Gå til innhold

Ny WiFi-standard skal gi inntil 10 Gbit/sek over 300 meter


Anbefalte innlegg

Hvilken praktisk betydning har det for deg at hjemmenettet ditt bruker WPA2?

 

Vel mitt steingamle produkt støtter allerede WPA2.

 

Kanskje du mente WPA3? Jo da man allerede vet at alle sikkerhetstrinn på eldre routere for lengst er "fucked", så vil jeg gjerne ha en ny standard som ikke enda er "fucked".

 

Men om noen skulle kjøre forbi hvor jeg bor, eller om noen skulle komme seg inn på min mobil når jeg er på feriereise, tja om det vil kunne skje i praksis vet jeg lite om. Kanskje det er viktigere å få på plass VPN-abonnement? Men da må en jo også kunne stole på VPN-leverandøren. IT-sikkerhet er så gjennomhullet i disse dager at man langt i fra kan føle seg trygg uansett. Bransjen har jo alt for svakt fokus på IT-sikkerhet som det er, og om dette kommer til å bedre seg særlig over de neste 5 år vet jeg faktisk svært lite om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Sletttet+98134

Vel mitt steingamle produkt støtter allerede WPA2.

 

Kanskje du mente WPA3? Jo da man allerede vet at alle sikkerhetstrinn på eldre routere for lengst er "fucked", så vil jeg gjerne ha en ny standard som ikke enda er "fucked".

 

Men om noen skulle kjøre forbi hvor jeg bor, eller om noen skulle komme seg inn på min mobil når jeg er på feriereise, tja om det vil kunne skje i praksis vet jeg lite om. Kanskje det er viktigere å få på plass VPN-abonnement? Men da må en jo også kunne stole på VPN-leverandøren. IT-sikkerhet er så gjennomhullet i disse dager at man langt i fra kan føle seg trygg uansett. Bransjen har jo alt for svakt fokus på IT-sikkerhet som det er, og om dette kommer til å bedre seg særlig over de neste 5 år vet jeg faktisk svært lite om.

 

Nei, jeg mente WPA2. For min egen del er jeg ikke redd for at noen skal bryte seg inn på mitt trådløse nettverk. Skulle jeg byttet utstyr nå så er det ytelse jeg setter som fremste kriterie.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du mener at bransjen har altfor svakt fokus på IT-sikkerhet, sikkerhet er i vinden som aldri før?

Endret av Sletttet+98134
Lenke til kommentar
Nei, jeg mente WPA2...

 

Ja jeg er absolutt enig i at sikkerhet er i fokus mer enn aldri før, men det hjelper jo voldsomt lite når etterslepet med å følge opp alle sikkerhetsproblemene er ei eneste stor hengemyr, sukk :confused:

 

Mulig at du jobber i IT?

 

Det skal bare et sikkerhetsbrudd for å bli "fucked", og når mulighetene for dette øker eksponensialt slik som det i de senere måneder og år har gjort, da tenker jeg mitt.. Så får du heller leve på en sky av "å føle seg så trygg atte".

Endret av G
Lenke til kommentar

Dette er absolutt noe vi ikke trenger å tanken på så kort bølgelengde avstand er skremmende.

 

Si nei til elektromagnetisk stråling som kan være farlig.

 

?

 

Si nei til å være hjemme for flesteparten av ulykker skjer i hjemmet?

 

Styrken på signalet er for svakt og det er et godt stykke til grøntgen og gamma...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...