportløsninger gikk bompengeinntektene ned. Så da blir jo løsningen at mer bompenger må inn. Dette selvsagt samtidig med at prisene på kollektiv transport også økes.

 

Så for meg med bensinbil er det ca. samme pris å komme meg fram og tilbake til jobb som månedskort til buss.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er VG-tek nå vet du. Legg merke til at denne "artikkelen" er fôret inn fra NTB, ikke av noen inne hos tek.no.

For oss gamle hw.no-folk; Move on, nothing to see here...  :closedeyes: 

 

Beklagelig. Hw var absolutt topp i verden en stund hvor en kunne laere seg mye. Bare sponsrete apple artikkelere nå for tida.

Lenke til kommentar

Jeg syns dessverre at politikken har blitt vinklet så rart, og spesielt når elbilene har kommet så langt her i landet. Tidlig så var det viktig at elbilistene fikk fordeler og gulrøtter som nettopp bompenger, kollektivt, osv. Men nå føler jeg at det ikke lenger er nødvendig å "friste" på en slik måte. Nå burde faktisk elbilene få selge seg selv, og da tenker jeg at vinklingen må endres, og de faktiske fordelene bør løftes mer fram.

 

Da tenker jeg på nettopp selve drivstoffet. Nå som bensinen koster over 17 kroner på de verste dagene. Bilen din har en tank på 55 liter = 935 kroner. Å da kunne fylle tanken for 1 krone per kWh (et ganske høyt eksempel). Hvis du kjører Tesla med 60 kWh = 60 kroner. En del mennesker kan jo sikkert også lade på jobb, og da snakker vi faktisk 0 kroner.

Er ikke det faktisk nok? Er ikke det den virkelige fordelen som bør være nok til at folk vil bytte? Og nå har jeg ikke tatt inn vedlikeholdskostnader når du da slipper oljeskift, filterskift, bytte av registerreim, osv osv.

 

Elbiler bør bidra like mye som alle andre, og da tenker jeg på bompenger, veiavgift, og parkering. Det er jo i tillegg en ekstra irritasjon for de som faktisk betaler fullpris, når man i ettertid ser at til og med bompengene faller inn i det "store sorte hullet". Og at veiene blir dårligere og dårligere, istedenfor bedre.

Endret av Vertical^
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og heletiden ble det sagt at fritaket var MIDLERTIDIG...

ELbilene skulle begynne å betale når de4 var 50-60.000 registrerte biler på veiene og dette har gått på overtid.

Så hvorfor slikt hysteri og skriving om dette??

Skulle trodd ingen har fulgt med på hva som ble sagt akg fritakene.. Latterlig at folk klager og at det engang skrives artikler om dette...

Lenke til kommentar

Og heletiden ble det sagt at fritaket var MIDLERTIDIG...

ELbilene skulle begynne å betale når de4 var 50-60.000 registrerte biler på veiene og dette har gått på overtid.

 

 

Du tar grunnleggende feil. Det var aldri sagt at fordelene skulle fjernes når det var 50-60 000 registrerte biler på veiene. Det som ble sagt var at da skulle det opp til ny vurdering. Det ble tatt opp til ny vurdering og vedtatt at det kunne fortsette til 2019. Så vedtok en at det skulle være minst 50% billigere bompenger. Fra neste år er det altså åpnet for å kreve inn bompenger, og politikere lar jo sjeldent muligheter til skattlegging gå fra seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...