Gå til innhold

Hvor kjøper du dine spill?


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt litt fra Steam, Origin etc men også andre sider med billigere priser.

Andre slike resellers selger spill oftere billigere og jeg får produktet uansett. 

 

Hvor kjøper dere spill? Store titler liker jeg å kjøpe fra Steam direkte. 

 

Sjekke ut denne http://www.cdkeys.com/ her er det kun seriøse aktører som kan selge og ikke noe tullete resellers. 

Endret av FevangKro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøper helst spillene på GOG. Hvis de ikke er tilgjengelige på GOG, kjøper jeg de på Steam. Er de ikke tilgjengelige på GOG eller Steam, blir de ikke kjøpt, bortsett fra et og annet spill gjennom Humble Bundle.

 

Jeg har Origin Access Premier, så behovet for å kjøpe spill gjennom EA Origin er ikke tilstede.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg har kjøpt litt fra Steam, Origin etc men også andre sider med billigere priser.

Andre slike resellers selger spill oftere billigere og jeg får produktet uansett. 

 

Hvor kjøper dere spill? Store titler liker jeg å kjøpe fra Steam direkte. 

 

Sjekke ut denne http://www.cdkeys.com/ her er det kun seriøse aktører som kan selge og ikke noe tullete resellers. 

 

Som regel kjøper jeg alt på steam om det er mulig.. 

 

Når det kommer til CDKEYS.COM og andre slike CD-KEY nettsider så vil jeg fraråde å bruke dem. Jeg bruker fra tid til annen G2PLAY.NET, men det er bare dersom jeg ikke finner gode tilbud på Steam. Grunnen til at jeg vil fraråde å bruke slike tjenester er fordi det faktisk gjør at utviklerne og utgiverne av spillet ikke tjener stort på det; faktisk så

taper de millioner på det. 

 

Poenget er at man aldri vet hvor disse CD-KEY'ene faktisk kommer fra. 

 

Når det kommer til at utviklerne ikke tjener penger så er det f.eks chargback som er et stort problem. Det vil si at folk kjøper nøkler fra et nettsted som er legitt, som f.eks utviklerens egen nettside, for så å bruke chargeback mulighetene hos Visa, Paypal osv. Det vil si at de påstår de ikke har mottatt varen, og dermed får de pengene tilbake. Dermed stjeler de faktisk varen, og får tilbake pengene samtidig. Dette gjøres som regel med stjålet kort og dermed er det ikke mulig å spore dem. Dermed støtter du ikke bare kriminelle, men du gjør faktisk det slik at utviklerne går i minus fordi du kjøper produktet et sted som faktisk ikke generer penger til dem. 

 

Se gjerne denne videoen: 

 

 

 

Steam, GoG eller piratebay.

 

Bruker du seriøst The Pirate Bay fremdeles?

 

 

GOG, eller fysiske kopier er førstevalg, steam etter det. Er det et spill jeg har veldig lyst på så kan jeg til nøds bruke origin og uplay en sjelden gang. Microsoft store kjøpte jeg gears of war 4 til pc men aldri skal det makkverket få en eneste krone til av meg. Dårligste butikken jeg har vært borti.

 
Helt enig, latterlig dårlig. Har gjort det samme og angrer på at jeg brukte penger der. 
Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

 

Som regel kjøper jeg alt på steam om det er mulig.. 

 

Når det kommer til CDKEYS.COM og andre slike CD-KEY nettsider så vil jeg fraråde å bruke dem. Jeg bruker fra tid til annen G2PLAY.NET, men det er bare dersom jeg ikke finner gode tilbud på Steam. Grunnen til at jeg vil fraråde å bruke slike tjenester er fordi det faktisk gjør at utviklerne og utgiverne av spillet ikke tjener stort på det; faktisk så

taper de millioner på det. 

 

Poenget er at man aldri vet hvor disse CD-KEY'ene faktisk kommer fra. 

 

Når det kommer til at utviklerne ikke tjener penger så er det f.eks chargback som er et stort problem. Det vil si at folk kjøper nøkler fra et nettsted som er legitt, som f.eks utviklerens egen nettside, for så å bruke chargeback mulighetene hos Visa, Paypal osv. Det vil si at de påstår de ikke har mottatt varen, og dermed får de pengene tilbake. Dermed stjeler de faktisk varen, og får tilbake pengene samtidig. Dette gjøres som regel med stjålet kort og dermed er det ikke mulig å spore dem. Dermed støtter du ikke bare kriminelle, men du gjør faktisk det slik at utviklerne går i minus fordi du kjøper produktet et sted som faktisk ikke generer penger til dem. 

 

Se gjerne denne videoen: 

 

 

 

 

Bruker du seriøst The Pirate Bay fremdeles?

 

 

 
Helt enig, latterlig dårlig. Har gjort det samme og angrer på at jeg brukte penger der. 

 

 

Det er stor forskjell om du bruker CDKEYS, G2A, Kinguin og lignende. CDKEYS tillater ikke reselling av lisenser. 

 

Det er som regel ikke via Visa og PayPal folk kjøper for å så ta chargeback. Har du noen gang prøvd å få tilbake penger på digitale kjøp via Visa? Ja, det er en lang prosess... Og motpart blir flittig inkludert. På PayPal må du vel ha en transaksjonID fra din nettbank om du skal legge til kort, så da må de jo inn på nettbanken til dem de bruker kortet til også. Lisenser som kjøpes og blir trukket tilbake deaktiveres nesten alltid. Dette har jeg selv opplevd med Blizzard, hos Steam og Origin iløpet av de siste 3-4 årene. 

 

Jeg har selv drevet med omsalg av lisenser til programvare, produkter og spill for moroskyld og folk aner ikke hvor mange lure måter du kan få spill og annet til en billigere penge. Selv kjøpte jeg noen koder fra en auksjon i Polen og da betalte jeg ikke langt unna 10% av faktisk verdi på det jeg kjøpte (Røver auksjon siden butikken skulle legges ned). Bruker du bare VPN og sjekker sider med egen discount kode får du ofte det mye billigere og "trygg" lisens. 

Endret av FevangKro
Lenke til kommentar

PC-spill handles i hovedsak på steam. Har også brukt enkelte småshady cd-keys sider noen ganger ala g2a.com.

 

Nintendo-spill handles fysisk, gjerne på finn.no. Fikk akkurat tak i Fifa 19 til 350,- (koster 599,- på eshop), så er en del å spare om man er litt tålmodig.

Kjøpte fra G2A i den gode tro om at siden var legit. Fikk en ubrukelig kode samt en beskjed fra banken min om at min kortinformasjon var havnet på avveie så kortet ble sperret. Så kjøper ikke mere fra steder med mindre jeg er 100% sikker på at de er legit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...