Gå til innhold

Google vil begynne å ta betalt for at mobilprodusentene skal bruke Play Store


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når EU er tom for penger går de til Google, Microsoft  eller Apple typisk det. Blir nok mer av dette nå som England har fått nok av pampene i Brussel. 

 

 

Dette vil trolig også føre til lavere sikkerhet, da brukerne må installere Play Store manuelt som også medføre godkjenne install fra ukjente kilder.  

Endret av -Night-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Android uten google store er ubrukelig, må vel roote mobilen for å installere apper da.

Håper dette aldri skjer ellers går jeg for apple.

 

Nei, man må såklart ikke roote mobilen for å installere apper?

Det gjør man jo enkelt fra før uten root..

Og det er jo bare å installere playstore slik som på andre Android enheter uten Playstore installert.

Men tåpelig om den ikke skal være installert som standard ja..

Endret av MobileX
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dette blir for dumt slik jeg oppfatter det.

 

Det som EU derimot BURDE bøtelegge Google/telefonprodusentene for, er praksisen med å innstallere crapware som ikke kan fjernes fra telefonen, og alle app-er og telefonprodusenter som samler inn og krever LANGT mer innformasjon og flere tillatelser enn de trenger for å fungere. Min Samsung Note 4 krever for eksempel tilgang til min POSISJON, KONTAKTER, og KALENDER i tillegg til billedgalleriet for å vise bilder i MMS-er fra meldings-app-en på telefonen i fullformat (når man trykker på bildet for forstørrelse)!!! Tillater jeg ikke tilgangen til SAMTLIGE fire tillatelser nekter Samsung Note 4-en min å vise bildene fra MMS-ene i fullformat!!! Akkurat som om det å vise et bilde er avhengig av at Samsung/Google vet hvor jeg er når jeg skal se bildet, og MÅ vite om kalenderen min gir meg tid til å se på bildet, og MÅ sjekke med kontaktene mine om det er greit at jeg ser på bildet?!?!?!?!?!?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

hva med apple sin appstore da?

er ikkje den det samme som google play?

eu er faen meg totalt skada for tida, blir mer og mer lik usa for hver dag.

 

Du har misforstått totalt.

Dette er en sak mellom Google og deres partnere (kunder), ikke oss andre sluttforbrukere.

 

Apple kan derfor ikke bli berørt av noe slikt.

Lenke til kommentar

Du har misforstått totalt.

Dette er en sak mellom Google og deres partnere (kunder), ikke oss andre sluttforbrukere.

 

Apple kan derfor ikke bli berørt av noe slikt.

Ikke si det sikkert, microsoft har måttet lage app der man velger nettleser og droppet mediaplayer i windows.

Så er veldig rart om dette ikke gjelder apple også. Er enig at man blir tvunget å dele bilder sms og mms som større problem her. Ellers kan man ikke bruke en del apper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hva med apple sin appstore da?

er ikkje den det samme som google play?

eu er faen meg totalt skada for tida, blir mer og mer lik usa for hver dag.

 

 

Det er bare apple som selger apples telefoner. De kan derfor ikke ha konkuransevridende betingelser for seg selv. Hvis apple hadde lat andre produsenter lage telefoner med iOS så hadde de nok kommet i den samme posisjonen. Men siden de ikke har andre konkurrenter som selger ios baserte telefoner så er ikke dette noe de behøver å bekymre seg om. 

 

Hvis google ikke hadde tillat andre produsenter å selge android telefoner hadde de ikke fått disse problemene.

Lenke til kommentar

Ikke si det sikkert, microsoft har måttet lage app der man velger nettleser og droppet mediaplayer i windows.

Så er veldig rart om dette ikke gjelder apple også. Er enig at man blir tvunget å dele bilder sms og mms som større problem her. Ellers kan man ikke bruke en del apper.

Grunnen til dette var at microsoft brukte sin markeds dominans innen windows til å tvinge leverandører av pc´er til å selge andre microsoft tjenester hvis de ville selge windows til konkurranse dyktige priser. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er bare apple som selger apples telefoner. De kan derfor ikke ha konkuransevridende betingelser for seg selv. Hvis apple hadde lat andre produsenter lage telefoner med iOS så hadde de nok kommet i den samme posisjonen. Men siden de ikke har andre konkurrenter som selger ios baserte telefoner så er ikke dette noe de behøver å bekymre seg om. 

 

Hvis google ikke hadde tillat andre produsenter å selge android telefoner hadde de ikke fått disse problemene.

De finner vel ut at de skal gi Apple bot for at de har monopol, eller noe annet, vi får vente og se..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette må jo være en misforståelse fra Tek-redaksjonen?

Det Google gjør er å åpne for at produsenter kan levere telefoner MED Google Play uten at de bundles med Chrome og Search. Siden det er denne bundlinga som har gitt mye av intektene til Android vil de nå tilby produsentene å selge telefoner uten bundling, men mot at de betaler en "avgift" til Google.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...