Gå til innhold

Rockstar-ansatte jobbet 100-timers uker på Red Dead Redemption 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge det er frivillig og innanfor lovverket er det vel greit så lenge det ikkje går ut over sluttproduktet. Det går òg fram at det var snakk om enkelte periodar gjennom heile året. Det meste hyggjelege er å høyre at dei er engasjert i produktet og vil levere så godt som mogleg.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Dette er vel alt annet enn et kvalitetsstempel? Du gjør ikke ditt beste arbeid i den 50ende arbeidstimen i uka, og langt derifra når du er oppe i 100.

Og dette baserer du selvsagt på din egne elendige arbeidsinnsats etter to timers forsøk på å fokusere, eller? Arbeidstidsbestemmelsene våre er laget for overvektige folk i barnefamilier i overgangsalderen. Unge folk som har en jobb de liker og har ambisjoner bør lett greie å jobbe 12-14 timer om dagen, gjerne lørdager og. 

Lenke til kommentar

 

Dette er vel alt annet enn et kvalitetsstempel? Du gjør ikke ditt beste arbeid i den 50ende arbeidstimen i uka, og langt derifra når du er oppe i 100.

Og dette baserer du selvsagt på din egne elendige arbeidsinnsats etter to timers forsøk på å fokusere, eller? Arbeidstidsbestemmelsene våre er laget for overvektige folk i barnefamilier i overgangsalderen. Unge folk som har en jobb de liker og har ambisjoner bør lett greie å jobbe 12-14 timer om dagen, gjerne lørdager og. 

Kommer vell helt an på arbeidet. Om du tenker psykisk så kommer 12-14 timers arbeidsdager til å ta knekken på deg etter hvert. De praktiserer disse timene i øst og det leder til høyere selvmordsrate. Jeg jobber selv med kundeservice og lagerarbeid. Synst att 7-8 timer dagen er nokk for denne typen arbeid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis jeg hadde jobba med et prosjekt jeg var lidenskapelig opptatt av så hadde jeg fint kunne jobba noen veldig intense uker i løpet av et år. Ser veldig mange her tviler på påstanden om at det er frivillig og for alt jeg vet kan det ha vært et stort press mot ansatte om å jobbe ekstra, men jeg vil bare påpeke at man får mye ekstra motivasjon av å jobbe med noe man har passion for, noe jeg regner med at de fleste spillutviklere gjør.

Lenke til kommentar

Kommer vell helt an på arbeidet. Om du tenker psykisk så kommer 12-14 timers arbeidsdager til å ta knekken på deg etter hvert. De praktiserer disse timene i øst og det leder til høyere selvmordsrate. Jeg jobber selv med kundeservice og lagerarbeid. Synst att 7-8 timer dagen er nokk for denne typen arbeid.

 

Unntaksvis går det heilt fint. Som det står i originalartikkelen:

 

The polishing, rewrites, and reedits Rockstar does are immense. “We were working 100-hour weeks” several times in 2018, Dan says.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Og dette baserer du selvsagt på din egne elendige arbeidsinnsats etter to timers forsøk på å fokusere, eller? Arbeidstidsbestemmelsene våre er laget for overvektige folk i barnefamilier i overgangsalderen. Unge folk som har en jobb de liker og har ambisjoner bør lett greie å jobbe 12-14 timer om dagen, gjerne lørdager og.

Nå vet ikke jeg hva du jobber med, hva slags arbeidsinnsats du yter, eller om du i det hele tatt har jobb, men jeg håper du presterer bedre i jobben din enn du gjør på dette forumet. Endret av RRhoads
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kanskje det er snakk om noen som elsker jobben sin? Skjønner godt at alle her inne som sitter med drittkjedelig jobb snakker om "frivillig" overtid som om det er noe arbeidsgiver pusher på, og det kan selvfølgelig være mulig.

 

Men om man virkelig brenner for det man gjør og det er gøy å dra på jobb så kan jeg godt skjønne at noen tar 100 timers uke om man attpåtil får godt betalt for det.

Endret av Tåkefyrste
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Kanskje det er snakk om noen som elsker jobben sin? Skjønner godt at alle her inne som sitter med drittkjedelig jobb snakker om "frivillig" overtid som om det er noe arbeidsgiver pusher på, og det kan selvfølgelig være mulig.

 

Men om man virkelig brenner for det man gjør og det er gøy å dra på jobb så kan jeg godt skjønne at noen tar 100 timers uke om man attpåtil får godt betalt for det.

Det hender også at jeg jobber mye ut av ren entusiasme, men siden jobben min er mer eller mindre rent tenkearbeid, er det faktisk vanskelig å jobbe kontinuerlig i 12-14 timer i strekk per dag. Hjernen trenger hvile, og når den ikke får det, blir sluttproduktet betydelig dårligere, og den kreative prosessen uteblir helt. Flere av oss er ikke ansatt for å være roboter, men kreative vesener ;)

Lenke til kommentar

 

Dette er vel alt annet enn et kvalitetsstempel? Du gjør ikke ditt beste arbeid i den 50ende arbeidstimen i uka, og langt derifra når du er oppe i 100.

Og dette baserer du selvsagt på din egne elendige arbeidsinnsats etter to timers forsøk på å fokusere, eller? Arbeidstidsbestemmelsene våre er laget for overvektige folk i barnefamilier i overgangsalderen. Unge folk som har en jobb de liker og har ambisjoner bør lett greie å jobbe 12-14 timer om dagen, gjerne lørdager og. 

Noe av det dummeste jeg har hørt.

Lenke til kommentar

100 timers uke betyr i praksis at du har tid til å sove, komme deg til og fra jobb, dusje, spise og noen toalettbesøk utenom jobb. Mye forskning tyder på at så mye overtid er direkte kontraproduktivt da folk gjerne jobber tregere og gjør mange flere feil når de ikke er opplagt. Det er vanligvis bedre å ikke kjøre så mye overtid over tid.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Kanskje det er snakk om noen som elsker jobben sin? Skjønner godt at alle her inne som sitter med drittkjedelig jobb snakker om "frivillig" overtid som om det er noe arbeidsgiver pusher på, og det kan selvfølgelig være mulig.

 

Men om man virkelig brenner for det man gjør og det er gøy å dra på jobb så kan jeg godt skjønne at noen tar 100 timers uke om man attpåtil får godt betalt for det.

 

Problemet er vel at spillutviklere ofte får ganske dårlig betalt. Ihvertfall sett i forhold til andre utviklere generelt.

 

Spillbransjen er også preget av mye tvunget "frivillig" overtid, som ikke blir kompensert skikkelig, samt elendig jobbsikkerhet.

Lenke til kommentar

Kommer ikke akkurat som et sjokk, og dette er slett ikke uvanlig eller særlig mye om man sammenligner med andre utviklere.

 

Omtrent alle utviklere ender opp med en såkallt "crunch time" mot slutten, der alt som er laget skal flettes sammen. 3 uker er relativt lite for et stort AAA spill, mener å huske Bioware pratet om måneder for en tid tilbake.

Har også hørt om folk som sov under pulten sin og forsatte neste dag. Da begynner vi å snakke litt mer ekstremt.

 

Når det gjelder frivilligheten så skjønner jeg ikke helt hvorfor folk tviler på dette. Folk gjør gjerne ting som dette om de er dedikerte og elsker det de driver med.

 

Tenker litt på min egen jobb også, der folk har frivillig dratt ned til forskjellige land for å ferdigstille maskiner. Du er der for å jobbe, du jobber opp mot 100 timer i 2-3 uker, og når du er ferdig sitter du med noe du er stolt av å ha utført, en god slump med penger og muligheten til å ta en del fri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...